Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-02-2021, 17:28   #2
Dhratlach
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
1. 0Rzucaj graczom kłody pod nogi, ale takie by mieli szanse coś z tym zrobić (na przykład dać nogę).

2. Unikaj stereotypów. One szkodzą grze bardziej niż myślisz.

3. Karaj za głupotę, nagradzaj za pomysłowość. Niech gracze się uczą i mają poczucie, że to co "wygrali" to naprawdę na to zasłużyli.

4. Mieszaj konwencje. Obcykani gracze to zmora. Niech nic nie będzie w stu procentach jak w podręczniku.

5. Nadaj sens i tchnij życie w enpece. Niech świat żyje własnym życiem, a gracze mieli okazję zmienić go na lepsze lub gorsze... z konsekwencjami dla wszystkich i przede wszystkim dla nich (samych gracz)!

6. Unikaj oczywistości i jednoznacznych decyzji. Każda decyzja jest równie dobra co zła. Oddaj szarą sferę brudnej moralności życia.

7. Najważniejsze. Prowadź graczom to co chcą. Przed pierwszym posiedzeniem daj im ankiety co by chcieli, niech stworzą bogate karty fabularne, nich ich postacie żyją, po sesji pytaj co myślą o jakimś zdarzeniu w sesji. Pytaj o odczucia i plany (postaci, ich). To skarbnica wiedzy która pozwoli Ci prowadzić to co najbardziej ich będzie kręcić.

8. Improwizuj, gracze zawsze zepsują najlepszy plan. Pozwól im obrać taką drogę jak chcą.

9. To nie twoja wina, to kostki. Nie bój się kostek. Rzucaj nawet bez powodu. Rzut się kiedyś przyda.

10. Nie liczy się czy wiesz i czy umiesz.. jeśli gracze myślą, że wiesz, czy umiesz - wygrałeś
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!

Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 15-02-2021 o 17:32.
Dhratlach jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem