Potwór idzie przede mną... eh... będę mógł zmienić deklarację po rozliczeniu jego ataku?
Na ten moment wydaje mi się, że najrozsądniej jest stanąć tuż obok śledzia, tak żeby bestia była dobrze oświetlona i widoczna dla wszystkich.
Co do światła, to dim light nie daje kar do ataku, ale daje kary do Percepcji. Dlatego zrobiłem sobie światło. Biedne, bo biedne... ale jakieś.
Ciemność (heavy obscured) daje disadventage na atak, jeżeli nasze celowanie jest oparte o widzenie (są te umiejętności w stylu blindsight czy inny blindfighting...)
No i Darkvision działa tak jakby ciemność była oświetlona dim light (light obscured). Czyli walczyć można bez problemu, łatwiej za to wpaść w zasadzkę/pułapkę.
Ważny jest zasięg Darkvision bo za nim już nic nie widać (heavy obscured).
Wystarczy raz pograć Warlockiem z Devilsightem i o ciemności człowiek wie wszystko