Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-03-2021, 22:22   #29
Micas
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post

Trochę obsuwy, ale chyba nic nie szkodzi. Wstawiłem wreszcie swojego posta. Chciałbym odpisać w poniedziałek wieczorem, o godzinie 20:00.

Ja teraz przez te 2 dni weekendu będę całkiem wyautowany. Arvelus, mógłbyś nam pokrótce rozpisać podstawową mechanikę interakcji? NPC Dispositions, testy, etc.

Zaawansowana mechanika interakcji jest w podręczniku dodatkowym "Tome of Excess", ale do tego raczej nie będziemy sięgać w ramach warsztatów podstaw.

EDIT: Arvelus coś nam wsiąkł. Dzisiaj wieczór postaram się opisać mechanikę interakcji samemu. Tym samym przedłużymy nieco kolejkę.

EDIT 2: No i udało mi się znaleźć nieco czasu jeszcze dziś na poniższą rozpiskę.

Ars mechanica

MECHANIKA INTERAKCJI

W swej podstawowej wersji z podręcznika podstawowego do Black Crusade (czyli nie rozbudowanej o zaawansowane warianty z Tome of Excess) jest ona bardzo zbliżona do tej reprezentowanej już w Dark Heresy 1ed parę lat wstecz. Opisano ją na str. 276 BC.

Do rozgrywania scen interakcji wykorzystuje się stosowne umiejętności: Dowodzenie (Command), Zastraszanie (Intimidate), Oszukiwanie/Blef (Deceive) i Urok/Przekonywanie (Charm). W zależności do tego jak Heretyk podchodzi do tematu i jak sam temat wygląda, można wykorzystywać różne umiejętności, albo musi być użyta konkretna w danej sytuacji. Testuje się je w zwyczajny sposób.

Test ten jest modyfikowany przez Nastawienie (Disposition) danego bohatera niezależnego oraz ew. modyfikatory sytuacyjne - obydwa leżą w gestii MG (tak jak i sama decyzja w jakiej scenie interakcji należy testować, a w jakiej wystarczy po prostu odgrywanie postaci bez rzutów - ale to wiemy wszyscy my erpegowcy ).

Dispositions są w tabeli 8-2 na str. 276 BC. Dany BN może mieć zupełnie odmienną "podatność" na każdy ze skillów socjalnych. Może być np. bardzo odważny (i tym samym prawie-odporny na Intimidate), ale zarazem bardzo naiwny (podatny na Deceive) oraz nijako usposobiony do Charm i Command.

Celem testów interakcji jest podniesienie Disposition do maksymalnego możliwego poziomu. Za każdy poziom porażki na teście, Disposition spada o jeden stopień, a za każdy sukces analogicznie rośnie o jeden. Na poziomie Disposition: Indifferent, enpece średnio wykonają zadanie/prośbę zleconą przez Heretyków w 50% przypadków i wartość ta spada lub rośnie o 10% analogicznie do porażek/sukcesów. Ponadto, bezpośredni nadzór Heretyków nad wykonywanym zadaniem zwiększa szanse powodzenia tej czynności o 20%.

Interakcja wobec grup tyczy się wobec całej grupy z uśrednionym Disposition, a sukcesy tyczą się ilości osób równej bonusowi z Ogłady (Ogd, vel Fellowship, Fel). Tutaj jednak tego nie zastosujemy, wystarczy przekonać liderów (a tutaj Fel Bonus styknie jbc).

Kymerisjanie i Komarowcy są dość zdesperowani i w trudnej sytuacji strategicznej. Da to bonus +10 do każdego testu Interakcji z nimi. Ich Dispositions to: Brave (-10 do Intimidate), Sceptical (-20 do Deceive), Devoted (+20 do Command) i Favourable (+10 do Charm).

W swoich nadchodzących wpisach wrzućcie sposoby w jakich próbujecie ich do siebie/chana zjednać i wykonajcie stosowne rzuty. Jeden rzut na jeden skill, każda z postaci może przetestować każdy ze skilli po 1 razie, jeśli chce. Jeśli nie macie danego skilla wytrenowanego (Trained), to nadal możecie go testować lecz z karą -20.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 08-03-2021 o 21:28. Powód: Mechanika Interakcji w Black Crusade.
Micas jest offline