No to lecimy z moimi uwagami:
- Mnie osobiście interesuje, jak zostaliśmy przeniesieni, to znaczy czy jesteśmy z jednej jednostki czy z kilku pozbierani jako uzupełnienie?
- Czy znamy się od lat, czy poznaliśmy się na motorówce?
- Jeśli się znamy to kilka słów o każdym jego mocnych i słabych stronach pasuje je gdzieś zebrać.
- Na pewno przydadzą się podobne informacje o pozostałych członkach drużyny, łącznie z sierżantem.
- Zdolności obronne wyspy, czyli uzbrojenie, jakim dysponuje, środki transportowe, łączność, możliwość wezwania wsparcia, w szczególności lotniczego, jak daleko znajduje się wyspa "portowa", gdzie są pobliskie lotniskowce czy lotnisko wojskowe z ewentualnym wsparciem itp.
- Interesuje mnie też informacja o tym jak freemarines są umieszczeni w strukturach dowodzenia. Czy mamy przyjmować rozkazy od porucznika piechociarzy? Czy możemy mu spuścić wpierdol, by nie pchał się tam, gdzie starsi rozmawiają.
- Czym jako oddział będziemy dysponować na wyspie i poza nią?
- Jak wygląda temat zaopatrzenia czy będziemy działać na stałym sprzęcie czy dostajemy jakiś wybór, będziemy rozgrywać sceny z zaopatrzeniowcem i wykłucać się o dodatkowe magazynki, czy po prostu dostajemy i niemamy nic do gadania?
- Mniej więcej jaki mamy zakres techniki na wyspie? Czy mamy silniki diesla + radia tranzystorowe, a w mesie starą szafę grającą. Czy radar na wyspie jest starego typu z obracającym się zielonym zegarem, czy to nowoczesne ustrojstwo z identyfikacją swój obcy, namierzeniem i innymi cudami.
- Jak wygląda temat telefonów komórkowych i innych komunikatorów.
To tak na dobry początek.
Co do rozgrywania sesji zaczynając od życia obozowego i na spokojnie. - możemy tak zacząć. Choć wiem, że gracze stworzą zaraz stado interesujących wątków i może być trudno odpalić misję. Wojskową obyczajówkę też się dobrze czyta.
Ja w mojej sesji militarnej zacząłem od misji. Sceny z życia obozowego pojawią się dopiero po niej. Znaczący wpływ będzie tutaj miało, co się wydarzy na samej misji, ale to konstrukcja kompanii ostrzy i ma na celu szybkie wejście w akcje. Jest to ważne na zwykłej sesji, w pisanej możemy podejść do tematu mniej filmowo.