Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-01-2023, 14:20   #6
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Hej! Z braku czasu i chwilowego braku mentalnej przestrzeni biorę w tej sesji udział jedynie jako support mechaniczny.
Od razu powiem, że nie jestem tu żadnym starym wyjadaczem. System ogarniam na tyle aby spełniać swoją rolę, ale pewnie w kilku jeszcze miejscach trzymam błędne przekonania więc jakby ktoś mi takie wynalazł i poparł stroną podręcznika to będę tylko wdzięczny =]

Mechanika tworzenia postaci per se jest banalnie prosta, więc opiszę tutaj jeszcze pewien zakres wokół niej. Zakładam tutaj, że każdy posiada dostęp do podręcznika.


Potrzebne wyjaśnienie, aby móc wartościować późniejsze liczby.
We W&G rzuty wykonuje się pulą kości k6.
Wyniki 4 i 5 oznaczają Ikonę (czytaj: sukces).
Wynik 6 oznacza Egzaltowaną Ikonę (czytaj: wybitny sukces).

Sumujemy liczbę osiągniętych ikon (egzaltowane licząc za dwie) i porównujemy z zadaną Trudnością testu (standardowo: 3). Pozostałe Egzaltowane Ikony mogą być przeznaczone na poprawę wyniku ponad sam sukces, jak:
♦ Poprawa jakości wykonania
♦ Przyspieszenie wykonania
♦ Wygenerowanie Punktu Chwały (Glory Point, zostaną one opisane w przyszłości).



Tworzenie Postaci

Punkt 1: Wybór Archetypu
Zaczynamy na Tierze Drugim, co determinuje wasz dostęp do archetypów oraz początkowe Punkty Doświadczenia, czyli 200.

Templatka Archetypów
Przykładowy Archetyp

Każdy archetyp ma swój koszt w Punktach Doświadczenia, startowe Atrybuty oraz Umiejętności i jeszcze Specjalną Umiejętność.

Do tego dochodzi jeszcze sprzęt oraz bonus do Wpływów (Influence).

One wszystkie są wliczone w koszt archetypu i nie trzeba za nie więcej płacić.


Punkt 2: Rozwój Atrybutów i Umiejętności

Pule kości we W&G składają się standardowo z: [Atrybut] + [Umiejętność] + [Inne].
Jest od tego wiele wyjątków (jak na przykład Determinacja, która opisana będzie przy mechanice walki), ale solidne 95% pul kości będzie składana zgodnie z powyższą regułą.

Atrybuty i umiejętności rozwija się za rosnące koszty w Punktach Doświadczenia zgodnie z poniższymi listami:

Atrybut: Koszt Całkowity (Koszt Jednostkowy)
  1. 0 (0)
  2. 4 (4)
  3. 10 (6)
  4. 20 (10)
  5. 35 (15)
  6. 55 (20)

Umiejętność: Koszt Całkowity (Koszt Jednostkowy)
  1. 2 (2)
  2. 6 (4)
  3. 12 (6)
  4. 20 (8)
  5. 30 (10)

Na koniec za Punkty Doświadczenia wykupuje się Talenty.
Każdy z nich ma swój własny koszt w Doświadczeniu więc tu nie będzie tabeli.



Punkt 3: Background

Każda postać ma drobny bonus z Backgrounda.
Aby go okreslić należy spojrzeć do której frakcji należy Archetyp, a następnie znaleźć tabelę tej frakcji (są one na stronach 43 do 86, a na stronie 43 jest tabelka odnosząca do poszczególnych styron dla frakcji.

Większość z nich ma 3 rzuty do wykonania i spośród 3 wylosowanych bonusów wybrać należy 1. Alternatywnie można po prostu wybrać jeden dowolny z przedstawionych.





Opcja dla postaci o archetypie z Tieu Pierwszego.
Na str 148 opisane są Ascension Packages.
Każda postać, gdy przekracza granicę Tieru ma prawo do sobie jedną wykupić.
Tu nie ma wiele do opisania. Każda ascendencja ma swoje koszta, czasem wymagania, zawsze bonusy.




Na koniec zostaje garść statystyk drugorzędnych, to znaczy wynikających z innych. Na przykład Determinacja jest równa atrybutowi Toughness, a Obrona atrybutowi Inicjatywa pomniejszonemu o 1. One wszystkie są w karcie postaci opisane i nikt nie oczekuje zapamiętywania żadnej z tych formułek toteż nie ma potrzeby ich wszystkich tu wypisywać


Jeżeli coś jest niejasne, albo niedopowiedziane to dajcie znać.
Uzupełnię.

Wrzucę jeszcze dziś/jutro arkusz kalkulacyjny dla łatwego przeliczenia kosztów rozwoju postaci
 
Arvelus jest offline