Abi, IMHO tutaj nie chodzi o ilość punktów do rozdzielenia. Albo, nie tylko o to. Bardziej, jeśli o mnie chodzi, o niezrozumienie.
Przykład z rybą i laboratorium był dobry i nawet zrozumiały. A mógłbyś tak też rozebrać na części pierwsze ten przykład? Mojej postaci?
Chciałem dla swojej postaci wziąć: Programowanie/modyfikowanie systemów AI
ale zasugerowałeś, że jeszcze potrzebuje teorię czyli: Technologia: [Artificial Inteligence]:
ewentualnie jeszcze Wiedza Akademicka: [Teoria sieci neuronowych]
I jeśli jeszcze przykład z rybą i laboratorium był zrozumiały to tutaj nie potrafię sobie tego wytłumaczyć.
Bo co... jeśli wezmę programowanie na maksa ale nie zainwestuję w wiedzę, to gość będzie umiał w ekspresowym tempie pisać programy, tylko te nie będą działać bo będzie pisał bzdury?
Po co to rozdzielać?
Dlaczego nie dać po prostu: spec od AI
Nie rozumiem jak podział punktów między te 3 umiejki wpływa na umiejętność programowania systemów AI
Inny przykład: Akrobatyka/Parkour/Wspinaczka
Trzy umiejki, wg mnie oznaczające to samo.
Ewentualnie, jakby się uprzeć, to można powiedzieć, że Wspinaczka jest wąską umiejką, a te dwie pozostałe obejmują Wspinaczkę.
No bo ciężko mi sobie wyobrazić, że wybiorę Akrobatykę i gość nie będzie się umiał wspinać.
To samo z Parkourem.
Gdzie różnica?
To nie jedyny taki zlepek pokrywających się umiejek.
Wg mnie za bardzo to pokomplikowane. Powinniśmy mieć wybór między prostymi umiejętnościami / specjalizacjami. A ilość punktów do przyznania jest sprawą drugorzędną. Jeśli chcesz żeby nasze postacie były wąskimi specjalistami, wtedy punktów powinno być mniej, jeśli mają się znać na "wszystkim" i być dobrymi w kilku dziedzinach, wtedy ilość punktów powinna być większa.
Może jest tak jak mówisz, że mechanika jest drugorzędna, ale ja mam problem z nią na etapie tworzenia KP, bo nie rozumiem jak mam rozdzielić te punkty i jak to będzie determinować moją postać. A ją chciałbym rozumieć.
__________________ LUBIĘ PBF
(miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną) |