Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-07-2022, 14:48   #6
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Odpowiedzi

Ad 1.

Informacje w podręczniku przy ruchu Orientacja (str. 15) dla jasności wkleję cytat:

Cytat:
• mała naturalna osłona (1);
• mały obszar terenu o szczególnych właściwościach (1);
• ściana, przeszkoda wysoka na 2 metry (2);
• przeszkoda, obszar trudnego terenu (2);
• neutralne zagrożenie, przeszkoda (2);
• pozycja zapewniająca wyjątkową przewagę (3);
• terminal komputerowy lub inny przedmiot zdolny
do wpływania na lub kontrolowania terenu (4);
• pojazd (lekki 2, średni 3, ciężki 5).
W tym przypadku wartość 3 to tak na prawdę naturalna przeszkoda za 2 punkty i Mały obszar o szczególnych właściwościach za 1 punkt. Łącznie 3 punkty.

Ad 2.

Najlepiej to zobrazować przykładem:

---================--
Robin zaklął, widząc że przeciwnicy mają go jak na widelcu.. Niemal nic go nie chroniło od tej strony. Lada chwila runie na niego lawina pocisków. Nie czekał ani sekundy. Spojrzał w stronę fontanny i zobaczył niewielką zardzewiałą ławkę z solidnymi drewnianymi deskami. Nie czekał, skoczył w tamtą stronę z nisko pochyloną głową.


Zmiana pozycji. Chcę osłonę w formie ławki niedaleko fontanny. W przypadku niepełnego sukcesu niech MG ruszy jednym z przeciwników.




---================---

Ad.3
Jeśli nie chcesz sam rzucać, to powyższa deklaracja wystarczy (czyli taka w której podajesz opcje na wszystkie wyniki, w przypadku biegaj, opcja dotyczy tylko wyniku 7-9 bo gracz może wybrać, że bierze połowę osłony, a przeciwnicy się nie ruszają, czy ruch jednego z przeciwników). MG poturla i poda ci wynik. Jeśli chcesz sam rzucać, wtedy w spoilerze podaj wynik rzutu i ewentualne wybory zależne od wyniku.

Dodatkowo

Może wam to uciekło, ale ruch zmiana pozycji jest w tym systemie kluczowy. Służy on do przerzucenia kostki osłony. Ranę (eliminację) zadaje się wtedy kiedy trafiasz przeciwnika, a on ma osłonę równą 0. Jeśli ma, choć 1 osłony i go trafiasz nie zadajesz mu obrażeń (są wyjątki jeśli się ma odpowiednią broń).

Pamiętajcie, rzucacie tylko wy, przeciwnicy (NPC) więc mogą się poruszać tylko, kiedy wy się poruszacie i strzelać tylko, kiedy wy strzelacie.

W każdej turze gracz wybiera jeden z ruchów
Orientacja - do modyfikacji mapy
Strzelanie - by zadawać obrażenia
Zmiana pozycji - by regenerować osłonę
Prowadzenie - wtedy kiedy prowadzisz pojazd
Negocjacje - do przekonywania NPCów
Epicka akcja - dowolny epickie działanie jaki sobie wymażysz - skutki mogą być dowolne, ale MG może też w efekcie wywołać dowolne konsekwencje - większe lub mniejsze...
U wrót śmierci - rzucasz kiedy dostajesz ranę. (tu też mała uwaga jedynie wynik 10+ pozwala dalej walczyć wynik 7-9 oznacza koniec walki i to czy postać przeżyje zależy od tego, kto tę walkę wygrał).

Dodatkowo po walce można wykonać ruchy zależne od wybranej profesji.

Pamiętajcie też o regułach ze strony 8 dotyczącej ruchów MG.

Za każdym razem jeśli wypadnie 7-9 lub 6- MG niezależnie od wyborów gracza ma prawo wykonać któryś z następujących ruchów.

• zadaj obrażenia zgodne z wydarzeniami w świecie gry;
• wprowadź Kozaka;
• Kozak ucieka, by wrócić w przyszłości;
• wysadź coś w powietrze;
• rozbij pojazd;
• zmodyfikuj mapę;
• użyj etykiet broni graczy przeciwko nim;
• zaoferuj pakt z diabłem
• zaoferuj gorszy wynik;

Uwaga powyższa lista nie jest zamknięta. MG może proponować różne rzeczy, może zmniejszać osłony graczowi ,przemieszczać npców czy poruszać pojazdami... MG może wtedy zmienić wszystko. Może również wykonać więcej niż jeden ruch, czyli poruszyć kilkoma przeciwnikami, albo zadać obrażenia kilku graczom, jest to jednak uzależnione od fikcji. Jeśli przeciwnik strzeli z rakietnicy albo wysadzi ukryte ładunki wybuchowe, to efekt może być szerszy i bardziej spektakularny.

Więc nawet jeśli u specjalisty pisze że na 7-9 wybiera jedno działanie i nie ma skutków ubocznych, to oznacza że on sam ich nie wybiera, a jedynie wybiera je MG. Nawet w przypadku ruchu Strzelanie MG może wykonać dodatkowy ruch niezależnie od konsekwencji samego ruchu.

Może ale nie musi. Ruchy MG będą zawsze umocowane fabularnie. Więc zasada: Wy strzelacie oni do was strzelają, wy się ruszacie oni się ruszają - będzie w większości obowiązywać.

Również w przypadku zastoju na sesji MG może coś podumać i wykonać jakiś ruch.

Jeśli macie uwagi odnośnie ruchów piszcie. Bo jest dużo niuansów:

Dla przykładu, coś, co może nie być oczywiste ruch "Przenośna ściana" żołnierza służy tylko do utworzenia nowej osłony na mapie (powiedzmy że u nas do nadania cech istniejącej osłonie), nie gwarantuje automatycznej regeneracji aktualnej osłony - to realizowane jest ruchem zmiana pozycji.

Czy zmiana pozycji może być wykonana na tej samej osłonie? - Odpowiedź brzmi tak i nie, w tym wypadku zależy to od fikcji. Jeśli to ściana to można podbiec do okna, albo obiec budynek z drugiej strony i teoretycznie wykorzystać tę samą osłonę. Zalecam tutaj dopytanie się MG przed ruchem.

Walka wręcz? - nie ma czegoś takiego w tym systemie. W ostateczności będziemy to traktować jako Epicką Akcję. Umiejętność uzależnimy od opisu.

Czy strzelanie może spowodować zadanie obrażeń strzelcowi przez innego gracza? - tak, pod warunkiem że są przeciwnikami. Postaram się to uzgadniać w sytuacjach niepewnych (sojusze i te sprawy) z poszczególnymi graczami, ale MG ma tutaj decydujące słowo.
 

Ostatnio edytowane przez Fenrir__ : 10-07-2022 o 14:51.
Fenrir__ jest offline