Cytat:
Veto!
Jak to przeciążony? Przeciez nie mam.żadnej zbroi. Ciuchy, pas, rękawiczki, peleryna, miecz, bicz i sztylet w bucie, ja się zastanawiałem czy se jajek warmund nie odmrozi jak wyjdzie na zewnątrz, a ty mi go rozbierać każesz.
|
- Każda kolejna dziesiątka KRZ daje 1 slot udźwigu. Tabelka jese w Brudnopisie na s.21.
- A co do ekwipunku Warmunda:
Cytat:
Miał na sobie swój typowy szlachecki strój z rękawiczkami, wysokimi jeździeckimi butami i czerwoną jak krew peleryną. Przy pasie Krüger nosi swój posrebrzany miecz, który wisi mu na lewym biodrze,
|
- Wszystko powyższe z ubrania nie liczy się do ekwipunku.
- Miecz jako pierwsza br. jednoręczna też nie.
Cytat:
po prawej stronie wisi bicz
|
- Broń jednoręczna = 1 slot
Cytat:
oraz 5 fiolek wypełnionych dziwną czerwoną oleistą cieczą i dwie sakiewki. Jedna na monety, w drugiej Warmund trzyma kawałki węgla, siarki, papierki i inne łatwopalne komponenty.
|
- Torby, sakwy i inne takie, łącznie 1 slot.
Cytat:
Charakterystycznym elementem wyglądu Krügera prócz czerwonej peleryny jest długi łańcuch, który nosi przewiązany na skos na piersi.
|
- 2 m łańcucha = 2 sloty
Cytat:
Łańcuch ten jest często używany w parze z żelaznymi kajdanami, które teraz, podobnie jak inne przydatne przedmioty, Krüger trzymał w swoim plecaku.
|
- Kajdany = 1 slot. Nawet jeśli są w plecaku to nadal 1 slot. Liczy się w momencie gdy się dźwiga ten plecak lub kajdany.
Cytat:
Wspomniany plecak stał oparty o ścianę, tuż obok nóg Warmunda. U góry plecaka wystawała główka pochodni, z boku wisiała dodatkowo latarnia sztormowa, a z drugiej strony zawieszono róg sygnałowy jakiego używa się w bitwie.
|
- Pochodnia = 1 slot (podobnie jak pałka albo inna br. jednoręczna)
- lampa = 1 slot
- Czyli łącznie z rzeczy poza standardowymi ubraniami to wychodzi jakieś 7/2 slotów z plecakiem, bez plecaka jakies 4/2.
- Oczywiście można wyjść poza ten limit i dźwigać więcej ale wtedy mowa już o przeciążeniu postaci. Czyli:
Cytat:
- Jeśli komuś mało ekwipunku, może przeciążyć postać. Za każdą następną wartość swojej Krzepy ma obniżoną Szybkość o 1 i dwucyfrowe staty o 10. Czyli jeśli ktoś ma tej Krzepy na 35 może przeciążyć postać o 1. Wówczas Krzepa ulega podwojeniu czyli tak jakby miała wartość 70 czyli daje to 7 slotów. Szybkość spada jednak o 1 i dostaje się mod -10. Kolejny skok o kolejne 35 to wartość 105 czyli już 10 slotów ale Szybkość spada o 2 a modyfikatory rosną do -20.
|
Brudnopis s.22
- Ogólnie zaś plecak i duże torby na bagaże to raczej się nosi w podróży lub innej okazji gdzie trzeba zabrać więcej rzeczy na dłuższy czas. Po mieście się raczej chodzi bez tego.