Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-08-2021, 22:13   #5
psionik
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Dodatkowo, czary rzucasz w akcjach jakie podane są w opisie zaklęcia. Na przykład większość zaklęć rzuca się jedną akcję, czyli tyle ile się atakuje, choć niektóre liczone są w minutach, lub rzucane są jako akcja bonusowa.

Jeśli rzucasz czar Alarm, to nie musisz rzucać kostkami. Twoja postać po prostu rzuca zaklęcie i się ono udaje.
Niektóre czary wymagają trafienia przeciwko KP i wtedy atakujesz normalnie, czyli 1k20 + modyfikator z cechy (int dla wizarda) + prof bonus vs AC/KP przeciwnika. Inne czary, jak wspomniano wyżej, wymagają rzutu obronnego i wtedy nie rzuca czaromiot, ale przeciwnik, który jest celem czaru. Wykonuje on razut obronny przeciw 8+ modyfikator z cechy + proficiency bonus.
Są też czary jak Magic Missile, które nie wymagają ani rzutu na atak, ani rzutu obronnego. Po prostu trafiają i zadają obrażenia.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem