Cytat:
Napisał Aro Nieco @Alex, nieco ogólnie w eter - jeśli żadna z podręcznikowych profesji Wam nie pasuje, nic nie stoi na przeszkodzie stworzyć swoją, lub wygrzebać jakąś autorską z Internetów. Ja ją sobie przejrzę, przeliczę i przyklepię lub zawetuję. Jestem otwarty na propozycje i pomysły. |
Nie wiem, czy tak nie zrobię, bo po przejrzeniu profek ponownie stwierdziłam, że system rozwoju jest irytujący, niezwykle ograniczający i bardziej pasuje do tworzenia stacjonarnych, kliszowych NPC, niż typowych awanturników. W 4e jest to przynajmniej dużo lepiej rozwiązane. Np. nie ma kar do niewytrenowanych umiejek podstawowych i rozwój jest dużo swobodniejszy. Tutaj, żeby rzucać bez kar nożem trzeba specjalistycznego przeszkolenia (
), które mało kto posiada, a umiejętności rozwija się nie przez praktykę, tylko zaliczanie profesji (do tego ułożonych w dość sztywne ścieżki). Na przykład życie może zmusić pazia do biegania po kanałach i bicia skavenów, ale i tak nie podniesie walki wręcz nawet o 1 pkt