Święta, potem ferie przed nami. Może akurat ktoś będzie miał ochotę zagrać z dzieciakami w RPG. Dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym, co udało mi się do tej pory opracować. Z góry uprzedzam, że nie udało mi się póki co ukończyć całości projektu. Siedzę nad tym już ponad miesiąc i końca nie widać. Fakt, że tu znajdę pół godziny, tam godzinę, ale sądziłem, że do końca listopada to skończę. Potem, że do świąt. Teraz widzę, że jestem może w połowie drogi i zakończenie projektu to raczej święta Wielkanocy
.
Do rzeczy. Chciałbym przedstawić wam bardzo prostą mechanikę,
do pobrania z google dysku. Mechanika jest bardzo prosta, można ją streścić na jednej stronie. Dokument ma więcej stron, bo trochę tam pododawałem opisów, przykładów i wyjaśnień.
Do tego mam przygotowany scenariusz, który rozegrałem z moimi dziećmi, pod nazwą „Kłopoty z Toporkiem"
Scenariusz jest rozpisany mniej więcej w 70%, ale te 70% nie jest opracowane tak, jakbym sobie tego życzył podając do publicznej wiadomości. Nie mniej myślę można z tego co tam jest rozegrać 2-3 sesje (wymaga włożenia własnej inicjatywy w tworzenie scenek).
Dodam, że scenariusz rozegrałem z dziećmi w wieku 9lat, 5 lat i 5 lat. Jeden pięciolatek poradził sobie śpiewająco, drugi miał trochę problem z odgrywaniem postaci.
Planuję dokończyć zarówno mechanikę jak i scenariusz i opublikować kompletną i końcową wersję, pewnie za parę miesięcy. Teraz potrzebuję czasu, aby ruszyć z sesjami dla dzieci, bo trochę to zadniebałem.
Mam nadzieję, że takie moje działania jak to skłonią i innych do tego, by poświęcić trochę swojego czasu i podzielić się swoją pracą. I może wspólnie uda nam się korzystać ze swoich doświadczeń. Z dziećmi rozegrałem więcej przygód w świecie smoków, które leżą bezpiecznie w moim zeszycie. Jeżeli będę więc widział, że moja praca się komuś przydaje i chce się odwdzięczyć tym samym, to z biegiem miesięcy mogę przelać na wirtualny papier pozostałe notatki.
Gdyby było zainteresowanie, mogę poprowadzić tę sesję przez forum.
Poza tym na uwagi, pytania, chętnie odpowiem.