Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-05-2022, 12:01   #14
Bielon
 
Bielon's Avatar
 
Reputacja: 1 Bielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputację
Tak odnośnie obaw Alex wrzucę jeszcze coś, co będę się starał wdrożyć do każdej mojej kolejnej sesji. Daje nam równomierny rozwój BG w zależności od działań sesyjnych a nie szablonów z kosmosu. Może się przyjmie. Aro, może Ci się przyda.

ROZWÓJ POSTACI
W toku gry MG winien zaznaczyć każdą umiejętność czy cechę, którą BG sensownie wykorzystał i po każdej przygodzie lub jeszcze w jej trakcie poprzez rzut testowy ustalić, czy postać wyciągnęła z tej sytuacji jakieś wnioski na przyszłość, więc czy wartość jej umiejętności uległa zmianie. Dotyczy to również sytuacji w której BG nie zdał testu umiejętności lub cechy, nie mniej jednak używał ich w celu zgodnym z fabułą etc.. (Z jednej strony najlepiej uczymy się na błędach a z drugiej fabularne ograniczenie „znacznika” przy umiejętności czy teście pozwoli nam uniknąć przypadku podbijania cechy czy umiejętności poprzez usilne zabiegi Gracza „pompującego” swojego BG). Test taki przeprowadza się poprzez wykonanie rzutu K100 i sprawdzeniu czy wartość rzutu jest większa od wartości umiejętności, cechy [bez jej modyfikatorów]. Jeśli wynik rzutu jest wyższy, BG wyciągnął wnioski na przyszłość z danej sytuacji i w związku z tym wartość tej umiejętności, cechy zwiększy się o +1. Jak łatwo zauważyć na początku postacie uczyć się będą szybko. Z czasem wolniej. Rzut o wyniku 100 oznacza zawsze sukces i rozwinięcie umiejętności/cechy o +1. Nie można posiadać wartości ujemnej danej umiejętności, choćby to wynikało z wartości cechy postaci. Takiej zmiany ulegają tylko cechy podstawowe (górna tabelka w WFRP).

Punkty Rozwoju [PR]:

Po każdej sesji MG przydziela każdej z żywych postaci PR. To odzwierciedla zaangażowanie postaci w sesje, gracza w jej odgrywanie etc. Ot, dawne Doświadczenie. Tyle, że tu zbieranie PR nie przedkłada się na osiągnięcie od razu jakiegoś Poziomu czy Klasy. Zdobyte PR przeznaczyć można na rozwój dodatkowy umiejętności czy rozwój cechy postaci. Tym samym postać będzie się nam rozwijała w dowolnym, obranym przez nas samych kierunku. Niewykorzystane PR mogą być kumulowane i wydane po następnej sesji. Propozycją moją jest by nagradzać Gracza 2PR za ukończenie każdego scenariusza + 1-5 PR w zależności od zaangażowania w sesję i odgrywanie postaci. Analogicznie można stosować XP dawne, przyjmując jakąś tam ilość do rozdania wedle podobnego schematu.

Wydawanie PR

Podniesienie umiejętności o +1 do 5% pkt = 1PR
Podniesienie umiejętności o +1 od 6% do 15% = 2PR
Podniesienie umiejętności o +1 od 16% -20% = 3PR
Podniesienie umiejętności o +1 od 21 wzwyż = 4PR
Podniesienie cechy o +1 = 5 PR


P
b
.
 
__________________
Bielon "Bielon" Bielon
Bielon jest offline