Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-05-2020, 17:51   #3
Kal_Torak
 
Reputacja: 1 Kal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputację
To bardzo ciekawy motyw.
Dla niektórych "standard", dla innych coś zupełnie nietypowego.
Wszystko zależy od podejścia, a dokładnie pewnych norm i zasad jakie przyjmie MG.
To bardzo wdzięczne sesje i obecnie taką prowadzę w WFRP (sesje mailowe). Historia zaczyna się od tragedii - zniszczenia rodzimej osady. Przeżywa jedynie grupka dzieciaków, nastolatków (chłopi). Nie mają nic, a tym bardziej jakichkolwiek umiejętności walki. Położenie nacisku na pewne talenty i upodobania postaci. Podkręcony survival. Brutalność świata. Troski życia codziennego. Przedstawienie świata w perspektywy "szarego/zwykłego człowieka". W wiarygodnym przedstawieniu sytuacji postaci i świata bardzo pomaga dokładniejsza znajomość kwestii prawnych, społecznych i gospodarczych, wokół których kręci się większość wątków. Jeśli MG z wyczuciem i fajny sposób będzie poruszał te kwestie - to dla graczy powinny być dużo ciekawsze niż kolejno serwowane potwory i ratowanie świata.
Do tego warto nieco uwypuklić pewne nadzieje, smutki, marzenia i oczekiwania oraz nastoletnią/dziecięcą naiwność i/lub głupotę tak młodych postaci - to bardzo dodaje kolorytu sesjom.


Cytat:
Napisał Perrin Zobacz post
Mówi się, że Warhammer to jest system "od zera do bohatera", ale prawdę mówiąc nawet tam dość szybko przestajesz być zerem.
Czasem mechanika danego systemu może bardziej utrudniać niż pomagać w prowadzeniu tego typu sesji. Stąd sam używam własnego prostego silniku mechanicznego używanego do każdego systemu. Kreacja postaci jest zawsze indywidualna, znaczy nie ma żadnych "ogólnych pul czegoś do wzięcia" - na podstawie historii i upodobań gracza tworzę dla każdego z nich indywidualną ścieżkę rozwoju, której elementy wyboru częściowo odsłaniają się w miarę postępu w dokonywaniu kolejnych wyborów (np. zasłoniętego drzewka wyborów).
 

Ostatnio edytowane przez Kal_Torak : 23-05-2020 o 17:59.
Kal_Torak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem