Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-07-2022, 14:16   #15
Bardiel
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aro Zobacz post
Co do mechaniki, to jest też system d20 "Mutants & Masterminds", stworzony właśnie z myślą o odgrywaniu nadludzi/mutantów/itepe. Ale to taka tam offtopowa uwaga.
Nie znam tego systemu, jak będę miał chwilę to może zajrzę. Ale ogólnie trochę się obawiam systemów "specjalnie pod superbohaterów", bo nie chcę grać w nawalankę, a boję się że do tego się takie systemy sprowadzają. Ale totalnie mogę się mylić, bo nie znam tego.


Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
Brzmi fajnie. Od siebie dorzucałby, jeśli znasz, inspirację komiksem Watchmen – nie filmem czy serialem. Generalnie film jest bardzo dobry (serialu nie znam) ale nie jest ekranizacją. W filmie bohaterowie są cool, a w komiksie cała idea polega na tym, że są żałosnymi, małymi ludźmi którzy coś jeszcze próbują.
Znam tylko film, ale rzeczywiście to bardzo pasuje do klimatu.



Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
Co do kwestii mechaniki, mam wrażenie, że wszyscy za bardzo skupiają na postaciach o nadnaturalnej mocy. Do czego zmierzam? Czy w innym uniwersum Billy Butcher byłby nazywany superbohaterem (a raczej antybohaterem)? Oczywiście, tak samo jak Punisher czy Black Widow. Czy mają jakieś nadnaturalne moce? Nie. Mechanika oparta wyłącznie na mocach i statystykach sprawia, że takie postacie nie mają szans z supkami, a jak pokazuje estetyka serialu – mają.
Wydaje się mi, że w takim ujęciu można zaczerpnąć coś z mechaniki FATE. Może nie całą mchanikę, ale wziąć core z WoDa (swoją drogą wtedy chyba każdy supek ma siłę i wytrzymałościowy 5-6, pamiętajmy, że mecha WoDa nie kończy się na 5) i wykorzystać system przewag z FATE (albo tylko ograniczyć go dla słabszych superbohaterów i motali?).
Jak masz ochotę mogę trochę głębiej o mechanice pomyśleć i powertować.
Rady i dobre pomysły zawsze się przydadzą.

Ogólnie WoD do tego dlatego mi się podoba, że daje wiele okazji aby wyjść z sytuacji inaczej niż przez walkę. Sporą część systemu zajmuje manipulacja, skradanie, negocjowanie itp. Podobnie jest w "Boysach". Są np. takie sytuacje, że w jednym kawałku bohaterowie wychodzili wyłącznie dzięki kłamstwu, manipulacji czy też pochlebstwu, położeniu uszu po sobie. Wystarczy spojrzeć na dialogi z Homelanderem, który jest kapryśny i ma absolutną moc. Nawet inne supki może złamać jak zapałkę, więc wszyscy muszą chodzić naokoło niego na palcach i uważać na każde słowo, aby nie zginąć, podczas gdy otwarta konfrontacja nawet nie wchodzi w grę.

Co do siły i wytrzymałości - myślałem, żeby to rozwiązać tak, że supek ma swoją normalną siłę i wytrzymałość + do tego w ramach "dyscypliny" ma potence (siłę) i fortitude (odporność) i gracz mógłby to maksować. Po prostu supki byłyby bardziej odporne niż zwykły człowiek, ale każdy w innym stopniu. Np. skóra jednego mogłaby zatrzymać tylko nóż, innego już kulę pistoletową, innego karabinową itp.
Trzecia "dyscyplina" to byłoby coś unikatowego dla postaci, wymyślonego przez samego gracza w konsultacji z MG.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem