Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-10-2020, 23:38   #24
rudaad
 
rudaad's Avatar
 
Reputacja: 1 rudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputację
Ściąga mechaniki

Dobra, czas na aktualizację i przypomnienie, jak szybko mija czas i jak niewiele nam wszystkim go pozostało.

TERMIN NADSYŁANIA KART POSTACI:

- Niezmiennie do: 06.11.2020 r. do 23:59.
- Zostało 10 dni do końca przyjmowania przeze mnie KP.

AKTUALIZACJA STATUSU POTENCJALNYCH GRACZY:
- Presji czasu (lub innej) nie wytrzymał @Asmodian i zrezygnował z batalii o miejsce w sesji.
- Mam nadesłane 2 pełne KP @Dhratlach'a i @Eliasza.
- Czekam jeszcze na 4 KP od zgłaszających się wcześniej osób: @ merill, @Ketharian, @Zombianna, @Witch Slap.
- Ciągle przyjmuję nowe zgłoszenia i chętnie omawiam pomysły na potencjalnych BG w mojej sesji.



W miarę rozwoju rekruty i oceniania nadesłanych zgłoszeń zauważyłam tendencję do powtarzalności niektórych pytań o stronę mechaniczną tworzenia postaci. Pierwotnie zapisałam Wam tylko, na których stronach podręcznika znajdziecie kardynalne zasady do wypełnienia dockowego formularza zgłoszenia w wasze śliczne cyferki. Jednak człowiek współczesny przez proces socjalizacji stał się z leniwy, na co mam dla Was receptę. Poniżej ściąga do mechaniki hiberantusa:

SKRÓT ZASAD MECHANICZNEGO TWORZENIA HIBERNATUSA W NS:

1. Pochodzenie:
- możecie wybrać dowolną osadę na terytorium ZSZ,
- nie dostajecie ŻADNEGO bonusu do współczynnika z pochodzeń opisanych w podstawce,
- nie możecie wybrać żadnej z cech specjalnych do nich przypisanych,
- każdy z Was dostaje za to, z automatu, Cechę :
Cytat:
“Wczoraj było tu inaczej” - macie wiedzę typowego mieszczucha z początku XXI wieku (bez rozpisywania jej w KP)
2. Profesja:
- nie wybieracie żadnej profesji z podręcznika podstawowego,
- macie do wyboru JEDYNIE:
  • Aktor + Cecha:
    Cytat:
    “Gwiazda minionej epoki”, czyli: 5-10% szans na rozpoznanie przez ludzi w wieku 45+, obowiązkowo wybór jednego z archetypów postaci, w którym najczęściej BG był obsadzany i na podstawie odgrywania tego, wybranego wzorca dostajecie mechanicznie, każdorazowo: do wszystkich umiejętności z grupy Negocjacje + 2.
  • Artysta + Cecha:
    Cytat:
    “Chirurg duszy”, czyli: po stworzeniu i sprezentowaniu komuś autorskiego arcydzieła oraz po zdaniu problematycznego testu Postrzegania emocji, na stałe wobec tej osoby wszystkie testy Perswazji i Blefu będą niższe o jeden poziom.
  • Biznesmen + Cecha:
    Cytat:
    “Ten to ma łeb”, czyli: start z Reputacją 15 i po przehandlowaniu na sesji każdorazowo minimum 100 gambli Reputacja rośnie o 1. Do wykorzystania raz na sesję i nie liczą się inni BG.
  • Informatyk + Cecha:
    Cytat:
    “Windux”, czyli: start z Umiejętnością Komputery na 4 (którą ciągle można normalnie podbić w czasie tworzenia postaci) oraz rozwój w/w umiejki tańszy o 20% (płatne w punktach doświadczenia).
  • Inżynier + Cecha:
    Cytat:
    “Złota rączka”, czyli: wybierasz dwie Umiejętności spośród: Mechanika, Elektronika, Maszyny ciężkie i Komputery. Ich rozwój jest tańszy o 10%.
  • Lekarz + Cecha:
    Cytat:
    “Łapiduch”, czyli: bonusowe 20 pkt do wydania na Umiejętności: Leczenie chorób, Leczenie ran, Pierwsza pomoc i Chirurgia oraz 60% ułatwienia w testach leczenia pacjenta jeśli jesteście w szpitalu.
  • Nauczyciel + Cecha:
    Cytat:
    “Magister”, czyli: darmowa sztuczka “Nauczyciel” (-10% mniej PD-ków do wydania przez innych BG, jeśli to Nauczyciel uczy ich tego co sam umie. Dobre przyjęcie w większości zamieszkałych lokalizacji ZSZ), bonusowo jedna umiejętność z kategorii Wiedza Ogólna od razu na 4 oraz -10% mniej PDków potrzebnych na rozwój wszystkich umiejek z w/w kategorii.
  • Prawnik + Cecha:
    Cytat:
    “Mądrala”, czyli: testy Perswazji po zadeklarowaniu użycia tej cechy są o od razu łatwiejsze o jeden stopień, w gratisie dany NPC będzie żywił do Mądrali urazę w różnym stopniu nasilenia.
  • Polityk + Cecha:
    Cytat:
    “Porozmawiajmy”, czyli: przy każdej próbie przekonania NPC do swojego zdania zyskujesz +2 do umiejętności Blefu lub Perswazji oraz sztuczki do zakupu za pdki będą o 50% tańsze jeśli w wymaganiach będą miały którąkolwiek z umiejętności: Blef, Perswazja lub Zdolności przywódcze.
- cokolwiek stworzycie musi być podpisane pod jedną z powyższych profesji (nawet jeśli będziecie musieli to trochę ponaciągać).
3. Współczynniki:
- już Wam wylosowałam, jeśli komuś jeszcze przyjdzie chęć na Neuro oczywiście też specjalnie dla niego lub dla niej znów z wielką ochotą pobawię się woreczkiem z kościami,
- dopiszcie +1 do Sprytu,
- dopiszcie +1 do dowolnego Współczynnika (może być nawet spryt).
4. Specjalizacje:
- No nie ma.
- Rozwój wszystkich umiejek za PD-ki jest tańszy o 10% niż w standardzie.
5. Umiejętności:
- 40 punktów do wydania TYLKO na umiejętności z pakietów:
  • Sprawność (kondycja, pływanie, wspinaczka);
  • Prowadzenie pojazdów (samochód, motocykl, ciężarówka);
  • Zdolności manualne (kradzież kieszonkowa, zwinne dłonie, otwieranie zamków);
  • Negocjacje (zastraszanie, perswazja, zdolności przywódcze);
  • Empatia (postrzeganie emocji, blef, opieka nad zwierzętami);
  • Niezłomność (pojedyncza umiejka);
  • Medycyna (pierwsza pomoc, leczenie ran, leczenie chorób);
  • Technika (mechanika, elektronika, komputery);
  • Sprzęt (maszyny ciężkie, kutry, BEZ wozów bojowych).;
- 10 punktów do wydania TYLKO na umiejętności:
  • Bijatyka,
  • Jazda konna,
  • Pistolety,
  • Sztuki Walki,
  • Morale,
  • Nasłuchiwanie,
  • Wypatrywanie,
  • Czujność.;
- 20 punktów do wydania TYLKO na Wiedzę Ogólną (historia, geografia, biologia, literatura, języki, fizyka, matematyka, chemia, chirurgia lub własne);

- Żadna umiejętność nie może być powyżej 5 poziomu;

- Wykup umiejętności według cen podręcznikowych:
  • zakup pakietu 5 punktów - wszystkie umiejętności z pakietu na 1 poziomie,
  • zakup pojedynczej umiejętności 3 punkty - dana umiejętność na 1 poziomie,
  • każde podniesienie poziomu umiejętności kosztuje tyle ile wynosi wartość tego poziomu :
-> umiejętność na 2 - 2 punkty
-> umiejętność na 3 - 3 punkty
-> umiejętność na 4 - 4 punkty
-> umiejętność na 5 - 5 punktów,
  • podniesienie umiejętności o więcej niż jeden poziom kosztuje sumę punktów płatną osobno, np: za 1 poz + 3 pkt, za 2 poz + 2 pkt za 3 poz + 3 pkt, za 4 poziom + 4 pkt, za 5 poz + 5 pkt = 17 pkt za umiejętność na poziomie 5.
6. Sztuczki:
- nie macie;
- chyba, że wynika to z wcześniej wybranej Cechy.
7. Choroby:
- nie macie.
8. Sprzęt:
- 200 gambli do wydania;
- nie ma ograniczeń w dostępności;
- dostęp do sprzętu z rozdziału o technologii 2020;
- wszystkie wybrane itemy są fabrycznie nowe.
9. Reputacja:
- nie dostajecie +1 reputacji z pochodzenia
- dostaniecie po pierwszym odpisie w sesji uwzględniającym opis wyglądu i wyposażenia waszych postaci punkty reputacji przydzielone przeze mnie na podstawie waszej prezentacji BG.
10. Znajomi:
- umarli, nie macie.
 
__________________
"Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania."

Ostatnio edytowane przez rudaad : 28-10-2020 o 23:43.
rudaad jest offline