Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-07-2020, 22:46   #1
Bardiel
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
[Autorski]Półmiecz - system walki

Cześć,

W ostatnim czasie rozmyślałem o sesji historycznej, w której bohaterami byliby rycerze. A skoro rycerze, to byłoby sporo walki. Wtedy pomyślałem, że przydałaby się jakaś mechanika. Innymi słowy:

Poszukuję chętnych do potestowania mojej autorskiej mechaniki. Czysto mechaniczny test, nic fabularnego póki co.


Cytat:
Celem systemu jest przełożenie na język liczb i gier walki zbrojnej przy użyciu broni charakterystycznej dla epoki średniowiecznej. Główny nacisk położony jest na:
należyte odwzorowanie przewagi jaką zapewnia pancerz,
uwzględnienie znaczenia zasięgu broni,
odwzorowanie obrażeń, które postać przyjmuje bez korzystania z abstrakcyjnych punktów życia,
uwzględnienie znaczenia rodzaju broni, którą się posługujemy (nie ma broni dobrych we wszystkim, są dobre do konkretnych celów),
wprowadzenie do pewnego stopnia realizmu, przy zachowaniu uproszczeń na potrzeby gry i przyjemności z rozgrywki.

System najlepiej sprawdzi się w sesjach historycznych lub low fantasy, gdyż nie uwzględnia żadnej bojowej magii, ani związanych z nią cech (choć możliwe jest dodanie odpowiedniego modułu w ramach istniejącego systemu). Nie uwzględnia również takich cech jak charyzma czy inteligencja. Jest nastawiony przede wszystkim na walkę przy pomocy broni.
Używana kość: K4.

Będę wdzięczny również za wszelkie rady.
 

Ostatnio edytowane przez Bardiel : 16-05-2021 o 17:59. Powód: Zmiana wstępu do systemu
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem