Cytat:
Napisał Bardiel Zdam się na improwizację i wyczucie. Klimat to nie coś, co można naszkicować ołówkiem i zaplanować. |
Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem.
Inaczej bowiem gra się, gdy na wstępie powiesz graczom, że dzisiaj gramy w mrocznego cyberpunka, a inaczej gdy oznajmisz, że bawimy się w fantasy w stylu Tolkiena.
Klimat zatem da się nie tylko nakreślić, ale nawet bardzo precyzyjnie określić.
Możemy się różnić w odbiorze niektórych rzeczy, a raczej szczegółów, ale w ogólnym zarysie po kilku rzuconych słowach hasłach, opcjonalnie obrazkach lub muzycznych samplach, każdy będzie wiedział z czym ma do czynienia.
Nie ma możliwości, by pomylić sagę o superbohaterach z dosadną, czy nawet brutalną satyrą na tychże.
Nawet w obrębie jednego uniwersum możemy się bawić w Batmana w stylu wersji z kreskówki, albo tej znanej z Mrocznego Rycerza chociażby.
Jak widzisz wystarczy rzucić zaledwie kilka słów, aby odbiorca wiedział w jaki rodzaj rozgrywki chodzi.