W XXII wieku ludzkość sięgnęła gwiazd. Statki ponadświetlne zastąpiły wcześniejsze wysiłki statków generacyjnych i nowe układy gwiezdne stanęły otworem przed Zjednoczoną Ziemią. Bezwłose małpy z planety na obrzeżach galaktyki sięgały głębiej i głębiej, prąc prosto w nieznane.
Bardzo szybko okazało się, że ludzkość nie jest sama w kosmosie. A co więcej, istoty, które go zamieszkują, nie są jej przyjazne.
Homo Sapiens spotkał 3 gatunki kosmitów. Agresywni Tkacze oplatają statki Ziemian, metalicznymi kokonami, które je unieruchamiają i paraliżują. Tylko salwy z dział plazmowych i rakiet antymateryjnych były w stanie uwolnić z nich przerażone załogi.
Kolejnym gatunkiem obcych były Wrzeciona, żerujące na martwych statkach Ziemian w swoim pędzie zrozumienia i zagrabienia obcej im technologii. Najwyraźniej nie ma znaczenia, ile przy okazji zniszczą. Należy strzelać na ich sam widok, nim zaczną swoje niecne operacje i przejmą nasze sekrety militarne i technologiczne.
Ostatnia rasa obcych, enigmatyczni Chórzyści, przeprowadzają ataki cybernetyczne na nasze systemy IT, zasypując wszelkie sensory zmasowanym spamem DDoS. Tylko Bóg w niebiosach wie, jak mogłoby się to skończyć. W naszych czasach, gdy infrastruktura informatyczna jest tak krytyczna wszędzie, a zwłaszcza w przestrzeni kosmicznej, nie należy tolerować takiej wrogiej, w oczywisty sposób szkodliwej aktywności.
Jeśli obcy pragną wojny, to ją dostaną.
W toku badań nad rasami obcych okazało się, że wszystkie trzy rasy są najpewniej psioniczne. Co więcej, badania nad psioniką pozwoliły stworzyć testy i metody treningowe, które pozwoliły ludzkości na rozwój swoich własnych psioników. Rozumiejąc, że nowe moce umysłów mogą być kartą przetargową w trwających działaniach zbrojnych, narody Ziemi powołały Akademię, w sekretnym regionie kosmosu, która szkoli najnowsze pokolenie psionów, nadzieję całej ludzkości w wojnie, którą jej wytoczyli agresywni, milczący obcy.
Nikt nie wie jednak, że losy całej galaktyki będą zależeć od tych studentów Akademii, którymi najbardziej się wzgardza... ~*~
Hej
Witam w mojej rekrutacji. Chciałbym zagrać razem z Wami w
Psychedemię, mikrosetting do systemu RPG
Fate. Wcielicie się w nim w studentów psionicznej, kosmicznej Akademii. Będziecie studentami oznaczonymi jako członkowie Kompanii Delta, czyli najmniej uzdolnionymi z wszystkich psioników. Gdyby nie trwająca wojna, pewnie nie bylibyście w ogóle dopuszczeni do tak krytycznego i ważkiego przedsięwzięcia, ale w obecnym czasie każda opcja jest otwarta dla Ziemian. I pomimo tego, że zaczniecie na samym dole, to właśnie od Was zależeć będzie pokój w całej galaktyce…
Akademia
Akademia to prestiżowa instytucja edukacyjna, w której szkoli się nowych psioników. Znajduje się na jakiejś odizolowanej asteroidzie, nikt nie wie gdzie dokładnie, gdyż to sekret wojskowy. Formalnie jest to instytucja militarna i studenci noszą żołnierskie mundury, ale dużo nauczycieli, a nawet sama dyrektor, są osobami cywilnymi.
Akademia jest odizolowana od świata, ale studenci mają prawo kontaktować się ze swoimi bliskimi i przyjaciółmi na Ziemi. Jednakże, jako, iż jest to instytucja wojskowa, owe prawo zawsze może zostać im odebrane w imię edukowania, dyscyplinowania i utrzymywania porządku. Czasami życie w Akademii jest dosyć trudne, ale nikt tutaj nie pisał się na nic innego.
Poza Kompanią Delta istnieją jeszcze trzy bardziej prestiżowe grupy studentów: Kompanie Alpha, Bravo i Charlie, w kolejności od najlepszej do najgorszej (Delta jest na samym dole hierarchii).
Tworzenie postaci
Aspekty
Jak w Fate, wybieracie Koncept (High Concept) i Problem (Trouble). Inne aspekty różnią się od Fate Core. Są to w tym wypadku Breakout, Conditioning i Muster:
•
Breakout: Twoje pierwsze doświadczenie z psioniką.
•
Conditioning: Testy prowadzące do wejścia do Akademii, wraz z terapiami genetycznymi i indoktrynacją militarną, której doświadczyła Twoja postać.
•
Muster: Zaakceptowanie do Kompanii Delta i pierwsze doświadczenia w Akademii. Można go wykorzystać, aby mieć jakąś więź z innym członkiem drużyny.
Umiejętności
Maksimum to +3. Posiadacie jedną umiejętność na +3, dwie na +2 i dwie na +1. Lista umiejętności jest dosyć ograniczona w stosunku do Fate (wiele umiejętności zsumowano), patrzcie str. 20 Psychedemii.
Dodatkowo, posiadacie umiejętności psioniczne (
psychic aptitudes). Są to:
•
ESP: odpowiada za postrzeganie pozazmysłowe.
•
Psychokinesis: pozwala manipulować energią i materią za pomocą umysłu.
•
Telepathy: komunikacja psioniczna.
Jedną z tych umiejętności posiadacie na +3, dwie pozostałe na +1.
Sztuczki (stunts)
Posiadacie maksymalnie 3 sztuczki. Poza „zwykłymi” macie też do wyboru specjalne sztuczki związane z byciem studentem Akademii lub sztuczki psioniczne, opisane w Psychedemii.
Kwestie techniczne
Planuję przyjąć około 4 graczy. Chciałbym zakończyć rekrutację w niedzielę 12-tego marca. Karty poproszę jako pliki na GDoc.
• Fate można ściągnąć
tutaj.
• Psychedemia jest dostępna
tutaj.
Obydwa podręcznik są dostępne w formacie PWYW, więc można je otrzymać nawet za dosłowne 0 zł.
Hm… to chyba tyle?