Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-03-2021, 19:52   #11
Nanatar
 
Nanatar's Avatar
 
Reputacja: 1 Nanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputację
W oczekiwaniu na Wasze deklaracje przesyłam kolejny smaczek. Taka dodatkowa lista stworzona przez mnie, można wydać na niej 3pkt, chyba, że ktoś wymyśli sobie przywary. To ma funkcjonować jak zalety i wady w WoD, choć nie są tak silne.

Lista małych umiejętności

Na początek i zachętę prezentuję listę małych umiejętności, to właśnie takie meridy po wilczemu. Można wydać na nie trzy punkty, większość kosztuje jeden, ale niektóre 2, lub 3. Przy wyborze warto zwrócić uwagę by te umiejętności wpisywały się w wasze postaci i pasowały do profesji, czy zawodów. Na pewno fajnie dopełnią kształt bohaterów. Zachęcam również do wymyślania swoich meridów i flowów, ale proszę o nie przeginanie, bo i tak przytnę co będzie za dużo. Dobrej zabawy.


Liczba przy umiejętności oznacza ile punktów z 3 trzeba na nią wydać, wszystkie umiejętności są pobieżne.

Jazda konna-zwykła kłusem nie uczy walki na wierzchowcu. 1pkt *
Słabe czytanie –dla postaci niepiśmiennych, które chciałyby jednak umieć się podpisać itp. 1pkt *
Mocna głowa – postać może wypić naprawdę dużo alkoholu nim straci przytomność, nie znaczy to że jest trzeźwa, zwiększa to tez tolerancje na inne substancje psychoaktywne. 1pkt *
Gawędziarstwo - świetny opowiadacz, potrafi ubarwić każdą historie i przykuć uwagę swymi opowieściami 1pkt *
Twarde wychowanie - dzieciństwo i dojrzewanie nie były sielanką. Może to owocować zależnie od historii postaci dodatkowymi umiejętnościami(np.: odp na głód, odp. na pragnienie, gorąco, zimno, nieco większą żywotnością, siłą, odp na strach, lub wyziewy), może też nieść za sobą traumę(zawsze brakowało żarcia, to teraz zawsze obżera się chomikuje jedzenie) 2pkt
Tatoo – nabywa umiejętności tatuowania, nie znaczy to że są one ładne, do tego potrzebne są inne talenty 1pkt *
Rachowanie – niezwykła biegłość w rachunkach (targowanie +10, +1M i +1int) 1pkt *
Pamięć obrazkowa –świetnie zachowuje w pamięci widziane obrazy, nie znaczy to że potrafi to przekazać, jeśli brakuje odpowiednich talentow(inteligencji, lub charyzmy) 1pkt
Spostrzegawczość -niebywale szybko spostrzega detale i drobiazgi (braki inteligencji czasem nie pozwalają tego powiązać!) 1pkt *
Pływanie -umiejętność doskonałego pływania, bez dodatkowych bonusów 1pkt *
Wspinaczka –pozwala dobrze wspinać się na urwiska, skarpy i drzewa itp 1pkt *
Bimbrownictwo-wiadomo, nigdy nie będzie bezrobotny, można wymienić na pivowarstwo 1pkt *
Smakosz-określ czego(potraw, win, bimbru) –świetnie rozpoznaje poszczególne smaki(składniki, szczepy), w połączeniu z odpowiednim zawodem może określać sposób przyrządzenia, a nawet zostać lokalnym autorytetem 1pkt *
Geometria –postać posiada niezwykłą intuicje w określeniu wielkości łuku i np. odległości na podstawie obserwacji, pozwala też wykreślić prawie idealne koło od ręki, przydatne w rysowaniu figur, architekturze, budowie i obsłudze machin, daje +2MD 1pkt
Pierwsza pomoc - potrafi prawidłowo opatrywać rany, odkażać, wykonywać proste szycia, zachować jako-taką higienę w tej sytuacji, nie zrzygać się na widok rozprutego brzucha, leczyć gorączkę, czy ból brzucha ziołami 1-2pkt *
Talent rzemiosło –posiada niezwykłe wyczucie jako rzemieślnik w określonej sztuce, kocha to co robi, bez tego skila nawet będąc mistrzem będzie tylko wyrobnikiem 2pkt
Talent sztuka – postać posiada prawdziwy talent w określonym rodzaju sztuki, jest jak nieoszlifowany diament 3pkt
Spowiednik – postać potrafi tak pokierować rozmową że inni chętnie zwierzają mu swe sekrety, jej CH rośnie +5 1pkt
Szkolenie machiny – postać potrafi poprawnie obsługiwać większe machiny wojenne (katapulty, trebusze), jeśli wyda 2pkt uzyskuje wiedzę o taranach i zasłonach, za 3pkt pozwala konstruować wierze i machiny, choć jest do tego potrzebna ciesielka 1-3pkt *
Wyczulony zmysł(który[1]) – wybieramy jeden zmysł (wzrok, słuch węch, smak, może dotyk), jest on bardzo wyczulony, jak na daną rasę. 1-2pkt
były więzień –ciągnie się to przez całe życie, może pozostawiać stałe piętno, lub tatoo. Może też uczynić bohatera twardzielem +5do odp (2) i (4). Lub cokolwiek wymyślicie. Uwaga! (+1pkt)! *
Umiejętność gry na jednym instrumencie- wybiera jeden instrument i gra, ale nie jest artysta 1pkt *

Może jeszcze ktoś coś wymyśli, zachęcam! Na razie stworzyłem ta listę sam
Szybko uczący się-postać uczy się, czyta o 20-50% szybciej 1
Wnikliwy- postać uczy się o 20% wolniej , wolniej tez czyta książki. Ale czerpie z tego co najmniej 10% więcej. Dotyczy tez ksiąg wiedzy. 1

Będą też dodatkowe możliwości dla czarujących na operowanie czarami, nie będziecie zdani tylko na kupiony, lub znaleziony PM. Podkreślam, że KC to system, który w mym mniemaniu produkuje bardzo mocnych czarusiów.

Dla innych pojawią się również dodatkowe umiejętności. Nowum jest, że na starcie to znaczy na poziomie zero dostajecie ich zaledwie 7, ale nic nie tracicie.
 
Nanatar jest offline