Wątek: Pomocy!
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-09-2007, 12:26   #1
Jaqob
 
Reputacja: 1 Jaqob nie jest za bardzo znany
Pomocy!

Pod natchnieniem które wyniosłem z kilku stron podręcznika D&D zacząłem pisać własny system i świat niestety po 2 dniach stwierdziłem ze tego jest za dużo. więc szukam pomocy o to co oto napisałem wiem że mało:
Jest 5 podstawowych atrybutów Siła, Charyzma, Intelekt, Energia, Zręcznośc
Siła dzieli sie na:
- walkę wręcz
- walkę bronią
- czystą siłę
- posturę
Charyzma dzieli sie na:
- blef
- handel
- wyciąganie informacji
- dyplomacje
Intelekt dzieli sie na:
- znane zaklęcia
- roztropność
- szybkość uczenia sie
- pamiętliwość
Energia dzieli sie na:
- ilość posiadanych punktów życia
- ilość posiadanych punktów magii/energi
- szybkość zdrowienia
- szybkość przybywania punktów magii/energi
Zręczność dzieli sie na:
- walkę broniami dystansowymi
- skradanie sie
- szybkość
- częstotliwość zadawania obrażeń krytycznych

Walka wręcz - siła zadawanych obrażeń przez osobę nie mającej broni. Sztuki walki wymyślili elfi mnisi. Ich nazwy to:
- Maro-xien
- Urgh-khai
- Janxa-pen
- Maro-pen
- Neru-mol
Maro-xien w języku wspólnym oznacza "pięści smoka" jest ona wyjątkowo brutalną techniką polegającą na zadawaniu szybkich ciosów w twarz przeciwnika niestety często kończy sie z skutkiem śmiertelnym
Urgh-khai w języku wspólnym znaczy "Taniec motyla" jest to technika bazująca na unikach do których inspiracją było latanie motyla na wietrze. Ta technika jest raczej Defensywna lecz czasami użytkownik zadaje obrażenia głównie w plecy i tył głowy przeciwnika. To ostatnie ma na celu ogłuszenie przeciwnika, czym zostaje skończona walka.
Janxa-pen w języku wspólnym znaczy "Dzikie ruchy". Ta technika bazuje na naśladowaniu ruchów dzikich zwierząt. Jest ona wyjątkowo skuteczna u ludzi posiadających dożą zręczność, gdyż zazwyczaj naśladowane są takie zwierzęta jak małpy czy lamparty.
Maro-pen w języku wspólnym znaczy "Ruchy smoka" jest to kolejna dość brutalna technika tylko ze tym razem atakuje sie całym ciałem. Użytkownik skacze całym ciałem na przeciwnika przewalając go i uderzając w głowę. Po upadku wstaje lecz odurzony przeciwnik nie daje zwykle rady więc użytkownik go podnosi i oszołomionego atakuje. jeśli przeciwnik sie podniesie wojownik powtarza manewr aż do skutku.
Neru-Mol w języku wspólnym znaczy "Skręcanie ciała" w tym wypadku nazwa odnosi sie o przeciwnika a nie do użytkownika techniki. Wojownik stara sie jak najszybciej i jak najbrutalniej przewrócić przeciwnika po czym złapać jedną z jago kończyn i wykręca ją aż do momentu gdy przeciwnik sie podda lub kość w kończynie sie złamie.
Więcej informacji na temat sztuk walk w rozdziale: sztuki walki
Walka bronią- Siła zadawanych obrażeń w walce na broń.Pierwszą bronią posługiwali sie prymitywne ludzkie szczepy lecz prawdziwą broń z żelaza po raz pierwszy wykuły krasnoludy w swych górskich miastach. rodzaje walki to:
Walka mieczem dwuręcznym
Walka mieczem półtora ręcznym
Walka mieczem jednoręcznym i tarczą
Walka dwoma mieczami jednoręcznymi
Walka dwoma mieczami Półtora ręcznymi
Walka mieczem półtora ręcznym i tarczą
Walka Berłem jednoręcznym
Walka berłem dwuręcznym
Walka Laską
Walka buzdyganem
Walka Sztyletem
Walka Kijem
Walka berłem i tarczą
Walka buzdyganem i tarczą
Walka toporem
Walka toporem dwuręcznym
Walka toporem i tarczą
Walka dwoma toporami
Walka dwoma buzdyganami
Walka mieczem dwuręcznym Jest skuteczną metodą z słabą obroną lecz dużymi obrażeniami.
Walka mieczem Półtora ręcznym Jest metodą podobną do walki mieczem dwuręcznym lecz ma nieznacznie lepszą obronę i niższe obrażenia.
Walka mieczem jednoręcznym i tarczą Jest metodą o średnich obrażeniach za to dużej obronie.
Wałka dwoma mieczami jednoręcznymi Jest dość kosztowną metodą z średnią obroną i dużymi obrażeniami.
Walka dwoma mieczami półtora ręcznymi Jest metodą dostępną tylko dla barbarzyńców których siła przekracza zwykłe możliwości człowieka. Zadaje ona bardzo duże obrażenia i ma duża obronę lecz jest bardzo kosztowna.
Walka mieczem półtora ręcznym i tarczą Jest metodą dostępną tylko dla paladynów. Ta metoda ma bardzo dużą obrone i średnie obrażenia. Niestety jest kosztowna.
Walka berłem jednoręcznym Jest metedą szczególnie polecaną dla początkujących magów gdyż większość z nich zawiera pokłady magicznej energii.Zwiększają siłę magii.
Walka berłem dwuręcznym Jest najbardziej kosztowną metodą gdyż berła śą robione z złota i kamieni szlachetnych. Zawierają duze pokłady magicznej energii różnych żywiołów. Zwiększają siłe magii.
Walka laską Jest metodą dostępną tylko dla Czarodziei magów i zaklinaczy. Często są rzeźbione i wysadzane magicznymi klejnotami .
Walka buzdyganem Walka wszelkiego rodzaju buzdyganami od maczugi po Krasnoludzkie wysadzane klejnotami wspaniałe buzdygany jest walką dosyć brutalną. Zadaje średnie obrażenia lecz rany po nim są dość duże więc przeciwnik jest znacznie osłabiony.
Walka sztyletem jest metodą preferowaną najczęściej przez łotrzyków lecz demonolodzy i kapłani złych bóstw też często ją stosują. W rękach nie przeciętnego człowieka jest niegroźną bronią ale w rękach skrytobójcy może przynieść śmierć wielu ludziom
Walka kijem jest metodą stosowaną przez uczniów magów, Zaklinaczy i Czarodziej którzy chcą w przyszłości walczyć laską lub berłem dwuręcznym.
Walka berłem i tarczą Jest metodą wyjątkowo rzadko stosowaną gdyż berła nie są bronią kontaktową a mają jedynie zwiększać siłę zaklęć. Czasami zdarza sie że kapłani Boga światła Moriusa stosują te metodę.
Walka buzdyganem i tarczą Jest metodą stosowaną często przez początkujących kapłanów którzy nie znają jeszcze wielu modlitw lecz potrafią wybłagać u swego bóstwa skuteczność w walce.
Walka toporem rzadko stosowana. lecz czasami posługują sie nią początkujący Bersekerzy.
Walka toporem dwuręcznym Jest metodą bardzo często stosowaną przez Zaawansowanych Besekerów.Najlepsze topory wyrabiają krasnoludy i to w nich krasnoludzcy rzemieślnicy wyrażają swe umiejętności.
Walka toporem i tarczą Jest techniką stosowaną przez początkujących bersekerów którym zależy zarówno na obronie jak i na ataku.
Walka dwoma toporami jest techniką stosowaną przez początkujących i zaawansowanych bersekerów którym głównie zależy na ataku.
Walka dwoma buzdyganami Jest najrzadziej spotykaną techniką gdyż mało kto opanowuje walkę buzdyganami do takiego stopnie by móc walczyć dwoma na raz.
więcej informacji na temat rodzajów walki w rozdziela: Walka
Czysta siła odpowiada za wagę ekwipunku jaką może nieść i wagę broni jaką może nieść i walczyć twoja postać Jeden punkt czystej siły odpowiada za 5 kg możliwego ekwipunku i 0,5 kg wagi broni jaka może twoja postać walczyć.
Postura odpowiada a budowę twojego ciała czyli muskulaturę. Może sie to przydać w różnych wypadkach np. : Pomniejszy złodziejaszek będzie sie zwracał inaczej do kruchego maga a inaczej do muskularnego barbarzyńcy

Blef blef odpowiada za twoje zdolności do kłamania i ukrywania informacji.

------

więcej mam w głowie zainteresowanych proszę pisać !!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Ostatnio edytowane przez Redone : 01-09-2007 o 12:29.
Jaqob jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem