Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-11-2020, 16:51   #36
Ketharian
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Skrót zasad walki w ABM

Przejrzałem podręcznik pod kątem zasad walki i wyglądają one następująco. Najpierw określamy kolejność działania na podstawie wartości Inicjatywy (jest to wartość stała określana na etapie tworzenia postaci i później ewentualnie podnoszona albo poprzez wykup atutów albo przez biostymulanty).

Tak więc najszybsza postać zawsze reaguje jako pierwsza (w przeciwieństwie do wielu innych systemów, gdzie Inicjatywa zawiera pewien element losowości).

Kiedy nadchodzi pora działania postaci, wykonuje ona czynności w oparciu o pulę swoich Punktów Akcji. Każda czynność pochłania od 1 do 3 PA. Punkty niezużyte w danej rundzie generują dla postaci bonus ochronny do początku jej następnej rundy, zwany asekuracją.

Standardowe ataki kosztują 2 PA. Każdy atak jest testem przeciwstawnym, gdzie ofiara ma prawo do darmowego testu obrony. Istnieje możliwość dopalenia ataku dodatkowymi PA poprzez rezygnację z innych poczynań w danej rundzie. Posłużę się tutaj przykładem Łasicy - mając 7 Punktów Akcji, przepatrywacz może zadać trzy ciosy pięścią za 2 PA każdy albo dwa, ale za 3 PA, gdzie każdy dodatkowy punkt przekłada się na bonus +1 do testu ataku. Zwiadowca mógłby też pokusić się o tylko jeden cios, ale bardzo starannie zaplanowany, za 7 PA i z premią +5 do trafienia.

Celowanie w wybraną lokację ciała nie wymaga zużycia dodatkowych PA, ale automatycznie generuje premię +2 do testu obronnego ofiary (ta zasada akurat nie do końca wydaje się przemyślana przez autora, bo wydaje mi się, że powinno owocować karą -2 do testu ataku).

Dodatkowo zasady wspominają o krytycznej porażce, jeśli wynik testu obronnego dwukrotnie przekroczy swą wartością wynik testu ofensywnego, a także o efektach trafienia krytycznego, kiedy ofiara ataku otrzymuje 6+ ran netto.


Co do Inicjatywy członków naszej drużyny, wykonałem obliczenia dla postaci Rudaad i Joera.

Altego - wyniki rzutów 5k6 to 3, 5, 4, 2, 2 = 7, 9, 8, 6, 6 = 36/5 = 7.2

Świrek - wyniki rzutów 5k6 to 3, 6, 3, 2, 1 = 5, 8, 5, 4, 3 = 27/5 = 5.4
 
Ketharian jest teraz online