Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-01-2022, 19:38   #1
Nostromo
 
Nostromo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nostromo nie jest za bardzo znany
Złowrogi Sekret Słonego Bagna- D&D5e. [kilkulinijkowiec]


Słone Bagno było zapomnianą wioską rybacką leżącą na południowym wybrzeżu królestwa Keoland. Kilka pokoleń temu Keoland był potęgą militarną. Najlepsza kawaleria i mężni rycerze przesuwali granice królestwa na północ, zachód i wschód. Każda udana kampania wojenna zwiększała zarówno bogactwo, jak i potęgę korony. Każdy podbój zwracał uwagę królestwa dalej na północ. Południowe rejony Keolandu pozostawały zaściankiem.

Delikatne zaniedbanie ze strony korony pozwoliło na rozkwit piractwa i bandytyzmu. Słone Bagno i podobne miasta trzymały się rybołówstwa, aby utrzymać niska rangę i uniknąć rządowego zainteresowania. Dekady temu piraci, którzy krążyli po wodach wokół Słonego Bagna stali się wystarczająco silni, aby stworzyć własne królestwo, luźną konfederację znaną jako Baronia Morskich Książąt. Wraz z powstaniem tego narodu nasiliły się naloty na Słone Bagno i jego sąsiadów. Najeźdźcy Morskich Książąt splądrowali wybrzeże uprowadzając wielu niewolników, aby wesprzeć ich rozwijające się królestwo i Słone Bagno mocno ucierpiało. Wspomnienie tamtych czasów góruje nad tym obszarem, a nienawiść mieszkańców do Morskich Książąt jest głęboko zakorzeniona.

Z czasem zwycięstwa Keolandu na północy ustąpiły miejsca ciągowi porażek, w których sąsiedzi spychali królestwo z powrotem do jego pierwotnych granic. W końcu Król Kimbertos Skotti spojrzał na południe i dostrzegł niekontrolowany bandytyzm i rosnący naród piracki.. Korona zawarła traktaty pokojowe ze swoimi dawnymi wrogami, aby zabezpieczyć północ, wzmocnił marynarkę wojenną i zadał mocny cios w ambicje Morskich Książąt. Nie oznaczało to jednak końca konfliktu.

Król Skotti zadekretował, że należy wytępić piratów, zabezpieczyć szlaki morskie i rozwijać handel. Jeśli Keoland nie może prosperować jako siła militarna, musi się rozwijać jako potężny ośrodek handlu.

Słone Bagno wkracza w nową fazę swojego rozwoju. Agenci korony chcą rozbudować port by uczynić z niego doskonałe miejsce do handlu z zagranicą. Sprowadzono także krasnoludów, by zaczęli poszukiwania kopalin, które mogłyby się stać źródłem bogactwa dla miasteczka i całego regionu.

Do miasta z północy zmierzała karawana kilkunastu wozów z osadnikami mającymi budować przyszłość Słonego Bagna. Byli wśród nich przedstawiciele wszystkich ras i profesji. Byliście i wy- dzielni poszukiwacze przygód stanowiący ochronę karawany. Na szczęście podróż od opuszczenia Silverstand i warowni Burle przebiegała spokojnie. Droga wiodła przez pagórkowate nieużytki upstrzone wzniesieniami. Drugiego dnia takiej wędrówki dostrzegliście wieżę strażniczą miasta Słone Bagno. Półork Gurszurk będący przywódcą karawany i waszym zleceniodawcą wypłacił wam umówione pięćdziesiąt sztuk złota i zostawił was samym sobie pod bramami miasta.

-Polecam wam miejscowe tawerny jeśli szukacie noclegu lub zajęcia. Poza tym miasto jest warte uwagi. Jeśli nie chcecie tu zostać warto przynajmniej je zwiedzić- powiedział jeszcze na odchodne.


"Złowrogi Sekret Słonego Bagna" to stara, oficjalna przygoda do D&D. Możecie ją znać z zeszyciku "Ghosts of Saltmarsh".

Poszukuję 4 do 5 osób. Rekrutacja trwa do 13 lutego do północy. Jeśli będzie więcej osób będzie decydowała przydatność postaci dla drużyny. Historia dosłownie kilkuzdaniowa w PW. Skąd jesteście, jakie pochodzenie, ideały, więź.


Postacie na pierwszym poziomie. Pod koniec króciutkiej przygody awansujecie na 3 poziom.

Punkty na cechy 27 do wydania według tego kalkulatora.

System D&D 5 edycja.

Ekwipunek startowy plus maksymalne złoto na pierwszym poziomie, plus 50 sz od Gurszurka.

Karty postaci najlepiej na tej stronce. Zaoszczędzicie mi przepisywania.

Będziemy grać niemal wyłącznie na forum systemem krótkich postów. Walki będziemy rozwiązywać w ten sposób, że wy będziecie w swoich postach opisywać wasze deklaracje a ja będę rzucał według tego co zadeklarujecie na https://orokos.com/roll/?action=logout i udostępniał w komentarzach linka jakbyście chcieli mnie sprawdzić.

Np.: Widząc nacierającego troglodytę Mordenkainen rzuca na niego ślepotę, by potem potraktować magicznym pociskiem dopóki wróg nie wyzionie ducha.

Lub
Kapłanka Eklavra strzela do najbliższego goblina z kuszy, cały czas uważnie obserwując drużynę na wypadek gdyby ktoś potrzebował leczenia.


Jeśli walka będzie przybierała niepomyślny obrót, będę dawał posta prosząc o nowe deklaracje na dalszy jej przebieg.

W docu na pewno rozstrzygniemy walkę finałową. Poza tym będzie służył do ewentualnych dialogów.

Tempo dwa dni dla mnie na odpowiedź -trzy dla was.

Podręczniki dopuszczone to podręcznik gracza i ewentualnie Ghosts of Saltmarsh jeśli chodzi o backgrundy. Jestem nowy w D&D5 i tylko do tych podręczników mam dostęp.

Akcja toczy się na wybrzeżu królestwa Keoland w Greyhawku.

Jeśli o czymś zapomniałem pytać.

Zgłoszenia:

Adi jako elfi zaklinacz Theren Ellarian
Mekow jako goblin Lua - łotrzyk z artystyczną duszą.
Kerm jako półelfi bard Caelan
Umbree jako dobra czarcia czarownica Azmera
Avitto jako półorczy paladyn Thorug.
Connor jako Leśny elf, łowca Elrick Longshadow
 

Ostatnio edytowane przez Nostromo : 12-02-2022 o 15:55.
Nostromo jest offline