wedle uznania Imperialnej Machiny Biurokratycznej łączącej w sobie niekompetencję, przekonanie o własnej nieomylności i dużo, dużo wewnętrznej i zewnętrznej polityki... więc w zasadzie tylko nieco bardziej uczciwie niż rzucając kością
Dostępnąć na bazie warunków
Tabela 6:2, str 163
Dla uproszczenia omówię trudność tylko dla naszej sytuacji czyli wielu obecnych regimentów (dla mniejszych ilości naszych na froncie wartości spadłyby o 10 lub 20, zgodnie z tabelą)
Dostępność (modyfikator)
- Unique (-50)
- Near Unique (–40)
- Extremely Rare (-30)
- Very Rare (-20)
- Rare (-10)
- Scarce (+0)
- Average (+10)
- Common (+20)
- Plentiful (+30)
- Abundant (automatyczny sukces)
- Ubiquitous (automatyczny sukces)
Dostępność znajdziemy przy w tabelach, przy konkretnych przedmiotach w dziale VI: Armory (strony 160-220)
Np hand cannona (taki desert eagle, jeśli ktoś nie wie) ma dostępność Scarce (+0).
Jakość sprzętu- Kiepska (+20)
- Średnia (+0)
- Dobra (-30)
- Najlepsza (-50)
W Only War bonusy i kary za jakość pozostają niezmienne, ale modyfikatory są znacznie większe (np w Black Crusade jest to +10/+0/-10/-20), co oznacza, że wzięcie sprzętu kiepskiej jakości jest teoretycznie nieproporcjonalnie łatwiejsze do korzyści, a wzięcie sprzętu dobrej/najlepszej jakości jest nieproporcjonalnie trudniejsze… ergo: branie sprzętu kiepskiej jakości ma tutaj sens.
Jak długo front się utrzymuje
Wraz z długością walk rozbudowywane są łańcuchy logistyczne i nieomylna imperialna biurokracja stwierdza, że jednak trzeba tam posłać więcej szpeju niż z początku zakładali...
- 5+ lat (+30)
- 1-5 lat (+20)
- 6-12 miesięcy (+10)
- 3-6 miesięcy (+0)
- Do 3 miesięcy (-10)
Tu... kwestia interpretacji i pytanie do MG. Jak walki trwają od dekad, to mamy tu +30.
Długość naszej służby na froncie
Wraz z obecnością na froncie gwardziści uczą się ogarniać naturę tego niepowtarzalnego syfu logistycznego, zupełnie innego za każdym razem.
- 5+ lat (+30)
- 1-5 lat (+20)
- 6-12 miesięcy (+10)
- 3-6 miesięcy (+0)
- Do 3 miesięcy (-10)
Jesteśmy tu od miesiąca, ale MG podciąga nam to pod całą aktywność regimentu w okolicy, więc mamy +0.
Okoliczności Wojny- Ogień wstrzymany (+30)
- Wygrywamy (+20)
- Prawie wygrywamy (+10)
- Impas (-10)
- Przegrywamy (-20)
- Bardzo przegrywamy (-30)
Ogólnie... jak tu nie kochać naszego Departmento Munitorum które wysyła nam więcej zasobów kiedy już wygrywamy, a jak potrzeba ich najbardziej to wstrzymuje dostawy?
Ulubiona broń
Każdy regiment ma swoją ulubioną broń ręczną oraz ciężką. Próbują ją dostać otrzymujemy bonus +10.
Podsumowując:
Mamy swój rating 15
+30 za to jak długo ten front się utrzymuje
+0 za to jak długo my jesteśmy na froncie
-10 za to, że jesteśmy w impasie
Kończymy z modyfikatorem 35.
Teraz patrzymy w tabelę na dostępność, porównujemy ją z opcją “
Multiple Regimenrs” na szczycie tabeli (bądź pierwszej liście w tym poście), decydujemy czy bierzemy przedmiot kiepskiej jakości i rzut k100 musi osiągnąć wynik równy bądź niższy niż nasza osiągnięta liczba.
Wychodzi znacznie więcej niż się spodziewałem… =p
Ciekawostka
Przy wielu regimantach przedmity dostępności Ubiquitous oraz Abundant są dostępne bez testów. Wyższa jakość daje karę do testu, a nie zmienia dostępność.
Ergo: przedmioty Ubiquitous oraz Abundant nawet najlepszej jakości są dla nas dostępne bez testów.
Rzecz w tym, że w podstawowy podręczniku oznacza to jedą z trzech możliwości...
- Reacaf (kawa)
- Tranq (denaturat)
- Glow-globe/Lamp Pack
Dla mnie to oznacza, że nasze Departamento Munitorum uznaje, że gdy sytuacja jest kryzysowa i na tyle trudna aby na miejscu musiało siedzieć kilka regmentów jest to moment gdy sięgają po żelazne zapasy i dla ratowania sytuacji wysyłają im DOBRĄ kawę =p
Ostatnio edytowane przez Arvelus : 13-08-2021 o 15:01.