Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-05-2023, 18:33   #5
Prince_Iktorn
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
No to gratulacje dla syna , ja na razie znam tylko zakres programowy przedszkola


Fate to system który korzysta z czterech kości Fate, to są cztery k6, które mają na ściankach +, -, lub puste pole. W rzucie sumuje się plusy i minusy, więc wyniki są od -4 do +4. W Fate System Toolkit (taki dodatek dla MG) piszą że można rzucać d6-d6, czyli bierzesz dwie kości jedna dodatnia a druga ujemna i sumujesz. Wtedy wyniki masz od -5 do +5. Rozkłady prawdopodobieństwa wyników są oczywiście inne, ale sami autorzy piszą że to nie ma większego znaczenia. Kwestia Fate jest taka, że jest to system symulujący narrację, opowiadanie, a w zasadzie wszystkie inne systemy (może poza np. Genesys) to systemy w jakimś stopniu symulujące rzeczywistość. W Fate np. jeśli jakiś zbir strzela do bohatera za niską osłoną, to osłona (będąca aspektem sytuacyjnym) liczy się tylko wtedy gdy bohater ją „wywoła” (uruchomi jej działanie na rundę, płacąc za nią 1 Punkt Losu). Przejście na Fate z systemów symulujących rzeczywistość wymagała u mnie dosłownie zmiany sposobu myślenia o sesji i grze.
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem