KARTY AKCJI
opis szczegółowy
1. KAMIZELKA KULOODPORNA Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Pod koniec fazy mafii, gdy będę znała tożsamość osoby wyeliminowanej i będzie ona miała Kartę Kamizelki Kuloodpornej, ta zostanie użyta przeze mnie automatycznie.
Karta nie może być użyta ponownie, tzn. jeśli ten gracz zostanie znowu wybrany, to wtedy odpada z gry.
2. OPATRUNEK Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Gdy inny gracz zostanie wyeliminowany (przez Mafiosów lub w trakcie
dyskusji), poinformuję o tym osobę z kartą Opatrunek. Posiadać karty będzie musiał zdecydować czy używa jej i ratuje danego gracza (nie zna jego roli) czy woli kartę zostawić na później.
Gracz, na którym zostanie użyta karta, dostaje ratujący opatrunek i zostaje
w grze. Uratowany gracz
NIE pokazuje swojego Żetonu Postaci. Wiadomo więc, kto dostał Opatrunek i kto go użył.
Uwaga: Jeśli wskazanym do eliminacji jest posiadacz tej karty,
NIE może on uratować sam siebie.
3.WERBUNEK Użytkownik: Mafioso
Faza: Mafii
W Fazie Mafii, mafiosi, muszą poinformować mnie, że chcą użyć tej karty i na kim. Pod koniec Fazy Mafii informuję danego gracza, że dostał Kartę: Werbunek - gracz staje się od tej chwili Mafiosem — wygra, gdy wygra Mafia. Jeśli zostanie wyeliminowany, nie mówi, kim był naprawdę. Posiadacz karty może ją zagrać dopóki sam jeszcze nie został wyeliminowany.
4. DOWÓDCA Użytkownik: Policjant, Mafioso, Agent
Faza: Początek gry
Karta zostaje ujawniona na samym początku gry.
Jeśli kilku graczy w trakcie głosowania (wstępnego lub finalnego) ma tę
samą liczbę głosów, to wyeliminowany zostaje ten gracz, na którego swój
głos oddał Dowódca.
Uwaga: Głosowanie zaczynamy zawsze od Dowódcy, czyli aktualnego
posiadacza karty Dowódca, przebiega ono zgodnie z ruchem wskazówek
zegara.
Na koniec Fazy Policji karta zostaje przekazana kolejnemu graczowi (wg panelu sesji)
5. PRZEWERBOWANIE Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Cała gra
Jeśli masz tę kartę, to do końca gry grasz po przeciwnej stronie, niż
wylosowana rola, jaką dostałeś. Więc jeśli masz rolę Mafiosa, to grasz jako
Policjant i odwrotnie. Udział tej karty w grze oznacza, że gra jeden
Mafioso mniej lub więcej, niż to wynika z liczby rozdanych ról
Postaci. Przewerbowany gracz musi być lojalnym członkiem nowej
drużyny – jej sukces oznacza też jego zwycięstwo. Wyeliminowany, przewerbowany gracz nie pokazuje swojej Karty, a jedynie ujawniam jego rolę,
tak więc do końca gry gracze nie znają jego prawdziwej tożsamości.
6. ZAMIANA ROLI Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Początek gry
Ujawniasz tę kartę od razu na początku Fazy Policji. Teraz możesz, (ale nie musisz) zamienić swoją rolę na rolę dowolnego gracza. Wskazujesz
gracza (napisz o nim w poście, że się zamieniacie, nie piszcie PW!! Ja napiszę wam PW zwrotne z nowymi rolami) i zamieniasz się z nim na role. Od tej pory obaj gracie nowe role. Dzięki temu wiesz, jaką rolę on gra, ale on też zna twoją rolę.
O użyciu Karty napiszę w pierwszym poście komentarzy, tuż obok nicku gracza, który to zrobił, abyście wiedzieli kto użył jaką kartę i czy w ogóle jej użył.
7. PODSŁUCH Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę jawnie w dowolnym momencie gry – w trakcie Fazy Policji
(w czasie dyskusji, głosowania, po nim). Możesz od razu podejrzeć
rolę jednego z graczy. Daj znać na PW, że użyłeś Karty, abym mogła ci odpisać jaką rolę podejrzałeś. Możesz dzielić się z innymi graczami zdobytą wiedzą (albo blefować).
Karta nie może być użyta ponownie.
8. SCHRONIENIE Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę na koniec Fazy Policji, już po głosowaniu i eliminacji
jednego gracza. W następnej turze nie można cię w żaden sposób
wyeliminować, (czyli Mafiosi nie mogą cię wskazać w swojej fazie, nie
można też na ciebie głosować w Fazie Policji). Ty sam nie bierzesz
udziału w żadnym głosowaniu w Fazie Policji, ale możesz brać udział
w dyskusji.
O użyciu tej karty przypomnę w następnej Fazie Policji.
Kartan nie może być użyta ponownie.
9. LIST ŻELAZNY Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę na koniec Fazy Policji, już po głosowaniu i eliminacji
jednego gracza. W tej fazie Mafii Mafiosi nie mogą cię wyeliminować. W Fazie Policji możesz dyskutować, wskazywać (głosować), sam być wskazywany (i wyeliminowany). Mafioso może zagrać tę kartę dla zmylenia przeciwników.
Po fazie Mafii i eliminacji wskazanego przez mafiosów gracza, działanie karty zostaje zdezaktywowane.
Nie może być użyta ponownie.
10. ARESZTOWANIE Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę na początku Fazy Policji. W tej turze nie można na ciebie
głosować (i cię wyeliminować) w głosowaniu na końcu Fazy Policji.
Ty sam nie bierzesz udziału w żadnym głosowaniu, ale możesz brać udział
w dyskusji.
Po głosowaniu i eliminacji jednego gracza Karta zostaje dezaktywowana.
Nie może być użyta ponownie.
11. STRZAŁ ZZA WĘGŁA Użytkownik: Policjant
Faza: Policji
Zagraj kartę w dowolnym momencie (dopóki nie zostałeś wyeliminowany).
Wskaż jednego gracza. Zostaje on natychmiast wyeliminowany. Pokazuje
swoją rolę. Jeśli Mafiosi wskazali cię w Fazie Mafii - odpadasz
i nie możesz użyć tej karty.
12. PORWANIE Użytkownik: Policjant
Faza: Policji
Zagraj kartę na początku Fazy Policji. Wskaż dowolnego gracza - w tej Fazie Policji nie bierze on udziału w żadnym głosowaniu, ale może dyskutować. Można go wskazywać i wyeliminować.
Po głosowaniu i eliminacji jednego gracza, karta zostaje dezaktywowana.
Nie może być użyta ponownie.
13. OSTATNI STRZAŁ Użytkownik: Policjant,
Faza: Cała gra
Jeśli w dowolnym momencie gry zostaniesz wyeliminowany, ta karta zostaje użyta. Możesz dzięki niej wskazać i wyeliminować jednego gracza. Wasze role zostają ujawnione i kończycie grę.
14. NEUTRALNA (14 takich samych kart)
Użytkownik: Policjant, Mafioso, Agent
Faza: Agenta, Policji, Mafii
Ta karta nie daje żadnych dodatkowych możliwości działania.
Nie odkrywasz jej przez całą grę. Karty Neutralne służą wyłącznie
ukryciu posiadaczy prawdziwych Kart Akcji.
UWAGA! Zagrywane w Fazie Policji Karty BĘDĄ jawne. Możecie sami użyć jej jawnie podczas Fazy Policji (napisać w poście, że używacie) lub dopytać mnie na PW (niektóre karty mogę sama opisać w poście, że zostały użyte (np Opatrunek czy Kamizelka) i napiszę też, przez którego gracza.
Zastrzegam, że nie wszystkie karty znajdą się w grze. Jeden gracz może mieć maksymalnie 1 kartę. Karty są jednorazowego użytku.