Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-03-2022, 04:08   #2
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
MATERIAŁY


SAMPA

Typ: planeta skalista (sucha)
Okres orbity: 476 dni
Okres obrotu: 30 godzin
Grawitacja: 1,1 G
Populacja: ~30000
Miasta: Port Yingzi (~10000), Velris (~2000)

Sampa, czule nazywana Złomowiskiem czy Zadupiem, jest suchą planetą w systemie Kuburan. Jak jej pierwszy przydomek wskazuje, planeta opiera swoją gospodarkę na złomowaniu okrętów gwiezdnych oraz wstecznej inżynierii wraków na powierzchni - prawdopodobnie będącymi reliktami tejże samej cywilizacji, która zbudowała Kalomenę. Planeta, będąc w sercu Dzikiej Rubieży, nie posiada żadnego centralnego rządu mimo posterunków i obozów różnych frakcji. Największe miasto, Port Yingzi, jest bastionem chińskiej korporacji XinFaming, finansującej projekty wydobywania oraz analizy wraków sampańskich. Velris jest z kolei ośrodkiem założonym przez kalomeńskich oportunistów, wściekle konkurujących z XinFaming. Poza tymi dwoma ośrodkami ludzkości, powierzchnia Sampy jest domem dla wielu koczowniczych grup czy mniejszych społeczności. Rethelliańska korporacja Vodma również zaczęła interesować się planetą, zakładając posterunek w górach, poza wrakowiskiem.

Sampańska fauna charakteryzuje się małymi formami życia oraz podziemnymi skorupiakami. Niegdysiejszy ekosystem został prawdopodobnie wyniszczony rozbiciem się gwiezdnej armady i obecne zwierzęta są wynikiem nowej ewolucji. Na wzmiankę zasługuje gatunek paludasów - gadowata forma zdolna pluć kwasem oraz kality - drapieżne ptaki.

Sampańska flora w dużej mierze przypomina pustynne rośliny światów Inicjatywy. Nizinne tereny są również bogate w kwiaty mengjin, o silnych właściwościach halucynogennych, z których wyrabiany jest popularny narkotyk o tejże samej nazwie.

Sampa posiada również złoża valanitu, wydobywanego przez górski posterunek międzygatunkowego gangu Semuzteków.


MIEJSCA


Port Yingzi

Korpopałac
Powszechna nazwa głównej siedziby XinFaming, zbudowanej na starochińską modłę. Kompleks jest główną kwaterą chińskiej korporacji na Sampie, będąc siedzibą zarządu i sztabu operacyjnego, biur oraz laboratoriów oddziału R&D. Korpopałac pełni również funkcję lokalnego ratusza.

“Sarpaya”
Najpopularniejszy lokal w Porcie Yinzi, należący do Rihi’Nariańczyka Varga Teresa - rzekomo byłego szpiega Zjednoczonych Republik. “Sarpaya” jest popularnym miejscem spotkań sampańskich frakcji, stanowiąc neutralny grunt i oferując dyskretne miejsca rozmów w zabezpieczonych przed podsłuchem salach. Teres utrzymuje własny gang, utrzymujący porządek w “Sarpayi” i ściśle kontrolujący narkotykowy biznes w Porcie Yingzi. “Sarpaya” posiada również podziemną cyberklinikę pod auspicjami “doktor” Yang Su-Jin.

“Kurwi Węzeł”
Pół portowa speluna, pół burdel należący do Papy Colombo. Popularne powiedzenie mówi, że serce czarnego rynku na Sampie bije w “Węźle” właśnie. Papa Colombo i jego Familia operują lokalem, goszcząc w swoich progach szeroki asortyment typów spod ciemnej gwiazdy i zakazanych mord. Colombo jest głównym szmuglerem na Sampie i patronem wszelkich paserów, aczkolwiek para się również legalnym handlem i pośredniczy w kwestiach biznesowych między Semuztekami i Portem Yingzi.



ORGANIZACJE



XinFaming
Terrańska korporacja zajmująca się asto-okrętownictwem, szeroko pojętą techniką informatyczną, inżynierią oraz farmaceutyką. XinFaming sponsoruje również projekty archeologiczne, będąc jedyną ziemską korporacją działającą w znaczny sposób na Dzikiej Rubieży. XinFaming założyło Port Yingzi na Sampie, zajmując się inżynierią wsteczną wraków.


Vodma
Rethelliańska korporacja, zdecydowany lider w dziedzinie robotyki i cybernetyki. Vodma została założona w czasach rewolucji przemysłowej na Rethellii, będąc pionierami w raczkującym przemyśle robotyki. Z czasem i rozwojem technologii cybernetycznych, Vodma poszerzyła swoje portfolio i zdominowała rethelliański rynek, a później inne państwowe rynki Inicjatywy. Rethelliański konglomerat produkuje lwią część cyberwszczepów i robotów wszelkiej maści, od tych domowych po wojskowe, w Znanej Przestrzeni. Vodma prowadzi również badania nad sztuczną inteligencją oraz praktycznie ma monopol na lukratywne kontrakty rządowe na zaopatrywanie astrostoczni i projektowanie okrętów.


Semuztekowie
Międzygatunkowy gang, największy na Dzikiej Rubieży. Mimo że Semuztekowie są powszechnie określani jako gang (i takoż są klasyfikowani przez państwa Inicjatywy), w rzeczywistości są nader zorganizowaną grupą przestępczą z hierarchią, prawami i tradycjami. Semuztecka flota jest największą flotą na Rubieży, a sama organizacja działa nawet w systemach ościennych należących do międzygwiezdnych cywilizacji. Semuztekowie z rzadka współpracują z korporacjami, będąc zdecydowanie “antykorpo”.

LAKOTA

Trzypokładowy okręt, jeden z wraków sampańskich, odrestaurowywany przez grupę. Była funkcja okrętu jest dokładnie nieznana, aczkolwiek obrana teoria zakłada funkcje zwiadowczo-rozpoznawcze, biorąc pod uwagę rozmiar, resztki starego wyposażenia i przystosowanie do lotów w atmosferze, oraz niewielką ilość tak zwanej przestrzeni mieszkalnej. Pełne możliwości okrętu w czasach jego świetności oraz jego historia są nieznane, a jakiekolwiek pokładowe bazy danych zostały uszkodzone na tyle, że pliki weń zawarte są w dużej mierze nie do odzyskania.

Pokład pierwszy, jak każdy mostek, zawiera w sobie kokpit oraz konsole operacyjne, monitorujące wszystkie systemy okrętowe. Mostek posiada również konsole pozwalające na kontrolę systemami ofensywnymi.

Pokład drugi podzielony jest w dużej mierze na część mieszkalną, z kajutami załogi, łazienką oraz skromnym ambulatorium. Część dziobowa, za kajutami, stoi pusta i może zostać przerobiona na salonik czy salę wspólną (tudzież pozostać magazynem/ładownią). Maszynownia zajmuje część rufową pokładu, z reaktorem fuzyjnym w centrum oraz hipernapędem, jak i systemami podtrzymywania życia (reprocesorem tlenu i wody). Śluza przedziela dwie części pokładu.

Pokład trzeci w dużej mierze stanowi obszerna ładownia, mogąca zmieścić pojazd i ładnych parę ton ładunku. Rdzeń komputerowy wciśnięty jest w dziobową część hangaru, będąc sercem pokładowej Inteligencji oraz główną bazą danych.

Brakuje: transponder, astromapy, konkretna broń (tylko laser górniczy), generator osłon, konkretne opancerzenie, luksusy, automedyk


Status systemów okrętowych

1. Napęd
- Silniki impulsowe - teoretycznie sprawne, wymagana dalsza diagnostyka
- Stery strumieniowe - sprawne
- Hipernapęd - wymagane dalsze naprawy

2. Nawigacja
- Astronawigacja - wymagane astromapy
- Czujniki dalekosiężne - brak
- Czujniki krótkosiężne - wymagają naprawy
- Czujniki pokładowe (wewnętrzne) - sprawne

3. Łączność
- Przekaźniki podświetlne - wymagają naprawy
- Przekaźniki nadprzestrzenne - brak
- Interkom - sprawny
- Transponder - brak

4. Zasilanie
- Reaktor fuzyjny - operuje na 40% mocy, wymagane dalsze naprawy
- Generator awaryjny - brak

5. Podtrzymywanie życia
- Reprocesor tlenowo-wodny - sprawny
- Biofiltr - sprawny, ale tylko w śluzie
- Utylizacja odpadów - sprawna
- Kontrola klimatu (temperatura) - ograniczona działalność

6. Ofensywne
- Laser górniczy - zamocowany na dziobie pod kadłubem
- Artyleria - brak

7. Defensywne
- Osłony - brak

8. Awaryjne
- Automatyczne przegrody - sprawne
- System przeciwpożarowy - sprawny
- Pola siłowe - sprawne

9. Inne
- Generator grawitacyjny - szwankuje
- Tłumiki inercyjne - sprawne
- Rdzeń SI - sprawny, pełne możliwości SI nieznane
- Baza danych - wgrany standardowy leksykon
 

Ostatnio edytowane przez Aro : 09-04-2022 o 18:32.
Aro jest offline