Cytat:
Przypomnisz mi jak szybko można wyleczyć 7 Żyw?
|
- Samoistne gojenie to test ODP. Najczęściej wychodzi +1 ŻYW na dobę.
Cytat:
Jeśli postać oberwie może mieć szansę powrotu do zdrowia. Zarówno poprzez zabiegi medyka jak i przez naturalne zdolności gojenia się ciała. Przynajmniej jeśli chodzi o ogólnie pojęte żywe i śmiertelne istoty podlegające prawom standardowej biologii.
Standardowo rany postaci samoistnie się goją. Odzwierciedla to test ODP jaki co rano wykonuje zraniona postać. W zależności jak test pójdzie to jakaś pula Żywotności może wrócić ale przy bardzo oblanym teście może nie być postępu w gojeniu a nawet ubyć nieco tej Żywotności. Co fabularnie można uznać za jakieś zakażenie ran.
Podobnie jest z leczeniem ran. Wówczas jednak test wykonuje postać lecząca która ma odpowiednie umiejętności np. Leczenie lub podobne na jakie zgodzi się MG. Korzysta się z tych samych modyfikatorów i powyższej tabelki jak i przy gojeniu ran.
Testy gojenia i leczenia ran są niezależne od siebie. Oba robi się raz na dobę, zwykle każdego kolejnego poranka. Test gojenia ran robi każda zraniona postać a test leczenia jeśli ranami zajmuje się jakaś postać z Leczeniem.
Gojenie może podlegać różnym modyfikatorom. Poniżej są wypisane te najczęściej spotykane. W grę może wchodzić więcej niż jeden modyfikator jeśli jest wiele czynników w danej sytuacji, wówczas zlicza się je razem.
Modyfikatory gojenia/leczenia ran
lecznica, sanktuarium +30
łóżko i pierzyna +20
dach i spokój +10
podróż konno lub pasażer wozu, łodzi 0
stan lekko ranny poszkodowanego 0
marsz, piesza podróż -10
stan poważny poszkodowanego -10
duży wysiłek, podróż przez ciężki teren, wspinaczka, pływanie -20
stan ciężki poszkodowanego -20
stan krytyczny poszkodowanego -30
ciężki teren: bagna, dżungla, śnieżyca -30
|
- Brudnopis mechy s.41. Link:
https://docs.google.com/document/d/1...Vzui7SLY/edit#