Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-04-2023, 01:02   #1
Morph
 
Morph's Avatar
 
Reputacja: 1 Morph nie jest za bardzo znany
Kilka nietypowych propozycji


Tytuł sondy z lekka prowokacyjny i w zamyśle clickbaitowy. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Po klapie mojej cyberpunkowej rekrutacji postanowiłem, że zanim wystartuje z czymś innym, to zapytam was w co ewentualnie chcilibyście zagrać.

Oto garść moich pomysłów i ich krótki opis.
Podzieliłem je na trzy sekcje, a w każdej z nich zamieściłem po dwa rozbudowane szkice możliwych sesji.

A. Space adventures

A- 1- Traveller - Kosmiczni paserzy
BG ro gwiezdni szmuglerzy - grupa wyrzutków żyjąca wedle własnych zasad. Poczucie wolności daje im własny statek kosmiczny. Dzięki niemu są niezależni i mogą zarabiać na swoje utrzymanie. Nie zawsze są to nielegalne fuchy, ale nie ma co ukrywać, że to balansowanie na krawędzi prawa pozwala im naprawdę dobrze zarobić.

Będzie to zabawa w mojej małej piaskownicy, czyli zaprojektowanym przeze mnie układzie gwiezdnym, który gracze będą mogli dowolnie eksplorować i wchodzić z nim w interakcje. Wychodząc od pierwszego zadania, którym będzie prosta fuszka przewiezienia jakiegoś towaru z planetę A na planetę B, będziemy tworzyć szmuglerską sagę opisujący przygody grupy kosmicznych outsiaderów. Już pierwszy epizod pozwoli graczom podejmować decyzje, które określą zarówno ich miejsce w świecie, jaki będą stanowiły zalążki nowych epizodów.

Mówię epizodów, gdyż w zamyśle mają to być właśnie takie krótkie i dynamiczne scenki, które połączone tworzyć będą właśnie sagę o gwiezdnych szmuglerach.

A-2 Diuna - Poselstwo
Krótka przygoda osadzona w realiach uniwersum wykreowanym przez Franka Herberta.

BG to młodzi ludzie, którzy w ramach szkolenia zostaną przydzieli, jako świta dla dyplomaty jednego z pomniejszych rodów, który udaje się na Arrakis na audiencję w Cytadeli Boga Imperatora - Leto II Atrydy. Posłuchanie dotyczy drażliwej kwestii, gdyż chodzi o uprowadzenie córki głowy rodu, który reprezentują BG, przez jednego z członków rody Atrydów.
Poselstwo ma za zadanie upomnieć się o uwolnienie dziewczyny. Niestety ornitopter, którym lecą ulega wypadkowi i BG wraz z dyplomatą są zmuszeni do walki o przetrwanie na dzikiej i niegościnnej pustyni Arrakis.

Prostota tej przygody jest oczywista, ale ma ona stanowić tylko swego rodzaju zajawkę uniwersum i ewentualny prolog pod następny rozdział opowieści.

B - Fantasy adventures

B-1 Birthright - Teens
Gra młodocianymi członkami świty na dworze jednego z książąt w dedekowym świecie, gdzie wszyscy bogowie zginęli w wielkiej bitwie.

BG to towarzysze i przyjaciele przyszłego władcy. Są oni wychowywani od małego razem, ale pomału do nich dociera w jakiej są sytuacji i że choć nadal są dziećmi, to ich każdy krok jest nie tylko bacznie obserwowany, ale też może zadecydować o przyszłych losach ich samych, jaki i całego rodu.
Punktem wyjściowym jest wielkie polowanie z okazji urodzin młodego księcia (którym ewentualnie może być jeden z BG - to na pewno doda pikanterii sesji). Na tym polowaniu oczywiście wydarzy się coś nietypowego i zaskakującego.

Przygoda krótka, w typie awanturniczym, ale z możliwością kontynuacji i rozbudowy o wątki polityczne, egzystencjalne, czy też psychologiczne.

B-2 Conan - Kot w worku
Świata chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Uczciwie przyznam, że jakiegoś konkretnego i oryginalnego pomysłu na sesję nie mam. Lubię jednak to uniwersum, a że posiadam dość sporą kolekcję przygód wydanych do różnych edycji tego settingu, to wybranie czegoś ciekawego i poprowadzenie na spontanie nie będzie stanowiło problemu. Oczywiście o ile znajdą się chętni.

C- Horror adventures

C-1 Wampir - Kairskie noce
BG to niedawno przemienione wampiry. Są oni członkami bandy rabusiów, którzy napadają na kupieckie karawany. Herszt bandy to Nosferatu, którego ludzie nazywają Kutrub al Thalath Sukhur, czyli mniej więcej tyle co Ludożerca z Kotliny Trzech Głazów.

BG po raz pierwszy otrzymują samodzielną misję. Mają się udać do Al-Qahira, a następnie odnaleźć człowieka, którego zwą Nabi-un Najmat al-Baydar, czyli Proroka Białej Gwiazdy.
Potem będą musieli go w jakiś sposób namówić, aby wyruszył on z nimi na spotkanie hersztem ich bandy.

Średniowieczny Wampir w egzotycznej i mrocznej scenerii.

C- 2 Zew Cthulhu - Mord w Czerwińskach Małych
Rok 1957, w małej bieszczadzkiej wsi dochodzi do brutalnego morderstwa. Sprawa jest z kilku powodów bardzo ważna i tajemnicza. Zamordowany był Tajnym Współpracownikiem Służby Bezpieczeństwa, a okoliczności zabójstwa sprawiają, że po okolicy krąży masa dziwnych i wręcz niewiarygodnych plotek na ten temat. BG to agenci Służby Bezpieczeństwa. Otrzymują oni zadanie zbadania tej sprawy i oczywiście odnalezienia zabójcy.

Przygoda ta to moja wariacja na temat Wydziału X. Pierwotny pomysł Tomasza Z. Majkowskiego wydaje mi się dość sztywny i trochę jednowymiarowy. Ja wolę kiedy nie wszystko jest tak jednoznaczne i czarno-białe.

Zatem sam Wydział Dziesiąty się w sesji pojawia, ale na początku BG nie są jego członkami, ani nawet nie wiedzą o jego istnieniu.

Przygoda jest pierwszym rozdziałem większej kampanii, która rozgrywa się na przestrzeni wielu dziesiątek lat, a jej finał ma miejsce już we współczesnej Polsce. Nawet nie marzę, aby rozegrać tak rozbudowaną przygodą w formie tekstowej. Pierwszy jej rozdział jednak myślę, że można spokojnie w takiej formie przeprowadzić.


Tak prezentują się moje pomysły. Zapraszam do dyskusji, gdyż jestem otwarty na wszelkie ewentualne sugestie.
 
Morph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem