Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-09-2022, 00:09   #22
Wired
 
Wired's Avatar
 
Reputacja: 1 Wired nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Nuada Zobacz post
Elenorsar, punkty Umiejętności i Talenty Rasowe, to 36 strona podręcznika.

____
Wired, właściwie to rozpisujesz. Co do rozwoju postaci, to ważne jest aby patrzeć na Schemat Rozwoju danej profesji. Symbolem tam pokazane mówią które cechy można rozwinąć na danym poziomie profesji.

Aby skompletować Profesję, musisz wykorzystać podaną niżej
liczbę Rozwinięć wszystkich Cech dla danego poziomu Profesji i ośmiu spośród dostępnych Umiejętności. Ponadto musisz mieć co najmniej 1 Talent z aktualnego poziomu Profesji. Wliczają się do tego Rozwinięcia Umiejętności i Talenty uzyskane przed rozpoczęciem bieżącej Profesji.
Czyli,
1 poziom - 3 rozwinięcia cech, 8 na 8 umiejętności i 1 talent.
2 poziom - oznacza to 4 rozwinięcia cech na 10 i dalej 8 umiejętności z 14 możliwych na 10 i 1 talent
3 poziom - 5 rozwinięć cech na 15 i znowu 8 rozwiniętych umiejętności z 18 + talent.

Przypomnę, że startujecie mając dwie w pełni rozwinięte profesje i dwa dodatkowe rozwinięcia w trzeciej profesji.
Dzięki, czyli w skrócie to co napisał Avitto zawiera błędy.
Cytat:
Napisał Avitto Zobacz post
By już na starcie być do przodu na przyszłych PD (koniecznych do rozwijania cech), zalecam rozważenie rozwinięcia jednej cechy o 15 pkt. z rozwinieć, zamiast rozdzielania punktów.
Nie możemy tak zrobić, bo mamy skończyć 1szą profesję więc musimy rozdać po 5 na 3 cechy. Nie ma też znaczenia jak rozdamy darmowe rozwinięcie o 5 ze startu bo i tak kończymy mając 3 cechy po 5.
Nie możemy też rozdać początkowych punktów na umy 4x10 jak pozwala podręcznik, bo by skończyć pierwszą profesję musimy mieć 8 umiejek po 5 a nie mamy dodatkowych punktów.
Cytat:
Napisał Avitto Zobacz post
Dlatego, jeśli w puli rasowej zostają jakieś punkty, to te umiejętności zaznaczam jako ostatnie na karcie - bo nie udało mi się ich inaczej wykorzystać.
Tak też nie możemy zrobić, rasowe punkty rozdajemy pierwsze a jak profesja je pokrywa to przez "skompletowanie profesji" dociągamy je do poziomu z poziomu profesji (5/10/15) i je de facto tracimy, (tj. jak rozwiniemy broń podstawową jako rasową o 5 i potem dobijemy w 2 profesji z nią do 10, to na kompletowaniu profesji zyskamy jedynie 5 punktów w niej, lepiej więc rasową wybrać taką co nie jest na liście profesji i mieć jedną na 5 a drugą na 10, tak czy inaczej nie będziemy mieć umiejki wyżej niż 10 lub 12 (10 z skompletowania drugiej profesji i 2 rozwinięcia z 3ciej).
Analogiczna "strata" może się zdarzyć przy kompletowaniu drugiej profesji. rozwijając 8 umiejętności z 14 na 10 jeśli wybierzemy te co wybraliśmy na 1 profesji to zyskujemy w nich +5, ale gdy wybierzemy nowe to zyskujemy +10.

Z talentami jest prościej bo nie można rozwijać tych co były na wcześniejszym poziomie profesji, zatem na start dostajemy talent z pierwszego poziomu, kompletując pierwszą profesję nie dostajemy już nic bo mamy wymagany 1 talent, zaś na drugim poziomie dostajemy talent ale już tylko dostępne są te z listy z drugiego poziomu, nic się wiec nie pokrywa, nie możemy też rozwinąć poprzedniego talentu o poziom wyżej bo musimy wybrać z nowej listy.


PS. Wreszcie potwierdzili że parowanie tarczą w lewej ręce bez oburęczności lub broń(parująca) ma karę -20WW (strona 297 opis kategori broni Parujące, jest też w FAQ#2) - podejrzewałem to już w 2ed bo inaczej te talenty lub samo używanie broni dwuręcznej traciło sens.
 

Ostatnio edytowane przez Wired : 22-09-2022 o 00:58.
Wired jest offline