Siemka
- Chciałbym ogłosić rekrutację do sesji Bastion w realiach 2-giej edycji Warhammera. Dokładniej o tej:
http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...-ostlandu.html
- Sesja już trochę się trwa (ok 1,5 roku). Z piątki początkowych Graczy została dwójka, młody szlachcic (Kerm) i krasnoludzki wojownik (Gladin). I tak sobie przez dłuższy czas graliśmy we trójkę. No ale ostatnio Gladin musiał zrezygnować z gry więc w tej chwili Kerm został sam na placu boju. Dlatego zdecydowaliśmy się na rekrutę dodatkową.
- Co do fabuły to rzecz dzieje się w Ostlandzie w 2519 KI. BG są zakontraktowanymi pracownikami wolfenburskiego ratusza (Wolfenburg - stolica Ostlandu). Zadaniem BG jest odnalezienie zaginionej górskiej twierdzy von Falkenhorstów jaka była położona w Górach Środkowych. O tej twierdzy nie było żadnych wieści od tak dawna, że stała się na pół legendarna. No i taki był mniej więcej punkt startowy oryginalnej ekipy. Akcja zaczynała się tuż po żniwach czyli mniej więcej w odpowiedniku naszego sierpnia.
- Na tą chwilę akcja ma miejsce w Zamku Lenkster w okolicach jesiennej równonocy. BG przeżyli sporo przygód i zjechali sporo traktów. No aż dotarli właśnie do Lenkster na pograniczu z Górami Środkowymi i Hochlandem. Okolica (poprawdzie to to święto na całe Imperium) szykuje się do jesiennego festynu no a BG min. przeszukują archiwa zamku w pszukiwaniu tropu prowadzącego do owej górskiej twierdzy. Wcześniejsze wskazówki bowiem sugerowały, że w Lenkster coś mogłoby być na ten temat.
- Kim by byli nowi BG? Też pracownikami wolfenburskiego ratusza, tak samo jak oryginalna ekipa. Tacy co spędzili ok tygodnia czy dwóch w drodze z Wolfenburga i mniej więcej w okolicach festynu jesiennego dotrą do Lenkster. Więc jak ktoś by był chętny i szykował postać to do standardowej fabuły postaci trzeba by dodać motywy dołączenia do takiej wyprawy w nieznane. Oraz motyw indywidualny co “przy okazji” chce BG osiągnąć po dotarciu do owej górskiej twierdzy.
- Sesja jest mocno “imperialna” więc najchętniej bym widział postacie ludzi z Imperium. Więc żadnych orków, kultystow, mutantów czy innych zwierzoludzi (od kultystów to prowadzę inną sesję, “Kultyści” właśnie więc jakby ktoś miał ochotę to zapraszam). A detale są w punkcie “Drużyna Imperium” w oryginalnej rekrucie do której poniżej przekleiłem link.
- Sama sesja zwykle toczy się mniej więcej w 1-tygodniowym rytmie. Gdzie dla Graczy na zmajstrowanie posta są dni robocze a dla mnie weekendy.
- W grze jest używana mecha i jak trafią się jakieś walki to nawet sporo. No ale mecha i kulanie raczej zostaje po mojej stronie. Czasem tylko proszę by ktoś dokleił jakiś rzut do posta czy w jakimś momencie. Dla mechanicznych minimalistów kontakt z mechą może się zakończyć na etapie majstrowania KP. Plus owe prośby o wklejenie jakiegoś rzutu jw.
- Co do samej mechy to jest to moja przeróbka mechy. Poniżej umieszczam do niej link. Ale większość Graczy przez większość gry raczej się nią niezbyt interesuje.
- Jeśli ktoś się zgłosi na sesję to bardzo możliwe, że dotychczasowa sesja zostanie zamknięta i pójdzie do archiwum a otworzymy nową sesję, z nową ekipą. Po prostu zaczniemy pisać nowy rozdział tej samej historii.
- Co do tworzenia postaci podobne zasady jak dla pierwotnej ekipy. Ale nie takie same. (Tak dosłownie to koszt Rangi wzrósł z 200 > 300 pkt i limit cech głównych jest do 70, tak jak w niedawnej rekrucie do Kultystów). Ot, w praktyce takie nowe postacie zaczynałyby w Lenkster a nie Wolfenburgu i w okolicach równonocy jesiennej a nie tuż po żniwach.
- Tutaj jest link do oryginalnej rekruty:
http://lastinn.info/archiwum-rekruta...-ostlandu.html ([Warhammer 2] - Bastion - przez ostępy Ostlandu)
- A tu jest docowa ściąga z różnymi miejscami i osobami jakie przewinęły się przez sesje. Można z tego skorzystać by jakoś fabularnie zaczepić nową postać w grę. A tu jest link:
https://docs.google.com/document/d/1...JibjumoP0/edit
- Dla tych co chcą się zapoznać z mechą tutaj jest link do ściągi z tą mechą:
https://docs.google.com/document/d/1...NVzui7SLY/edit
- Tu jest ściąga ze zbiorczą KP postaci co się przewinęły dotąd przez sesję:
https://docs.google.com/spreadsheets..._3c/edit#gid=0
- Tu jest ściąga z excel na mechę indywidualnej KP. Można sobie skopiować i wstawić własne dane. Jest tam wpisane trochę automatycznych wzorów co powinno chyba pomóc w liczeniu. Tej tutaj wolałbym by nie ruszać właśnie po to by inni też mogli z niej skorzystać. No a to jest link:
https://docs.google.com/spreadsheets...tdU/edit#gid=0 ---
Tworzenie postaci dla minimalistów:
- Dobierz sobie usprawnienia postaci. Masz 3000 PD do rozdysponowania. Nie musisz wydawać wszystkiego jak chcesz możesz sobie zostawić coś na później. Cennik wygląda następująco:
Szybkość o 1 = 200 PD. (max o 1 na całą grę, łącznie z B.Szybki).
Cechy dwucyfrowe (od WW do OGŁ) o 5 = 100 PD (max do 70)
Żywotność o 1 = 200 pkt. (max o 4).
Atak o 1 = 300 pkt. (max do 3)
Mag o 1 = 500 pkt. (max do 3)
Ranga o 1 = 300 pkt.
umiejętność = 100 PD.
- limit do 20 zdolności i umiejętności standardowych
- limit do 5 umiejętności zaawansowanych
- limity 20+5 można przekroczyć jeśli ktoś dokupi sobie coś z tych 3 000 pkt.
---
- Jeśli ktoś miałby jakieś kłopoty z tą moją konwersją mechy niech pyta śmiało. Postaram się pomóc. Po prawdzie można sobie nawet zmajstrować postać z podręcznika i ja najwyżej pomogę policzyć co trzeba. Można też wysłać półprodukt to też mogę rzucić okiem i coś pokomentować, zwłaszcza jak to nie będzie “5 min przed północą” z końcem rekruty.
- Generalnie najważniejsza jest chyba chęć przeżywania przygody na szlaku, mierzenia się z trudnościami i szukane tropów prowadzących go Bastionu. Jak ktoś ma na to ochotę i czas by raz na tydzień walnąć posta to chyba reszta powinna być do dogadania.
- Co do terminu rekruty no to powiedzmy 2 tygodnie.
Czyli do sb. 10.03.
- Jak o czymś zapomniałem, czegoś nie napisałem a ktoś ma jakieś pytania, pomysły czy inne takie rzeczy to niech pisze śmiało. Zobaczę co da się zrobić
---
Edyta 2020.09.21 Rezygnacja z dalszej gry
- Może się zdarzyć, z przyczyn najróżniejszych, że ktoś nie będzie chciał czy mógł kontynuować przygody. Albo po prostu zniknie z sesji. Wówczas traktuję to jako zrzeczenie się praw do postaci i oddanie go do dyspozycji MG. Od tej pory taką ex-postacią zarządza MG wedle swojego uznania. Oznacza to też, że może ją oddać komuś w ręce nowego Gracza jaki chciałby przejąć taką postać.