Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-03-2023, 09:52   #12
Wired
 
Wired's Avatar
 
Reputacja: 1 Wired nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Zell Zobacz post
W rzeczy samej. To jedna ze spraw, które zniechęcają mnie do tej wersji. To łączenie na siłę, jakby graczy łebki od większej ilości Dyscypek i Klanów bolały. Hecata to wrzucenie do jednego wora różnych Klanów, bo... żal im papieru było, czy jak?

Gram Lasombrą w 5ed. I nie jestem happy, że zabrali Obtenebration i dali możliwe dla każdego. O Tzimisce nie wspominam czy o innych pokrzywdzonych.
Pewnie łatwiej by im było zrobic odcięcie i nadpisać fabułę jak planują w Wilkołaku.
Hecata to w sumie ani klan ani sekta, jeszcze nie czytałem dokładnie ale są w podręczniku Cults of Blood Gods, więc może to jakiś kult krwi? Nazywają się Rodziną ale pytanie na czym polegało to "zjednoczenie". Czy był przy okazji odprawiony jakiś rytuał czy to po prostu umowa? Fabularnie motywem do jednoczenia się jest https://whitewolf.fandom.com/wiki/Promise_of_1528 która się podobno kończy w 2028, ale, w takim razie klan ten jest niegrywalny w kronikach z Camarillą, skoro mają się nie mieszać w sprawy Camy jeszcze +/- 10 lat.

Co do mechaniki, mocno liczę że nowe dyscypliny dojdą z czasem, tak samo jak linie krwi, w tym roku ma wyjść Podręcznik Gracza, może porozpisują linie krwi? Dla Hecaty w Kult Bogów Krwi już dali taką możliwość że każda z linii krwi (za zgodą MG, str 202, akapit "shifts in blood") może wymienić dyscyplinę na typową dla linii krwi:
- Giovanni mogą zamienić Nadwrażliwość na Dominację
- Samedi mogą zamienić Nadwrażliwość na Niewidoczność
- Lamiae mogą zamienić Nadwrażliwość na Potencję
- Nagaraja mogą zamienić Odporność na Dominację
Jest też opcja za zgodą MG by dokupić ten zamiennik jako 4 klanową dyscyplinę (jako 4 punktową Zaletę).

Odnośni Losambra z tego co mi się udało wyczytać na sieci to z tą kontrolą duchów poszli do korzeni, Montano, dziecko Losmabry, był szamanem. Na sieci też jest błąd, to nie jest tak że każdy może dostać Oblivion jako Torbacz, jedynie Hecata może zamiast Magii Krwi dodać jego kropkę, z drugiej strony nie ma takiego zastrzeżenia przy opisie Typu Żerowania o nazwie Porywacz Zwłok (które daje Odpornośc lub Oblivion), byłaby to więc w sumie najrzadsza dyscyplina do uzyskania. No i Ceremonii jak Rytuałów ktoś musi imo nauczyć, oczywiście w obydwu przypadkach można założyć jakiś tom wiedzy tajemnej odnaleziony w starym Mauzoleum, ale to nadal nie banał, najpierw trzeba wiedzieć że można przejąć dyscyplinkę przez gryzienie innych, potem że Losambra/Hecata ją mają, a na koniec takiego ugryźć

Z Tzimisce zmiana boli, z drugiej strony teraz dyscypliny są niczym filmowy Dracula, Smoki więc też wróciły do korzeni, a Zniekształcenie jest jedynie dodatkiem.

Nie będę zakładał nowego tematu, ale w czerwcu 2023 ma się ukazać Podręcznik Gracza, a wraz z nim nowe dyscypliny, alternatywne klątwy (szczerze fajnie że próbują to zmienić, obecnie niektóre klany praktycznie ich nie mają i są łatwe do ominięcia a inne mają ciągle minusy) i wiele innych, alternatywna magia krwi ma być dostępna dla innych klanów (liczę na powrót magii Setytów).
Wklejam info co tam będzie po angielsku, przecieki z początku tego roku z różnych prezentacji i konferencji:

Cytat:
  • Conceptually the PG is a main companion to the core book, giving you two books to comprehensively cover most things you'll need at the table with most of your player options
  • Will have the 7 core clans and all the clans from the other books all compiled. When asked about copy/paste, it was mentioned the core clans would be presented with a fresh perspective so it's not just a cut-and-paste job
  • Will have variant clan banes and advice for how to use the variant banes, which can be applied to individual characters or a whole clan
  • Disciplines have a whole set of new options, as well as copying/compiling Disciplines from the other books such as Oblivion. Example: Animalism focusing on interaction with animals, mention of some new BS rituals
  • Whole chapter expanding on playing 'cast offs' such as Caitiff, Duskborn, ghouls and mortals. New TB Merits and Flaws, clarifications on TBA access
  • Confirmed page count of 256
  • Repeats and clarifications for creating your own characters. Quick ways to 'get into' building character for things like one shots.
  • Collected Predator Types and added a few new PTs, mentioned trapdoor spider-style or stalker style without 'naming'
  • Coterie tracking sheet will be provided. Collecting the clan coterie merits from companion and adding to them for things such as TBs (mentioned something about an immortal heart merit to remind others about humanity, caitiff with versatile blood and salubri sharing their restraint with others).
  • Advice on personalizing chronicles. Additional options for playstles, sample slates of personal convictions to go with some character concepts/inspire them. Also some advice for using Touchstones, what happens when Touchstones become aware of kindred society, gaining new touchstones, characters with no touchstones keeping them tied to the mortal world. Specifically no objects as touchstones.
  • Simplified rules for Projects, some rules for Memoriams. Expanded considerate play/advice for dealing with sensitive topics.
  • PDF is 'safe bet' to see early, especially with preorder
  • Sadly not a lot on Blood Sigils, they said there'll be more in the March 1st stream. From the stream for Blood Sigils (more to come in March per the stream)...
  • Narratively, different types of blood magic are becoming available to lots of types of Kindred due to recent changes, which drives a lot of what's in the book.
  • Not just a book about BS and TBA dots, but also helps integrating them into the story.
  • Will have some 'weird stuff in the book' when asked the question about artifacts/things created by sorcerers (not confirmed to what degree, both to not spoil as well as in case anything gets cut)
  • A sample story outline/sketch in the book with examples of how characters can get drawn into the underground blood magic scene in a given city and things like trading rituals or 'mercenary' use of the BS/TBA
  • Can just take the book for more cool powers, but there's a lot more in it than that
  • Revisits all aspects of character and coterie creation. Includes streamlined guidance for new and experienced players, including an 'instant vampire' section.
  • Collects all the Discipline powers from non-core sourcebooks except for a few that need the excess material from the book they came from or were plot device-ish (example: Ex Nihilo and its need for the deep explanations of the underworld from Cults).
  • 40 new Discipline powers, powers for all of the clans. There will be some clarifications and errata such as different rolls to existing Disciplines as well.
  • Won't be reprinting powers from the Sabbat book
  • New Predator Types including Grim Reaper, Montero, Pursuer and Trapdoor. No other context given. Leaving out Roadside Killer in the Predator Type compilation.
  • New Coterie Merits, Flaws, Clan Coterie Merits and Coterie Domain Traits.
  • The guidelines for non-traditional chronicles include things such as all-thin blood, troupe, streaming/online play, chronicles without a storyteller, other styles of play.
  • No Loresheets except the Bloodline Loresheets (mentioned in specific reference to the Hecata) in PG
 

Ostatnio edytowane przez Zell : 23-03-2023 o 13:28.
Wired jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem