Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-04-2023, 22:17   #16
Wired
 
Wired's Avatar
 
Reputacja: 1 Wired nie jest za bardzo znany
[edit] LOL, odpisywałem nie widząc że powstała kolejna strona z odpowiedziami
Nie będę już usuwał, wrzucam w spoiler, ale widzę że temat rozpisany fajnie powyżej, więc moje znajdźki z reddita można zignorować [/edit]



Cytat:
Napisał Alex Tyler Zobacz post
To całkiem spory wydatek by móc w ogóle walczyć Mogłabym jeszcze obniżyć Mechanical i Technical o 1 kostkę? Bo do niczego nie są mi potrzebne, a ta moc strasznie pożera atrybuty.
A nie można machać mieczem świetlnym bez tej mocy? Samym skillem?

Od razu mówię że się nie znam, więc nie bijcie ale się wypowiem

O ile fora nie wprowadzają w błąd to z tego co czytam walka mieczem świetlnym z tą mocą jest dla początkujących postaci bez sensu, właściwie trzeba mieć 3D/3D na mocach by w ogóle rzucać kośćmi bo atakuje się z modyfikatorem -2D a nie można używać skilla gdy ma 0D, no i drugi skill przy odpaleniu mocy testuje się już w danej rundzie z -1D, to zakładając oczywiście że nie ma innych minusów do rzutów (nie wiem czy dobranie broni czy reakcja na zasadzkę to nie będą kolejne -1-2D do rzutów bo rzuty na Control i Sense będą kolejnymi podjętymi akcjami w takiej rundzie), a najlepiej mieć więcej niż 3D bo szanse na użycie mocy mając 1D są kijowe, nie wspominając że są rasy co dodają +10 do trudności rzutów na Sense i całkowicie niwelują szanse przy 3D/3D na aktywację mocy,. Po aktywacji zaś czy przy utrzymaniu jej na kolejne rundy każdy atak to 3 akcja (użycie Control i Sense jako skilli to są dwa) więc atak czy jakakolwiek inna akcja po odpaleniu mocy z minimum -2D do rzutów...

So one thing to remember that Lightsaber Combat counts as two actions every turn it is maintained, before any other action is made, so the character starts with a -2D for taking one action, and more if they take more.
The multiple attack penalty isn't suppose to apply to damage roles, but it does seem that the penalty also applies to the Sense that is added to damage.
So, making a single attack means that with lightsaber combat up, you make an attack with lightsaber skill + sense -2D, and damage is 5D+sense-2D.
And, any other powers you want to use count, and if you have other powers maintained, they count as well. Parrying blasters is a reactive skill, while parrying and redirecting them at another target is a reactive that counts as an additional action.
(...)
In order to truly use lightsaber combat, you must have a minimum of 3D in each, since you cannot make a check with 0D. That gives you 1D in each to try to activate the power, which would be difficult with the difficulties. SO really, a person aught to have 5D to give then 3D to really make sure. Lets say they have 4D in lightsaber skill. That would be: 4D+3D for attacking with the saber and 4D+/-3D to deal damage.





Zaś dla zaawansowanych Jedi moc jest tak przepakowana że nawet Luke Skywalker nie ma szans w obronie przed nią i pada w pierwszej rundzie, ogólnie ludzie na forach na nią narzekają i robią homerule jak np. nie dodawanie Control do obrażeń.
Official WEG Stats.

Darth Vader: Lightsaber (11D+2), Perception (3D+1), Control (11D+1), Sense (12D+1), Total Lightsaber skill (24D), Total Lightsaber Damage (16D+1), Total Resistance (4D), and for completeness Force Points (22)

Luke Skywalker: Lightsaber (8D+1), Control (10D), Perception (2D+1), Sense (8D), Total Lightsaber skill (16D+1), Total Lightsaber Damage (15D), Total Resistance (3D), and for completeness Force Points (25)

So we start by saying that both combatants are well aware that I fight is about to happen, so they both have activated their Lightsaber combat powers. (Neither is really in danger of not being able to do so.)

First round Initiative: Vader rolls (10), Luke rolls (7)

Vader's attack: Vader is at -2D for all rolls as the attack will count as his 3rd action this round. His attack roll is a (66), Luke rolls a parry bring his total actions to 3.

Luke's Parry: Luke is at -2D for all rolls as the parry will count as his 3rd action this round. His parry roll is a (43) if he don't use a force point. A hit and with Vader's Lightsaber Damage (16D+1) or (49) vs Luke's Total Resistance (3D) or (9) for a total difference of 40.

(16+ = Killed)




PS. Skoro Alex ma droida co będzie specem technicznym, to zostaje jakaś nisza? Ten droid jest chyba lepszy niż jakbym sam planował technika Ile w ogóle kosztuje taki pomocnik? Dużo ich można kupić za startową kasę? Np mieć własną armię droidów czy innych mechów i robić za cyborga-dowódcę roju?
Bo pilot-mechanik o którym myślałem wychodzi teraz jak Finn przy "Mary Sue" Rey
 

Ostatnio edytowane przez Wired : 14-04-2023 o 22:59.
Wired jest offline