Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-01-2023, 19:46   #9
Micas
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post

Podpinam się pod to, co napisała Alex. W kampanii którą rozgrywam w realu wespół z Arvelusem jedna z moich postaci/enpeców to Death Cult Assassin, ale wzorowany na Sardaukarach z Diuny.

DCA są uznawani za "zło konieczne" przez Eklezjarchię (Adeptus Ministorum, imperialny Kościół) oraz Inkwizycję (głównie Ordo Hereticus), a ich mordercze instynkty i unikatowe szkolenie wykorzystywane jako narzędzie do walk z heretykami. Jest to też pewnego rodzaju sposób kontroli nad tymi szaleńcami, gdyż niejeden tego typu kult stoczył się w stronę wyznawania Khorne'a (tego samego co z WFRP).

Odnośnie tego co napisał Arvelus o tworzeniu i rozwoju postaci.

1. Tutaj znajdziecie oficjalną kartę postaci. W jej zakamarkach wypisane są m.in. wzory do wyprowadzenia statystyk drugorzędnych: Determinacji (Determination), Odporności psychicznej/Traumy (Shock), Uporu (Conviction), Odwagi (Resolve), Obrony (Defence), Odporności (Resilience), Pasywnej Czujności (Passive Awareness). Spaczenie (Corruption) natomiast na starcie wynosi 0, chyba, że macie jakieś specjalnie wykupione Talenty.

2. Stalowy i Alex Tyler mają już gotowe karty. Azrael ma dostęp do podręcznika i będzie w stanie sobie machnąć postać. Adi i Connor: do Was wyślę PW. Sugeruję, abyście jako całkowici nowicjusze we Wrath & Glory oraz Warhammer 40 000 zgarnęli pełne pakiety Archetypów wraz z sugerowanym rozwojem postaci. Adi, Tobie dorzucę też Pakiety Wyniesienia spośród których będziesz musiał wybrać jeden.
W trakcie gry będzie przewidziane rozdawanie expa i tym samym będzie możliwość potrenowania rozwoju.

3. Uzupełniając sprawę tworzenia postaci oraz wyboru Pakietów Wyniesienia / Ascension Packages:

Wrath & Glory jest bardzo elastyczne jeśli chodzi o tworzenie postaci. Standardowa opcja, szczególnie dla nowicjuszy, to wybór spośród jednego z Archetypów na danym Poziomie (Tier). Jeśli jednak żaden Archetyp nie podpasuje graczowi, a MG na to zezwoli, to można pokusić się o "Zaawansowane Tworzenie Postaci" - de facto sprowadza się to do wykupu Gatunku (Species) za expa (koszt 0 jeśli to Człowiek, inne 'rasy' kosztują już coś, ale dają także pewne unikatowe cechy) a potem rozdania pozostałych PD na cokolwiek oraz wyboru dwóch Słów Kluczowych (Keywords; są to ważne fabularnie i mechanicznie wyznaczniki Frakcji do których należy postać, np. Adeptus Ministorum, Astra Militarum, Aeldari, etc.).

Archetypy zamykają postać w pewnych koleinach, ale w zamian za to dają specjalną Zdolność Archetypu oraz więcej Słów Kluczowych. "Wolne" tworzenie postaci pozwala natomiast na realizację konceptu niepasującego do Archetypów.

Ascension / Wyniesienie to temat niestety dość siermiężny w moim (i nie tylko moim) odczuciu. Zakładając, że startujemy postaciami na Poziomie 2, to być może prędzej czy później drużyna nagromadzi 100 punktów doświadczenia w trakcie kampanii. Zadziać się mogą wtedy trzy rzeczy:
- rozgrywka tymi postaciami zostaje zakończona,
- MG i Gracze decydują o Wyniesieniu na wyższy Poziom,
- ekipa olewa powyższe i gra dalej tak jak grała.

W przypadku Wyniesienia, MG decyduje o jednej z dwóch opcji (niby w podręczniku jest ich więcej, ale ostatecznie sprowadza się to tylko do 2) jak ma to przebiegać:
- Wyniesienie Archetypu,
- wykup Pakietu Wyniesienia.

Pakietów jest kilka i zostały one pokrótce opisane przez Arvelusa. Natomiast Wyniesienie Archetypu pozwala postaci na przybranie nowego Archetypu z Poziomu wyżej.
Warunek: Słowo Kluczowe głównej Frakcji musi się zgadzać.
Przykład: Ivegamius zebrał 100 expa. Chce Wynieść się na wyższy Poziom. Dobiera Wyniesienie Archetypu i znajduje pasujący do swojego Słowa Kluczowego: Adeptus Mechanicus, jest nim Tech-Kapłan (Tech-Priest). Musi spełnić podstawowe wymogi Tech-Kapłana poziomem swoich statystyk (tutaj: Inteligencja minimum 3, Tech 3, Wiedza Ogólna 1). Jeśli spełnił, to staje się techkapłanem, dostaje jego szpej i specjalną Zdolność.

4. Istnieje też coś takiego jak Ranga (Rank). Służy głównie do dopalania efektów Zdolności i Talentów. Każda nowa postać startuje grę z Rangą 1. Po przebiciu progu 40 PD zarobionych w trakcie gry, otrzymuje Rangę 2. Po przebiciu progu 80, Ranga wskakuje na 3 (maksimum). Po Wyniesieniu takiej postaci, Ranga pozostaje na 3.
Wszystkie Wasze postacie póki co mają Rangę 1.

I... w zasadzie to tyle jeśli chodzi o tworzenie i rozwój postaci. Jest to dość płytki, choć bardzo prosty system.

Diabeł tkwi w szczegółach rozwoju, a w szczególności w doborze Talentów - pasywnych bądź aktywnych fantów analogicznych do Zdolności z WFRP bądź Atutów z D&D.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline