Na początku odniosę się do słów powyżej.
Pliman jak już parokrotnie wspomniałem, to są tylko moje sugestie. To jest twoja postać, więc możesz spokojnie pozostać przy pierwotnych Tagach i je całkowicie olać. Ja się nie obrażę.
Zobaczymy, jak się będą one sprawdzać w czasie gry i ewentualnie będziemy je dopracowywać lub zmieniać. To żaden problem. To ty masz być zadowolony ze swojej postaci i tyle.
GreK uwagi i pytania zamieściłem w udostępnionym dokumencie.
Fala?
Czekam na jakieś info z twoje strony. Jak masz jakieś trudności z uzupełnieniem Tagów, to daj znać. Z chęcią pomogę.
____
Teraz przechodząc do rzeczy.
Mam w tej chwili już trzy kompletne karty, więc możemy powoli przejść do scalania was w jedną ekipę.
Warto poświęcić chwilę czasu, gdyż podobnie jak w przypadku poszczególnych postaci, cała drużyna też ma swoje Motywy i Tagi Mocy. Do tego dochodzi wstępne dogranie waszych relacji i dzięki temu łatwiej będzie się nam wszystkim grało.
Według założeń systemu zaczynacie grę już jako działająca razem ekipa. Nie musi to być długi czas, ale na pewno wystarczający abyście się w miarę dobrze poznali i by wyklarował się wasz wspólny cel.
Nie musicie się ze sobą we wszystkim zgadzać i być jednomyślni na każdy temat. Nawet tarcia pomiędzy postaciami są akceptowalne, o ile oczywiście dodają kolorytu, a nie powodują wielkie antagonizmu między wami. Z racji, że się nie graliśmy nigdy razem, to nie dopuszczam możliwości konfliktowania się. To jedna z niewielu żelaznych reguł w tej sesji.
Część relacji już omówiliśmy. Teraz trzeba to tylko nakreślić mocniejszą kreską i uzupełnić o szczegóły..
Od strony nazwijmy to technicznej wygląda to następująco:
Koncept, pytania pomocnicze
Jaki jest wasz wspólny cel?
Kto lub co was połączyło?
Dlaczego współpracujemy?
Co każdy z członków ekipy wnosi do wspólnej sprawy?
Gdzie mamy bazę?
Jakie zasoby mamy do dyspozycji?
Tagi Mocy - pytania
A - Jak pomagacie sobie nawzajem?
B - Gdzie pracujecie, spotykacie się, odpoczywacie lub przygotowujecie się do akcji?
C - Co nauczyliście się robić dobrze razem?
D - Kto przewodzi, wspiera lub pomaga w waszych działaniach?
E - Jak się przemieszczacie?
F - W jakich sytuacjach lub środowisku czujecie się najlepiej?
G - Jakie macie specjalne źródło informacji?
H - Jaką reputację lub nazwę sobie wyrobiliście?
I - Jaką taktykę lub postawę przyjmujecie w podejmowanych przez was zadaniach?
J - Jakie specjalne wyposażenie, zasoby lub moc jest do waszej wspólnej dyspozycji?
Tag Słabości - pytania
A - Jaką macie wadę lub czego wam brakuje, gdy działacie razem?
B - W jakich sytuacjach wpadacie w kłopoty?
C - Kogo lub czego wszyscy się boicie?
D - W jakich miejscach lub sytuacjach kiepsko sobie radzicie?
Tajemnica lub Tożsamość
Przykłady:
- Paramilitarni najemnicy - “Zróbmy to? Zgarnijmy hajs! Nie zadawajmy pytań!” Tożsamość
- Nastoletni detektywi - “Jakie mroczne siły działają w naszej szkole i dlaczego?” Tajemnica
- Greccy bogowie - “To my albo Tytani” Tożsamość
- Coś z czym wszyscy się zgadzają lub coś czego nigdy nie wolno im zrobić - Tożsamość
- Pytanie na które wszyscy szukają odpowiedzi - Tajemnica
- Wspólny kodeks lub światopogląd - Tożsamość
- Zagadka, która jest kluczem w wspólnego przeznaczenia - Tajemnica
Nazwa/Tytuł
Jak w przypadku nazw Motywów postaci, rodzaj ozdobnika, nic ni wnoszącego pod względem mechanicznym.
Jeszcze jest coś takiego jak Crew Relationships, ale na razie to odłożymy na bok.
___
Mój pomysł na waszą ekipę jest taki, że wasza pierwsza wspólna sprawa, to zaginięcie Molly Petit.
Jako członkowie jednej społeczności, zaangażowaliście się w poszukiwania zaginionej, a jak się szybko okazało porwanej dziewczynki.
Aksel, postać Deszatiego, zaczęła akcję z plakatami i postacie każdego z was odpowiedziały na to wezwanie. Pierwsze spotkanie miało miejsce w wypożyczalni kaset VHS, prowadzonej przez Ayo i Raula Hernandeza, byłego lucharoda, znanego pod pseudonimem “Santo Huracan”
Zakładam, że szybko odkryliście że każdy z was jest rifterem. To jak to przebiegało i co ewentualnie z tego wyszło zostawiam już wam.
Rozpoczęliście poszukiwania, które szybko przerodziły się w śledztwo, bo jak się okazało Molly nie zaginęła, tylko została porwana.
I teraz pytanie do was, czy chcecie rozegrać sprawę Molly Petit, jako taką mini grę Taki plan miałem na początku. Czy tylko chcecie poznać finał tych zdarzeń bez możliwości interakcji i na tej podstawie wyciągać ewentualne wnioski na temat waszej ekipy i jej wspólnych cech i motywów.
Ogólnie widzę, to tak, że po sprawie Molly lokalna społeczność zaczęła postrzegać was, jako takiego sąsiedzkiego dobrego ducha. Takiego pomocnego, a jednocześnie ochronnego, do którego można się zwrócić z prośbą, pytaniem lub nawet zadaniem.
To czy w jakikolwiek sposób to sformalizujecie i przyjmiemy, że takich wspólnych zadań było więcej, czy też założymy, że przygoda “Złoto głupców” będzie waszym drugim wspólnym zadaniem zależy od was.
Czekam na wasze sugestie, pomysły, wizje i oczywiście pytania.
____
Prawdopodobnie jeszcze dzisiaj wrzucę materiały opisujące nasze Miasto i krótką zajawkę sesyjną.
Podręcznik nie przewiduje nazywania go, ale na użytek tej sesji ochrzciłem nasze Miasto.
San Perdido - czyli w wolnym tłumaczeniu Miasto Zagubiony Świętych.