Trudno czasami rozgraniczyć co jest własną twórczością nawiązującą do danego systemu (w tym przypadku WoD-a), a co stanowi tylko pomoce do sesji.
Mi osobiście sporą radochę sprawia budowanie lokacji do sesji rozgrywających się np. w jakimś zamku bądź lochach. Potrafię czasem kilka godzin spędzić na wymyślaniu nazw, przestawianiu ścian, kropek itp.
Może nie są to zjawiskowe plany, ale -tak jak pisałam - lubię się czasem pobawić w architekta.
W każdym razie oto przykład mojej przeróbki Zamku Ujazdowskiego na... średniowieczny zamek Ceoris.
ZAMEK
A oto opis komnat do tego planu:
1. PRZEDZAMCZE – ogrodzony teren, tu znajdują się chaty służby, stajnia, kuźnia i wszelkie inne gospodarcze budynki.
2. NAWA WEJŚCIOWA – tu stoi 4 strażników, którzy pytają o powód wizyty, jeśli kogoś nie znają
3. DZIEDZINIEC – brukowany, na środku znajduje się fontanna
4. SALA KARMINOWA – tu przyprowadzani są przez strażników goście oczekujący na spotkanie z kimś z Ceoris, bardzo wystawna
5. NAWA MARMUROWA – ta sala jest zupełnie pusta, nie licząc na środku marmurowej misy wmurowanej w ziemie. Strzeżona przez 2 strażników
6. SALA MARMUROWA – tu odbywają się ćwiczenia władania mocą magiczna
7. OIKOS – sala wyściełana materiałami i poduszkami, przeznaczona do medytacji
8. AUDYTORIUM – tu odbywają się zgromadzenia oraz wykłady
9. SZKLARNIA – tu hodowane są zioła i egzotyczne rośliny.
10. PROMOTORIUM – sala, w której odbywają się zebrania starszych
11. TRYKLINUM – tu ustawione są sofy, gdzie można porozmawiać.
12. CZYTELNIA – tu można znaleźć bibliotekarza
13. BIBLIOTEKA – tu na regałach poustawiane są księgi (ogromny zbiór), tu przebywa pomocnik bibliotekarza
14. BIBLIOTEKA MAŁA – zamknięta na klucz (posiada go bibliotekarz i Etrius), tu znajdują się księgi o wampirach i innych „zakazanych” tematach
15. ATRIUM – wspólna sala, tu znajdują się lawy, sofy, kominek. Są tu tez schody prowadzące do Cubiculum (podziemia gdzie znajdują się sypialnie)
16. SANKTUS – oficjalnie pokój pokuty, naprawdę pomieszanie, gdzie znajdują się schody do lochów z więźniami. 1 strażnik
17. SCHODY – schody na piętro
18. SALA SZKLANA – tu znajdują się rzeźby, gobeliny, kwiaty w donicach
19. TARAS – ogrodzony, zbudowany nad urwiskiem (kilkanaście metrów nad ziemią)
20. ANDRON – tu znajduje się „biuro” Raziela
21. SALA SZMARAGDOWA – tu pracuje Etrius z wybranymi magami i wampirami.