Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-01-2023, 21:18   #1
Micas
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Lightbulb [Wh40k - Wrath & Glory] Warsztaty


Bry

Zapraszam na prawdopodobnie ostatnią turę prowadzonych przeze mnie warsztatów w systemach Wh40k. Na tapetę bierzemy Wrath & Glory - system wydany stosunkowo niedawno i wnoszący pewien powiew świeżości, zrywający z tradycją 1k100 i upraszczający pewne aspekty gry (a inne niekoniecznie).

Na wstępie odsyłam do mojego notesu użytkownika. W notce nr 20 na samym dole str. 2 wyszczególniłem kilka rzeczy, które tyczą się wszystkich moich sesji. Kandydaci proszeni są o zapoznanie się z tym wpisem.

W moim profilu macie wyszczególnione pozostałe warsztaty w realiach Wh40k. Wszystkie zostały zakończone sukcesem i, sądząc po opiniach uczestników, spełniły wymagania rozrywkowe i "szkoleniowe". Także i tym razem nie powinno być inaczej.

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=iWPn4UUL27Q&t=2389s[/MEDIA]

Realia settingu

Rzecz dzieje się w odległej przyszłości 42 milenium i opowiada o zmaganiach różnistych bohaterów - od obywateli i wojowników Imperium Ludzkości, poprzez ludzkie szumowiny z pogranicza tegoż Imperium, xenos (obcych) z gatunków Aeldari (kosmiczne elfy) i Orkoidów, aż po zaprzańców Rujnujących Mocy. Od zwykłych gangerów i gwardzistów aż po eldarskich czarowników czy nawet inkwizytorów z Imperium - jak widać spektrum możliwości doboru postaci jest duże.

To wspomniawszy, W&G zmniejszył (względem gier w systemie 1k100) skalę zjawiska, ograniczając miejsce akcji do granic jednego systemu gwiezdnego o nazwie Gilead w czasach tak zwanego Mrocznego Imperium / Imperium Nihilis, otoczonego przez nieprzebyte wyziewy Osnowy pochodzące z katastroficznego Wielkiego Ryftu.

I choć jest to sesja warsztatowa, to na potrzeby tej przygody nie będziemy poruszać tematów związanych z Gilead ani w latach osadzenia kanonu W&G, tylko cofniemy się o parę wieków wstecz i umiejscowimy akcję w Sektorze Calixis - miejscu akcji znanym z Dark Heresy 1ed, ostatnim bastionie cywilizacji na pograniczu Imperium, gdzie pod nominalną fasadą imperialnego ładu knują wszeteczni heretycy, działają znienawidzeni xenos, a nawet okazyjnie grasują plugawe demony z Osnowy (Warp, vel Immaterium).

Przygoda będzie się dziać na Malfi - jednym ze światów uli (vel światów kopców, Hive Worlds), stolicy Subsektora Malfiańskiego. Miejscu o tyleż ważnym dla istnienia Calixis, co wprawiającym wielu prawowiernych w niesmak. W tym siedlisku zła i zepsucia, pośród subtropikalnych dżungli, zalanych syfem kanałów i obskurnych ulic mega-miast narodziła się bądź znalazła podatny grunt niejedna herezja przeciw władztwu Boga-Imperatora. BG zajmą się wytropieniem i likwidacją jednej z nich: grupy tech-heretyków (vel hereteków) popełniających grzech tworzenia SI - Szkaradnej Inteligencji. A przy okazji zdenerwowali nie tylko Inkwizycję, ale także parę innych Frakcji (w tym Aeldari). Więcej już w trakcie sesji w ramach wstępniaka.

Technikalia

W zw. z tym, że jestem posiadaczem podręcznika do W&G polskiego wydania, to będziemy głównie opierać się na polskim nazewnictwie (jakkolwiek tłumaczenie i korelacja z oryginałem chwilami szwankują). W razie potrzeby na użytek graczy będziemy operować terminami tak polskimi, jak i angielskimi.

Przy tworzeniu postaci i ogrywaniu zasad bierzemy pod uwagę tylko podręcznik główny z wyjątkami w postaci mechaniki Endeavours z Forsaken System Player's Guide oraz mechaniki wehikułów z Church of Steel. Przy tworzeniu postaci dostępny będzie tylko core rulebook.

Start i całość przygody odbędą się na Poziomie 2 (Tier 2). We Wrath & Glory Poziomy są abstrakcyjnym miernikiem poziomu (nomen omen) potęgi drużyny i skali wyzwań z jakimi mogą się zmagać. Reprezentowane jest to przez aż 200 punktów doświadczenia do wydania na starcie.

Pomocą w kreacji postaci może posłużyć się to oto narzędzie. Nie jest ono wolne od wad (dlatego też będę sprawdzał każdą KP), ale może pomóc szybko klepnąć jako taką postać pod kątem mechanicznym.

Właściwy proces tworzenia postaci omówimy już po uruchomieniu warsztatów, w temacie z komentarzami. Wtedy doszlifujemy co trzeba i wyjaśnię ogół mechaniki wespół z Arvelusem, 'honorowym MG' od spraw technicznych.

Tak czy inaczej, kandydaci muszą sobie zaklepać Archetyp - coś w rodzaju luźnej (głównie fabularnej) klasy postaci. Dopuszczam tzw. Wyniesienie (Ascension) postaci z Poziomu 1 na Poziom 2, a zatem pula dostępnych Archetypów jest szeroka. Przedstawiam ją poniżej z podziałem na gatunki.

POZIOM 1
Ludzie:
- Siostra Szpitalniczka (Sister Hospitaller)
- Kapłan Ministorum (Ministorum Priest)
- Imperialny Gwardzista (Imperial Guardsman) [Adi wybrał]
- Akolita Inkwizycji (Inquisitorial Acolyte)
- Mędrzec Inkwizycji (Inquisitorial Sage)
- Oprych (Ganger)

Aeldari (vel eldarzy):
- Korsarz (Corsair) [Stalowy zaklepał]

Kosmiczni Orkowie:
- Ork Chopak (Ork Boy) *

Chaos:
- Kultysta (Cultist; modyfikacja Oprycha) *

POZIOM 2
Ludzie:
- Siostra Bitwy (Sister of Battle)
- Sankcjonowany Psionik (Sanctioned Psyker)
- Skitarius [ostateczny wybór Azraela]
- Zabójca Kultu Śmierci (Death Cult Assassin) [dobór Connora]
- Potomek Tempestus (Tempestus Scion)
- Wolny Kupiec (Rogue Trader) *

Mutanci:
- Wyrzutek (Scavvy)

Adeptus Astartes:
- Zwiadowca Kosmicznych Marines (Space Marine Scout)

Aeldari:
- Zwiadowca (Ranger) [Alex Tyler zgarnęła]

Kosmiczni Orkowie:
- Komandoz (Kommando) *

Chaos:
- Dziki Psionik (Rogue Psyker; modyfikacja Sankcjonowanego Psionika) *


* Archetypy oznaczone gwiazdką wymieniam pro forma, gdyż raczej nie będą pasowały do przygody - w szczególności orkowie, bo jeszcze dobrze zakonspirowanego Chaosytę mógłbym przemycić (póki gracz akceptuje ryzyko śmierci ze strony pozostałych BG po dekonspiracji).

Wprawdzie możecie korzystać z podanego wyżej narzędzia, to ostatecznie Karty Postaci zostaną przerobione na następujący format. Inne odpadają. Ma to na celu utrzymać przejrzystość i małą „wagę” plików. Format jest częściowo wypełniony w ramach przykładu. Potrzebny jest także avatar postaci o szerokości dokładnie 200 pixeli.




Imię: Zog
Poziom: 1
Ranga: 1
Gatunek: Ork
Archetyp: Ork Chopak

Przeszłość - Transplantacja mózgu zembacza (Geneza), Zrobiłeś gadżet (Osiągnięcie), Najgadżeciarski (Dążenie; wybrana premia +1 Majątek).

Zdolności:
- Orczy (Gatunek)
- Większe jest lepsze (Gatunek)
- Kupom go! (Archetyp)

Słowa Kluczowe: Ork, Złe Ksienżyce (Klan)

Atrybuty:
S - 4
Wt - 4
Zr - 2
I - 3
SW - 1
Int - 1
Ogd - 1

Umiejętności:
Analiza - 0
Atletyka - 1
Czujność - 0 (Pasywna: 1)
Dowodzenie - 0
Intuicja - 0
Tech - 0
Medicae - 0
Mistrzostwo Psioniczne - x [nie jest psykerem = nie może tego rozwijać]
Oszukiwanie - 0
Perswazja - 0
Pilotaż - 0
Przebiegłość - 0
Przetrwanie - 0
Ukrywanie się - 0
Umiejętności Strzeleckie - 1
Walka Wręcz - 3
Wiedza Ogólna - 0
Zastraszanie - 2

Cel (na sesję) - Zacznij bitkę.
Furia (vel Punkty Gniewu) - 2

Upór (Conviction) - 1
Odwaga (Resolve) - 1
Spaczenie (Corruption) - 0

Wpływy - 1
Majątek - 2

Rozmiar - Średni
Szybkość - 6m

Przetrwanie:
Obrona - 1
Odporność - 5 + 0 WP = 5
Żywotność - 6/6
Determinacja - 4
Odporność psychiczna (Trauma) - 2/2

Talenty:
- Znajomość Języków (Gwara Orków, Niski Gotyk)
- Brutalność

EXP TOTAL - 100
EXP DO WYDANIA - 4 pkt.

EKWIPUNEK:
- Podarte ubrania
- Szczelba
- Gnat
- Rembak






I w zasadzie tyle. Kolejka 3+1, czyli 3 dni dla graczy i 1 dla MG. Termin rekrutacji wstępnie ustalmy na poniedziałek 16 stycznia, z możliwością przedłużenia. Sama sesja potrwa ok. 2-3 miesiące max. Przyjmę od 2 do 8 graczy.
Starcia mechaniczne będziemy rozgrywać za pomocą Google Document, toteż potrzebne będzie konto Google/GMail.

Mile widziani nowicjusze. Jeśli jesteś nowy/a w temacie erpegów, PBFów, Wh40k czy samego Wrath & Glory, masz chęci i jesteś w stanie poświęcić czas i uwagę, to dobrze trafiłeś/aś.

Zapraszam do zgłaszania się i zadawania pytań.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 17-01-2023 o 20:22. Powód: Ostatnie zgłoszenia.
Micas jest offline