Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-11-2021, 08:22   #10
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
W Grafenpunku w trakcie sesji prowadzone są stosy czujności i zagrożenia. Obrazujące jak działania graczy wpływają na przeciwników. Czy wzbudziły ich czujność, albo wywołały alarm itp...

W przypadku sesji detektywistycznych jako alternatywa do podstawowych stosów są dwa stosy detektywistyczne

Stos śledztwa - określa informacje jakie gracze mogą zdobyć i jak blisko są zdobycia dowodów czy informacji.

Stos matactwa - określa jak skutecznie przeciwnik zaciera ślady i utrudnia śledztwo.

Jeśli stos matactwa jest wyższy od stosu śledztwa, to wszystkie zdobyte dowody są obarczone wadą. Są nieaktualne, nie mogą być użyte w sądzie itp.

Stosy są swego rodzaju pochodną zegarów znanych z pbta czy forged in the dark. Ale rozpatrywane są bardziej jako bufor i dopiero ich przepełnienie wywołuje określone skutki.

Tutaj przepełnienie stosu śledztwa zagwarantuje nam to, że znamy sprawcę, przepełnienie wyższego poziomu wiemy gdzie go dostać, mamy określone dowody jego winy itp.

Przepełnienie stosu matactwa powoduje, że nawet jeśli będziemy wiedzieć kim jest ten ktoś to nie będziemy mu w stanie niczego udowodnić lub wina spadnie na kogoś innego.

Przesuwa to nieco ciężar sesji, bo gracze zamiast ukrywać się i starać załatwiać wszystko po cichu, będą teraz starali się uprzedzić przeciwnika.

Oczywiście to zarys mechaniki w testach wyjdzie czy nie wymaga to głębszych zmian i np obejmować tylko stos czujności lub by ruchy dotyczące obszarów takich jak walka, które generują dużo punktów na stos zagrożenia, były jakoś fabularnie powiązane lub wymagały jakiejś korekty w tym zakresie... Od tego będą właśnie testy.

Co do samej gry to jest w niej silny nacisk na zdobywanie informacji. Gracze mają prawie zawsze dostęp do wiedzy, a jeśli jest on utrudniony, to posiadają informacje gdzie lub jak ją zdobyć. Postacie posiadają szereg ruchów, by w fazie przygotowań jak najlepiej przygotować się do akcji. Idealnie się to sprawdzi w przypadku sesji detektywistycznych.

Dodatkowo testowane będą dwie profesje, które nastawione są na zdobywanie informacji: Detektyw i Hecarz.

Edit:
Jeśli chcesz poczytać cały podręcznik pisz na priv.
 

Ostatnio edytowane przez Fenrir__ : 09-11-2021 o 11:46.
Fenrir__ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem