Bry
Zapraszam na kolejną odsłonę moich warsztatów, tym razem odnoszącą się do Only War, gdzie gracze wcielają się w żołnierzy armii lądowej Imperium Ludzkości, Imperialnej Gwardii (IG, vel Astra Militarum) – a więc na sesję na motywach wojennych, czyste
military science-fiction w charakterystycznym klimacie Warhammera 40 000.
Na wstępie odsyłam do mojego notesu użytkownika.
W notce nr 20 na samym dole str. 2 wyszczególniłem kilka rzeczy, które tyczą się wszystkich moich sesji, a na końcu noty są linki do poradników dot. mechaniki systemu.
W moim profilu macie wyszczególnione pozostałe warsztaty w realiach Wh40k. Wszystkie zostały zakończone sukcesem i, sądząc po opiniach uczestników, spełniły wymagania rozrywkowe i "szkoleniowe". Także i tym razem nie będzie inaczej.
[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=jOWBLDRCB5c[/MEDIA]
Realia settingu
Akcja Only War jest osadzona na tzw. „Froncie Skrętu” (vel „Front Obrotu” - Spinward Front, od nazwy 'kierunku' galaktycznego oznaczającego z grubsza coś na wzór „północy” na dwuwymiarowej mapie uniwersum Wh40k). Jest to jeden z przykładów Dzikiej Przestrzeni (Wilderness Space) – rejonu przestrzeni kosmicznej osadzonego pomiędzy cywilizowanymi, imperialnymi sektorami, pozostającego w większości poza bezpośrednią kontrolą i władztwem Złotego Tronu.
W tej partykularnej Dzikiej Przestrzeni już od kilku dekad toczy się zażarta wojna na wielu frontach, toczona pomiędzy Imperium (reprezentowanym przez Gwardię i położony na „południu” Sektor Calixis znany z Dark Heresy 1ed), Severańskim Dominatem (Severan Dominate, ex-imperialni secesjoniści z Peryferiów Calixis) a kosmicznymi orkami z Waaagh! Grimtoof. Do tego tu i ówdzie można znaleźć zaprzańców mrocznych bożków (vel Chaos), wędrowne plemiona najemnych xenos z rasy Kroot, czy nawet rejzy band Drukhari, Mrocznych Eldarów. I do tego całego kotła, na jedną z blisko dwudziestu albo i więcej różnistych planet zostaje wrzucony regiment – główny typ formacji IG – do którego należą bohaterowie graczy.
W tym przypadku przerobimy kolejny (być może ostatni) etap batalii o planetę Skrynne – pograniczny świat porośnięty gęstymi lasami tropikalnymi. Dawniej uznawany za „cywilizowany/Civilised”, obecnie spadł do kategorii „dziki/Feral” z powodu inwazji orków, która strzaskała lokalną obronę, zrujnowała miasta i na całe lata zepchnęła tubylców w głąb dżungli. Niedawno Imperium powróciło z odsieczą, ratując sytuację od kompletnej klęski i stopniowo poszerzając ten wyłom. Od tamtej pory obydwie strony otrzymują posiłki i szykują się do ostatecznej konfrontacji (przynajmniej jeśli chodzi o tą konkretną planetkę). A jest o co walczyć: pod ziemią Skrynne znajdują się olbrzymie pokłady surowca promethium, paliwa lanego do baków i generatorów tak imperialnych, jak i orkowych. Czy BG i ich regiment pokonają Warbossa Tufgoba i pozyskają ten strategiczny zasób na potrzeby imperialnej kampanii?
Technikalia
W moim notesie znajdziecie trzy dokumenty: podstawę mechaniczną dla gier 1k100 Wh40k, tworzenie postaci do Only War oraz uzupełniające koncepcje mechaniczne. W oparciu o te poradniki kandydaci muszą klepnąć mechanikę postaci, którą MG następnie sprawdzi i skoryguje. Pomogą mu w tym mentorzy - doświadczeni gracze, którzy będą świecić przykładem i oferować pomocną dłoń. Na tej sesji przewiduję miejsca dla 2-3 mentorów. Obecnie mam ich już dwóch: Stalowy i Arvelus zgodzili się pomóc nam we wspólnej zabawie.
Karty postaci proszę wysyłać
wyłącznie jako Prywatną Wiadomość w następującym formacie. Nie przyjmę innych formatów. Ma to na celu utrzymać przejrzystość i małą „wagę” plików. Format jest częściowo wypełniony w ramach przykładu. Potrzebny jest także avatar postaci o szerokości dokładnie 200 pixeli.
Stopień i personalia: szer. Jack Coxx
Specjalizacja: Weapon Specialist
Płeć: męska
Wzrost: 165 cm
Waga: 65 kg
Wiek: 20 lat
Dłoń: praworęczny
Charakter: Cocky
Startowe Aptitudes: WS, BS, To, Agi, Fel, Fieldcraft, Finesse.
EXP OGÓŁEM – 600 (+600 startowe)
EXP DO WYDANIA – 600
ATTRIBUTES:
WS - 30
BS - 37
S - 28
To - 29
Agi - 32
Int - 31
Per - 37
WP - 34
Fel - 30
FP – 2 [2/2 PS]
IP – 0
CP – 0
Wounds – 12 [12/12]
SKILLS:
Linguistics (Low Gothic)
Common Lore (Imperial Guard, War)
etc.
TALENTS:
Background Traits -
po określeniu Homeworld regimentu
Weapon Trainings -
Primitive
SP
Las
etc.
Pozostałe -
Rapid Reload
Sprint
etc.
EQUIPMENT:
M-Galaxy pattern Lasgun (3x Basic Charge Pack)
Knife
Grenades (3x Frag, 3x Smoke)
Cognomen
Guard Flak Armour
etc.
- Torba:
* Sprzęt na kiepską pogodę
* Zestaw podstawowych narzędzi
* Niezbędnik oraz menażka
* Karimata i śpiwór
* Składana lampka z akumulatorem
* Zestaw do higieny osobistej
* "Elementarz Imperialnego Piechura" (aktualna edycja calixjańska)
* Polowe racje żywnościowe (1 tydz.)
COMRADE:
Stopień / personalia: szer. John Coxx
Płeć: męska
Charakter: Quiet
Ekwipunek:
- jw.
Wytrzymałość: 2/2
W systemie generacji postaci jest aż dwanaście Specjalizacji... i ze względu na mocno drużynową, nie-indywidualistyczną specyfikę gry przyjmę nawet i taką ilość graczy, ale max
po jednym na Specjalizację. Ponadto, priorytetem są profesje gwardyjskie – jeśli zwalą mi się do rekruty sami „doradcy”, to grzecznie poproszę o zrobienie postaci gwardzistów.
Specjalizacje i
wstępna lista graczy:
Gwardziści
- Heavy Gunner, <- Seachmall
- Medic, <- wolny (wcześniej Lua Nova, ale zrezygnowała poprzez PW)
- Operator, <- Stalowy [mentor; karta gotowa]
- Sergeant, <- wolny
- Weapon Specialist, <- Lynx Lynx [karta gotowa]
Support
- Commissar, <- Alex Tyler [karta gotowa] - Ministorum Priest, <- Dhratlach [karta gotowa] - Ogryn, <- Arvelus [mentor; karta gotowa] - Ratling. <- Ribaldo - Sanctioned Psyker. <- Mi Raaz [karta gotowa] - Storm Trooper. <- Zell
- Tech-Priest Enginseer. <- wolny
W trakcie tworzenia postaci zauważycie, że są potrzebne bajery z regimentu – a regiment ten się albo tworzy, albo wybiera. My będziemy go tworzyć wspólnie, ale
dopiero po zakończeniu rekrutacji. Więc na razie po prostu klepiecie KP, a potem naniesiecie poprawki wynikające ze specyfiki regimentu.
Tu natomiast macie obrazki mogące stanowić inspirację oraz pogląd na to, jak ta Gwardia wygląda i z czym się mierzy.
Ja osobiście uwielbiam
klasykę.
I w zasadzie tyle. Dopuszczone podręczniki:
wyłącznie główny i errata v.1.0. Kolejka 3+1, czyli
3 dni dla graczy i 1 dla MG. Termin rekrutacji wstępnie ustalmy na
piątek 23 lipca, z możliwością przedłużenia. Sama sesja potrwa ok. 2-3 miesiące max.
Zapraszam do zgłaszania się i zadawania pytań.