Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-09-2020, 18:15   #1
Ketharian
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
[ABM 1ed] Góra Szeptów

GÓRA SZEPTÓW

Góra Szeptów od początku swego istnienia była miejscem owianym skrzętną tajemnicą, strzeżonym pilnie sekretem sprzed wieków. Stworzona dzięki wytężonej pracy błyskotliwych umysłów, pocięta podziemnymi korytarzami ukrytymi przed oczami zewnętrzniaków, miała stanowić jeden z pierwszych bastionów stojących na drodze czerwonej zarazie - czymkolwiek owa wzmiankowana w opowieściach choroba nie była. Pierwsi mieszkańcy Góry Szeptów byli ludźmi posiadającymi niezwykłe talenty i korzystającymi z równie niezwykłych instrumentów, na swój sposób niebywale potężnymi, przede wszystkim zaś w pełni zdrowymi i nieskalanymi piętnem genetycznych wad. Kiedy przez świat przetoczyło się piekło Karmazynowego Zmierzchu, dzięki ostrzeżeniom słanym przez samą Górę jej mieszkańcy zdołali się schronić w czeluściach podziemi wraz ze swymi rodzinami, uchodząc przed okrucieństwami atomowej pożogi i dając początek Enklawie. Żyli pod powierzchnią ziemi przez długi czas korzystając z tajemniczych machin stojących na straży ich bezpieczeństwa i dobrobytu.

Lecz właściwa ludzkości ciekawość przeważyła w końcu nad paranoiczną ostrożnością. Kilkanaście lat po nadejściu Karmazynowego Zmierzchu przywódcy Enklawy, otoczeni później prawdziwym kultem Praojcowie, ożywili serce Góry Szeptów wsłuchując się w jej mistyczne głosy. Wysłali w świat pytania, na które otrzymali odpowiedzi - odpowiedzi, których ktoś inny nie powinien był usłyszeć.

Legendy sprzed wielu dziesiątek lat nie zachowały wiedzy o tych, którzy przynieśli zgubę Praojcom. Góra Szeptów przestała być w jednej chwili nie bezpiecznym azylem, a stała się w zamian śmiertelną pułapką wieszczącą zagładę dla wszystkich mieszkańców. Stając w obliczu rychłego unicestwienia Praojcowie opuścili swe rodziny wstępując na owianą trwogą Czerwoną Ścieżkę, z której żaden z nich nigdy już nie powrócił. Zabrali ze sobą tajemnicę tego, co uczynili, aby zapewnić Enklawie ponowne bezpieczeństwo, ale po czasach Czerwonej Ścieżki Góra Szeptów nie była już takim samym miejscem jak przed zniknięciem Przodków. Stłoczeni w wąskim zakątku podziemnego miasta, mieszkańcy Enklawy zaczęli coraz częściej chorować, coraz częściej też zaglądał im w oczy głód. Pozbawieni wiedzy Praojców, z biegiem czasu zatracili umiejętności posługiwania się ukrytymi w sercu Góry instrumentami. Ogrom dawnej wiedzy przepadał bezpowrotnie kawałek po kawałku wraz z umierającymi starcami pamiętającymi czasy sprzed Karmazynowego Zmierzchu. Zmuszeni do ostrożnego wychodzenia na powierzchnię, mieszkańcy Enklawy ulegali coraz bardziej zauważalnej degeneracji, utrzymując stary porządek społeczny jedynie dzięki pielęgnowanym od wieków ideałom posłuszeństwa i lojalności opartym na religijnych przekonaniach Praojców.

Lecz posłuszeństwo i lojalność siłą rzeczy coraz szybciej ustępowały miejsca rozpaczy, desperacji i poczuciu nieuniknionej zguby…



Szanowni, witajcie w Enklawie, podziemnej ludzkiej społeczności o silnie plemiennym charakterze, opierającej styl życia na wartościach neochrześcijańskich, ale uprawiającej zarazem pełen półboskiego szacunku kult Przodków, na poły już legendarnych Praojców będących założycielami tego miejsca. Możecie stać się jej członkami, jeśli kusi Was perspektywa rozegrania sesji w settingu Afterbomb Madness pierwszej edycji. Start sesji planuję na połowę listopada, kiedy z pewnością ukończę już sesje “Pan Wron”, “Agenci Tronu” oraz być może “Paczkę z Northside”. Tak odległy termin startowy powinien też dać nam dość czasu na wyłonienie 4-5 użytkowników chętnych do wspólnej zabawy.

Przez wzgląd na specyfikę scenariusza nie będą niestety dostępne wszystkie opcje kreacji bohaterów. Forma postaci będzie ograniczona do czterech opcji (maruderzy, albinosi, flaccidy, cargo), zaś typy postaci to bękart wojny, biofreak, misjonarz, nerd, tracker i wizard. Aby w początkowym etapie zabawy nie ujawnić miejsca położenia Enklawy oraz przedwojennego pochodzenia jej mieszkańców, bohaterowie oraz NPC posiadają przezwiska, a nie imiona - Blizna, Rękawek, Śruba, Linijka, Ostry, Rzeźnik to kilka przykładów.

Znajomość mechaniki nie jest wymagana, aczkolwiek będzie mile widziana (służę pomocą w kreacji karty postaci). Jeśli tylko uda mi się ukończyć wzmiankowane wcześniej sesje, tempo gry powinno się utrzymać na poziomie 3-4 dni dla graczy oraz 1-2 dni dla MG. Gdoc jak najbardziej dozwolony, aczkolwiek ciężar rozgrywki wolałbym umieścić w sesji na forum. Będzie dużo (aczkolwiek nie do przesady) rzutów z wykorzystaniem forumowej kostnicy.

Potencjalni chętni będą filtrowani poprzez swoje portfolio na LI. Znacznie więcej informacji pojawi się w następnych wpisach, jeśli wstępny werbunek zaowocuje jakimkolwiek zainteresowaniem ze strony użytkowników.
 
Ketharian jest teraz online