Cytat:
Poczytam. Poszukam sobie profesji i może coś poskładam.
Spośród systemów chyba warmłotek najbardziej do mnie przemawia.
Póki co w "Kultystach" na Pip'a nie narzekam :P
Mam ambicję odświeżyć sobie świat po wielu latach przerwy.
|
- Szpoko, zapraszam
Cytat:
Rzut pojedynczą kością, niezależenie od ataków, tak?
|
- Atak jest skillem od zwarcia nie ma wpływu na ataki zasięgowe
Min. dlatego ktoś z Atakiem 0 może używać broni zasięgowej.
Cytat:
Ja i łądowniczy mamy zdolność quick draw, aby przekazanie broni było akcją darmową.
Ładowczniczy zdolności Rapid Reload i Master gunner aby skrócić czas ładowania.
|
- Wychowałem się na polskich podręcznikach także nie znam angielskiej terminologii. Więc jakbyś mógł to bym prosił abyś to używał tej z pl.
Cytat:
Gdzieś się mylę/coś działa inaczej?
|
- Użycie przedmiotu to 1 akcja. Jakby chodziło o wypuszczenie przedmiotu z rąk, puszcza i spada na ziemię to ok, to może być za 0 akcji. Ale podanie komuś czegoś, odebranie czegoś, wymiana broni jednej na drugą to dobycie przedmiotu czyli 1 akcja.
- Szybkie przeładowanie: br.palna - może skrócić ładowanie o 1 akcję. Czyli w przypadku muszkietu z 3 akcji do 2.
Cytat:
Ta taktyke nie jest moim pomysłem =p Coś na ten kształt było wykorzystywane przed powstaniem broni powtarzalnej. Strzelec był był na wale obronnym, wychylony tylko tyle ile koniecznie musiał być i po strzale oddawał zespołowi kilku innych ludzi pusty muszkiet. Ten przechodził przez nich produkt na linii produkcyjnej. Każdy wykonywał jedną czynność którą opanował do takie perfekcji, że robił to z zamkniętymi oczami i przekazywał dalej.
Zaletą tej taktyki było to, że przeciwnicy mieli tylko jeden cel, a nie sześć (więc trudniej trafić) i oczywiście wszystkie strzały oddawał najlepszy z zespołu (więc im było łatwiej trafić).
|
- Szpoko. Ale wydaje mi się, że w oryginale to ładowanie zajmowało więcej czasu. Jeszcze zależy jaki był zamek broni itd. No i obrona stałej pozycji jak na murach to dość specyficzny rodzaj walki trochę trudno rozciągać to na wszelkie inne akcje walki w różnorakich innych warunkach.
Cytat:
Generalnie... jeśli ta wizja Ci się mistrzu nie podoba, albo stwierdzisz, że łamie balans to powiedz i odpuszczę i pomyślę nad czymś innym =p
|
- Mnie to nie przeszkadza ani nie łamie systemu. Po prostu działa to jw. Jak dla mnie duża komplikacja mechaniczna (2 postacie z odpowiednimi skillami) i łatwo o wtopę (np. ładowniczemu coś się stanie i cały system się sypie). Zysk zaś jest dość dyskusyjny. W oryginale strzał z muszkietu to 1+3 akcje. W tym fabularnym zestawie to 1+1+1. Czyli strzelec szybciej może oddać tylko drugi strzał i i tak czeka aż ładowniczy przeładuje pierwszy muszkiet.
- Generalnie muszkiet to najcięższa z broni strzeleckich, ma ogromną siłę uderzenia, przebicia i zasięgu. Ale to nie jest zbyt szybkostrzelna broń. Jak zależy Ci na szybkostrzelności to są lżejsze egzemplarze. Wtedy przeładowanie zajmuje mniej akcji no ale i zasięg i siła też są wtedy mniejsze.
Cytat:
Btw. Twoja mechanika wydaje się niepotrzebnie skomplikowana i, że zyskała by dużo gdyby odwrócić skalę "dobry-zły wynik" (aby było tak jak mówił Gladin) i zwyczajnie dodawać modyfikatory... ale podoba mi się ona znacznie bardziej od standardowej młotkowej
|
- Ok, dzięki za opinię o pierwszym wrażeniu
Cytat:
Yadda yadda yadda...
tak na prawdę guzik mnie obchodzi mechanika młotka (i tak jej nie lubię). Ważna jest jedynie odpowiedź MG czy z jakimiś talentami (tymi wymienionymi albo jeszcze jakimiś innymi) da się osiągnąć efekt o których mi chodzi (przekazanie akcji ładowania muszkietu podwładnym mi BNom)
Jeśli tak to miodzio, jeśli nie to nie i tyle. No hard feeling. Może to ominę po prostu mając 6 naładowanych muszkietów =p
|
- Rozpisałem to powyżej jak to by wyglądało z mechy