Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-08-2022, 19:23   #15
Nuada
 
Nuada's Avatar
 
Reputacja: 1 Nuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputację
Asmodian, jeden weteran w grupie, nawet dwóch na pewno stworzy koloryt i może nawet nadać ton drużynie, czy całej przygodzie.
Kiedy jednak będzie ich 4-5, to pewne schematy będą się powielać. Może się to okazać, że w zgłoszeniach otrzymujemy dość jednolite postacie.
I takie coś, jak dla mnie to ryzyko nudy i monotonii.

Wiem, że możemy zróżnicować profesje, czy też specjalność. Wybrać nawet diametralnie różne charaktery, ale dopóki będzie to przygoda akcji w jaką chyba najbardziej celuje Pipboy, to moim zdaniem może z tego wyjść taka erpegowa Parszywa Dwunastka, gdzie kolejni bohaterowie są odbijani z jednej sztancy.

Jedynie faktycznie przy założeniu, że gramy w konwencji nazwijmy ją ogólnie militarno-psychologicznej, da się coś z tego wyciągnąć. Próbować wtedy można zbudować psychodramę, gdzie relacje pomiędzy przyjaciółmi są wystawione na kolejną próbę. Można filozoficznie zapytać, czy groźna i dzika natura, nie okaże się bardziej niebezpieczna ii śmiertelna dla takich wojaków niż wojna. Czy też wziąć na warsztat wiele innych dylematów moralnych, światopoglądowych, nurzać się we flakach tych metaforycznych, jak i fizycznych i osadzić to wszystko w mroźnej scenerii, która doda dramtyzmu, a nawet zdeterminuje narrację.
Takie podejście, to co innego. W takie coś mógłbym zagrać.

____
Pipboy taka precyzyjna ankieta odnośnie życzeń graczy, to dość ciekawe podejście muszę przyznać.
Muszę jednak zapytać, co będzie w chwili gdy na X głosów żadne się nie będą pokrywać, albo będzie się to działo w minimalnym stopniu?
Będziesz wtedy próbował na siłę coś ulepić ze sprzecznych oczekiwań i założeń?

To nie lepiej już skorzystać z jakiegoś losowego generatora przygód?
Można albo taki stworzyć, albo poszukać. Zakładam, że gdzieś w necie coś w klimatach militarno-zimowo-horrorowych się na pewno znajdzie.

Można by było nawet dać potencjalnym chętnym turlać, żeby mieli wpływ na elementy składowe przygody.
Na podstawie rzutów stworzyć, wtedy albo jakąś piaskownicę, albo prostą fabułę i w razie konieczności dalej wspomagać się generatorem.
 
Nuada jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem