Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-12-2020, 20:59   #1
Slan
 
Reputacja: 1 Slan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputację
[Vampire:Requiem] Kroniki popiołu i lodu

Kroniki Popiołów i Lodu
Zdarzyło się to tak dawno temu, że nikt z żyjących nie może powiedzieć kiedy. Nikt w czyich żyłach płynie ciepła krew nie pamięta świata sprzed. Nikt, czyje oblicze ogrzewa słońce nie rozumie już cudów dawnych wieków. Was to jednak nie dotyczy. Wy pamiętacie dawne czasy i wiecie, jak wtedy było. Youtuberzy, parówki bez mięsa i trudne sprawy. Zaiste, tamten świat był fascynujący.

Jednak coś się stało. Gwiazda upadła z nieba niosąc śmierć. Dym spowił niebo, a wstrząsy sprawiły, że wulkany wybuchły, a lądy zmieniły kształt… Miliardy ludzi zginęły, a cała cywilizacja została unicestwiona. Ale wy i wielu spokrewnionych przetrwaliście. Przez około tysiąc lat walczyliście, upadaliście i powstawaliście. Tysiące zgładziliście, ale jesteście i oglądacie „świt” nowej ery.

Większa część świata pokrywają gęste szare chmury, przez które z rzadko świeci słońce, a są obszary spowite w całkowitych ciemnościach. Jednak nieżycie w takich miejscach to złudna pokusa, bowiem mrok i przenikliwe zimno przegnało stamtąd większość śmiertelników czyli pożywienie. Co więcej wasze ciało nadal wyczuwa, gdy słońce jest na niebie, nawet gdy nie może się ono przebić przez popioły, więc zapadacie w letarg mimo półmroku.

Najwięcej ludzi mieszka w tych niewielkich świetlistych obszarach, co jest dla was dylematem. Czy narażać się na palące promienie słońca, czy na głód. Większość najmniej zniszczonych ruin także jest na najmroczniejszy obszarach, często skutych lodem. Jednak nie jesteście już jedynymi bestiami nocy. Kataklizm przyniósł nowe formy życia, straszne bestie, wypaczajczone zwierzęta i gorsze. Dziwne bezkształtne stwory pochłaniają ciała tworząc z siebie groteskowe zlepki ciał. Ghoule, prawdziwe ghoule, pożerają każdego kogo spotkają. Ludziorosty, ludzie pokryci strasznym samoświadomym porostem chcą zarażać kolejnych nieszczęśników. Potwornie zdeformowane mutanty wyją w nocy pełne nienawiści do ludzkości, która ich odrzuciła. W lodzie czyhają monstra głodne życia, a Sowy cierpliwie czekają…

Witam. Chciałbym was zaprosić do nieco eksperymentalnej sesji Vampire:Requiem. Otóż, jesteście wampirami, które jako nieliczne istoty przetrwaliście apokalipsę, upadek meteorytu, który zupełnie odmienił świat. Wiecie, że jesteście gdzieś w Europie, choć dokładnie nie wiecie, gdzie teraz się znajdujecie. Kontynenty zmieniły kształty, pory roku działają inaczej. Nic nie jest po staremu. No, prawie nic. Stowarzyszenia przetrwały, być może za waszą pomocą. Kościół bożego gniewu rywalizuje z kultem Wielkiej Matki, lokalne republiki i komuny rywalizują z lokalnymi królestwami o zasoby, a enklawy naukowców starają się badać nowy świat. Brzmi znajomo?

Poziom technologiczny jest bardzo różny. Większa część ludzkości egzystuje na poziomie późnego średniowiecza, choć są duże obszary, gdzie ludzkość egzystuje na poziomie epoki przemysłowe, a w kilku enklawach poziom technologiczny jest prawie jak w cyberpunku. Otrzymacie merit, który pozwoli to nieco regulować.

Fauna i flora uległa zmianie. O ile w świetlistych ziemiach wszystko wydaje się po staremu, to nim ciemniej tym bardziej obco. Jednakże nawet tam gdzie świeci słońce można spotkać dziwne stworzenia, jak dawno wymarłe zwierzęta w rodzaju Wilkorów, mamutów i smilodonów, zwierząt najwyraźniej przywróconych do życia przed upadkiem. Podobnie ma się sprawa z pozornie niewinnymi hybrydami, jak glukozowe pszczoły czy megakrowy. Na zacienionych ziemiach można spotkać istoty odmienione poprzez dziwne substancje przyniesione przez meteoryt. Upiory czyli pseudożeglarze portugalskie dryfują ponad miastami, pochłaniając co napotkają, dziwne istoty bez twarzy kryją się w mroku. I coś gorszego się zbliża.


Mechanika
Zaczynacie z blood potency na na 5 i za pedeki możecie je zwiększyć. Zaczynacie z 65 pd. Tradycyjnie należycie fo klanów i opcjonalnie stowarzyszeń.
Choć wasze postaci są stare, to nie musicie posiadać długiej historii, ale, po tym jak już ustalicie koncepty postaci, to niech każda da przynajmniej jedno odniesienie do innej postaci. Fajnie jakbyście je tutaj omówili.
Otrzymacie też specjalny merrit Technology. Merit ten pozwala wam bazowo używać i naprawiać technologię na odpowiednim poziomie. Jeśli posiadacie science na tym samym to możecie reprodukować i rozumieć technologię, choć większość technologii wymaga wysokich resoureces.
Poziomy technologiczne to
1 renesans
2 epoka przemysłowa
3 początek XX wiek (ww 1)
4 lata 50 XX wieku
5 epoka współczesna
6 Lekki cyberpunk (przy blod potency 6 tylko)
Do tego na zacienionych ziemiach obrażenia od słońca są zmiejszane o 1 stopień (lethal na bruised, agraved na lethal) a przy aktywnym blush of life nie otrzymujecie ich wcale
Akcja ma miejsce na ziemiach Hyadena gdziej we wschodniej Europie w krainie pięciu jezior: czarnego zwanego Halit, Jadeitowego, Szkarłatnego, Mgielnego i Szafirowego. Seting rozbuduje w międzyczasie, jestem otwarty na wasze sugestie.
Sesja startuje najwcześniej za 2 tygodnie, może dalej. Post do 200 słów, ok. raz w tygodniu.
 
__________________
Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo.
Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda...
Cisza nastanie.
Awatar Rilija
Slan jest offline