Cytat:
Napisał Connor w OHET grałem i znam i to naprawdę dobry system, a ten Funt też wydaje się się niezły na storytelling.
Nie żebym dokładał swoją cegiełkę do podcinania ci skrzydeł, ale jeżeli celujesz w luźny system bardziej storytelling niż mechaniczny to powyżej wymienione systemy są naprawdę przyjazne i zapoznać się z nimi można "czytając na kibelku". |
Funt RPG to taki znacznie uproszczony OHET (nie ma etykiet, rozpisanych czarów, zdefiniowanych zasięgów itd.). A co do opierania się na D&D to świat można spokojnie oddzielić od mechaniki. Każda podkładka pod generic fantasy się nada jeśli chodzi o dndlike. Można prowadzić w Forgotten Realms na savage worlds, OHET czy Shadow of the Demon Lord.
Cały Funt RPG w zasadzie sprowadza się do tego:
Ta jedna tabela służy do odczytywania wyników. Resztę tworzy MG (umiejki, cechy, przedmioty). To, co MG uzna za pomocne (sprzyjająca umiejętność, pomocny przedmiot, korzystna sytuacja itd.), daje
kości przewagi, to co za utrudnienie (pogoda, zmęczenie itd.) daje
kości utrudnienia. Te kostki się wzajemnie kasują. Jeśli się wyzerują, decyduje zwykły rzut 1K6, którego wynik odczytujemy z tabeli. Jeśli są na plusie, to bierzemy najwyższy wynik z puli kostek, jeśli są na minusie, to najniższy. Tyle. To świetny system, bo pozwala nam również na wymyślanie na bieżąco zaklęć, bez potrzeby ich uprzedniego rozpisywania i balansowania. Po prostu dokładamy kostki utrudnienia za efekty i rezultaty, które chce uzyskać magią czarodziej, z kolei odejmujemy je za wszelkie sprzyjające warunki, przedmioty, cechy itd.