Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-04-2023, 20:24   #15
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mam pytanie do mechaniki bastionowej
- Szpoko


Cytat:
Zauważyłem że są tam zdolności typu kawalerzysta i mur tarcz. Czy są jeszcze jakieś kolejne dla żołnierzy Imperium? Bo przy murze tarcz jest zapis, że to raczej przeżytek dla barbarzyńców z północy więc zakładam, że oddziały imperialne stosują jakieś formacje bardziej z późniejszych okresów w stylu renesansowego tercio i trzeba wykupić jakąś zdolność żeby być wyćwiczonym w działaniu w formacji(może ewentualnie sam mur tarcz daje Ci po prostu przeszkolenie z manewrowania w szyku)?
- Mechanicznie to "mur tarcz" jest traktowana jako zdolność. I pozwala zwiększyć oddziałowi odporność na ostrzał. W indywidualnych walkach nie ma to raczej znaczenia bo w parę osób nie zrobi się sensownego muru tarcz. Ale jak ktoś chce może sobie wziąć tą zdolność i wyjaśnić gdzie i w jakich okolicznościach się jej nauczył. Dajmy na to w jakimś oddziale wciąż stosowano taką taktykę walki.

- Zdolność "kawalerzysta" jest dla konnych wojowników co chcą walczyć z siodła. Oczywiście potrzebny do tego jest przynajmniej jeden poziom umiejętności jezdziectwo.

- Co do innych zdolności to jakoś póki co nie ma. Nie przyszło mi do głowy co by jeszcze można dodać Może z czasem coś się doda ale na razie jest co widać



Cytat:
Po za tym muszę się zapytać co z pancerzami bo przeczytałem, że niby powyżej kolczugi to tylko kawaleryjski sprzęt bo niby za ciężkie... tylko co wtedy z wszystkimi niemal oddziałami krasnoludów, piechotą imperium która już nawet na poziomie halabardników potrafi śmigać ze znacznie lepszym pancerzem niż kolczuga na obrazkach ( Great Swordsi mają w battlu pancerze 4+ czyli pełna płytę) nie wspominając o pewnych Wojownikach Chaosu... już taka brygantyna (czyli raczej standardowy ekwipunek takich np. angielskich łuczników pod Azincourt) to znacznie więcej niż kolczuga. A oddziały piechoty wychodzące do bitwy w pełnej płycie pieszo (nie mylić z maszerowaniem podczas kampanii) to też raczej standard dla elitarnych oddziałów w późnym średniowieczu wczesnym renesansie.
- Fabularne opisy pancerzy są dość symboliczne i przykładowe. To raczej sugestia jak dany rodzaj pancerza najczęściej wygląda.

- A jeśli stosować porównania do bitewniaka to wygląda to tak:

PP 6 = OP 9-10 > mniej więcej lekki pancerz
PP 5+ = OP 7-8 > mniej więcej średni pancerz, w bitewniaku ciężki
PP 4+ = OP 5-6 > ciężki pancerz, w bitewniaki pełna płyta

- To mniej więcej sugestia bo rozpiętość między skalą 1-6 z bitewniaka a 1-10 z bastionu jest nieco większa więc nie jest to tak przełożenie 1 do 1. No i np. w bastionowej mechaniki tarcze dają ujemny modyfikator do trafienia zamiast dodawać punkt pancerza jak w bitewniaku.

- A metagrowo pancerz wykupuje się za PZ i patrząc mniej wiecej po opisie pancerzy z tabelki można sobie wymyślić co to mniej więcej jest
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline