Wbrew pozorom lore zmieniało się dość wyraźnie. Poza tym, że zawsze był Chaos, pseudo
HRE jako główne miejsce akcji oraz realia pseudowczesnorenesansowe itd. A to dlatego, że jego core zawsze mocno bazowało na aktualnie obowiązującej edycji bitewniaka. W 1 edycji na przykład mamy krasnoludów i niziołki czarodziejów, ale w drugiej już nie. Tak samo od drugiej edycji znikają krasnoludzcy kapłani, dostajemy też kolegia magii (podzielone na kolory), cult of pleasure z trefnego dexa mrocznych elfów itd. Cały podkład fabularny 2e to właściwie średnio udana kampania do bitewniaka o nazwie Storm of Chaos. W 3e mamy bodajże kilka lat przed wydarzeniami z 2e (i nie wiadomo czy Burza Chaosu się wydarzy). Natomiast 4e stworzono po zakończeniu kampanii End Times i unicestwieniu settingu, więc mamy rocznikowo timeline cofnięty w okolice tego z 1e, z brakiem wyraźnych przesłanek ku Burzy Chaosu ani Końcu Czasów.
Mechanicznie to mamy 1 edycję, 2 edycję jako nieco poprawioną mechanicznię 1ed. z wolniejszym rozwojem postaci, 3 edycję gdzie pierwszy raz przedstawiono Genesys RPG, czyli jedną z najlepszych dostępnych mechanik w RPG, silnie wspierającą narrację (narrative dice mechanic). Z kolei 4 edycja to druga z wieloma poprawkami i inspiracjami wyciągniętymi z wh40k erpegów.