Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-08-2023, 09:56   #8
Prince_Iktorn
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Gratulacje, znalazłeś faktycznie kilka błędów w karcie. Jak pisałem, to jednostrzałowy gotowiec i gotowe postaci, ja sam ich nie sprawdzałem. Bardziej miały chyba służyć zapoznaniu się z graniem a mniej z mechaniką tworzenia postaci. Ciekawe czy inne gotowe postaci teżmają błędy :P Z tego co teraz przejrzałem, autor najprawdopodobniej korzystał z podręczników: Basic Set, Banestorm, Dungeon Fantasy, GURPS Fa i Low-Tech.

Jaki jest poziom techniczny (TL) świata?
[…] TL postaci będzie taki sam, jak TL świata?

Nie wiem :P przygoda tego nie opisuje, to scenariusz mający pokazać działanie różnych rzeczy w systemie gry, ale klasyczny świat fantasy, czyli zapewne TL3-4, TL postaci będzie taki sam jak świata.

Ustawień karty nie będę ruszał (za dużo muszę się póki co nauczyć), ale mam pytania. Czemu (jak rozumiem) ST=12 jest za 0 punktów? Nie powinno być za 10? Jak rozumiem +1 (10) jest wliczone w pakiet krasnoluda. Ale mam +2.
W jakim podręczniku znajdę szablon Dwarfs bo jest inny, niż w podstawce (chociaż koszt podany ma taki sam)?
Swoją drogą ciekawe, krasnoludy nie mają w pakiecie night vision. Jakoś jestem przyzwyczajony, że mają
Skąd jest +1 do Merchant (podaje, że z szablonu krasnoluda, ale co w tym szablonie daje +1 do merchant)


Szablon Krasnoluda był wzięty z bezpośrednio GURPS Banestorm i punktowo się zgadza, błędy są przy zapisie w karcie. Siła 12 jest za 0 bo w szablonie Dwarf powinno być ST +2.
Ponadto, w szablonie z Banestorm każdy krasnolud ma bonusy do umiejętności Axe/Mace i do Merchant a w karcie to już nie jest wyraźnie zaznaczone, chociaż statystyki są poprawne.
Pełny szablon poniżej.
DWARVES
35 points
Dwarves are short, stocky, gruff
miners and cave-dwellers. All male
dwarves are bearded. Dwarves are
moody: some are vulgar, others merry,
surly, cruel, or dignified, but their personalities
are always emphatic. Few
dwarves are introverts. They are
native to Yrth, and most live in Zarak
All dwarves are craftsmen to one
extent or another. Status among them
comes as much from craft ability as
birth or heroism. They love gold and
jewels, and will happily work all day to
mine precious things and build with
them. Anything they make will be
both useful and beautiful.
Their preferred weapons are martial
versions of tools: the hammer, the
pick, and the axe. Their great
strength lets them use massive
weapons efficiently.
Dwarves love good craftsmanship
and react well to any good craftsman
or to proposals involving a challenge
to their skills. They get along quite
well with gnomes and adequately with
most humans. The newcomers may be
fragile and short-lived, but they are
also clever at some things, and appreciative
customers. Dwarves dislike
things that are shabby or ill-made, and
pointless destruction enrages them.
Some are afraid of open spaces; they
usually stay happily underground.
They have a keen sense of personal
pride and honor.
Dwarves have 1 point in Signature
Gear. This represents a beloved $500
item (or items) probably hand-crafted
by the dwarf. Possibilities include an
ornate, fine-quality warhammer or a
beautiful set of craftsman’s tools.
Dwarves are 1 1/2 feet shorter than
human average for their ST, but weigh
50 lbs. more than a human of that
height. Usually this extra weight is
solid muscle.
Attribute Modifiers: ST+2 [20]; HT+1
[10].
Secondary Characteristic Modifiers:
FP+3 [9]; Basic Move-1 [-5].
Advantages: Artificer 1 [10]; Damage
Resistance 1 (Tough Skin, -40%)
[3]; Extended Lifespan 1 [2];
Lifting ST+2 [6]; Longevity [2];
Resistant to Poison (+3) [5];
Signature Gear [1].
Disadvantages: Greed (12) [-15];
Intolerance (Racial enemies) [-5];
Miserliness (15) [-5]; Stubbornness
[-5].
Quirks: Expects male dwarves to have
long beards; Prefers gold to other
precious metals [-2].
Racial Skills: Axe/Mace (A) DX [2]-10;
Merchant (A) IQ [2]-10.
Features: Taboo Traits (Jumping,
Running skills).



Z czego wynika 14 punktów zmęczenia (FP)? Czy FP nie powinno równać się HT?

To też jest z szablonu. Startowo masz HT 10. Z szablonu +1 czyli 11. Autor dokupił +1 za [10]pkt, masz HT 12. FP wyliczone z HT jest równe 12. Ale z szablonu krasia dodajesz +3 do FP czyli razem masz 15. To jest trochę dużo, więc można zmniejszyć do 14 za [-3] pkt. I to jest wpisane w karcie.

Czemu dodge jest 8, a nie 9 (basic speed=6 +3). Krasnoludy mają -1 move wpisane w pakiecie rasowym, ale unik bazuje na basic speed, a nie na basie move?

To chyba jest błąd w karcie. Faktycznie Dodge powinien wynosić 9.

Skąd pochodzą ceny przdmiotów na karcie?

Najprawdopodobniej z Low-Tech. Pancerz się zgadza, to Fine Mail Chest+Abdomen. Reszty nie sprawdzałem, jest za dużo wariantów, zwłaszcza dla broni.

Czemu FoeFlayer ma 2d+1 obrażeń? Z czego to wynika?
Podobnie z czego wynikają obrażenia małego noża i toporka?
Czytając podręcznik Lite noże mają albo obrażenia swing albo thrust. Wydaje mi się, że obrażenia sieczne mają wyższą wartość niż kłute (jak na karcie). Ale z tym to poczekam, aż się dowiem, skąd są obrażenia na karcie (bo nie z Lite).

To pewnie z dodatkowych zasad. Dla FoeFlayer obrażenia bazowo masz sw(u Ciebie 1d+2)+2 i +1 za Fine czyli razem 1d+5. W Pyramid magazine (być może było też gdzieś w Basic Set Characters albo Campaigns, ale teraz nie znalazłem) była zasada o konwersji obrażeń gdzie każde +4 do obrażeń zamieniało się na dodatkową kostkę. Więc 1d+5 zamieniasz na 2d+1, 1d+8 zamieniasz na 3d itp. W GURPS Dungeon Fantasy jest Small Throwing axe, ma sw(u Ciebie 1d+2)+1 +1(za fine) więc 1d+4 czyli 2d i to się zgadza. Small knife ma obrażenia jak dagger, więc to pewnie sztylet o innej nazwie. Jak pisałem, autor zapewne korzystał z różnych materiałów.

Czy rzucałeś już na Klutz? (swoją drogą pisałeś, że to rzemieślnik - co to za rzemieślnik, który ma jedną rękę i jeszcze Klutz? I co to za handlarz, który ma szczerość?)

Nie, na Klutz jeszcze nie rzucałem. Co do szczerości to mówisz że handlarz nie może być szczery? Niszczysz moje spojrzenie na świat… Generalnie w settingu Banestorm krasnoludy są właśnie takie (w sensie że raczej szczere) i nie brakuje im klientów

Jakiego rodzaju hanging właściwie on enjoys? Chodzi o takie na szubienicy, czy z kumplami przy piwie?

Skoro zaznacza je w kalendarzu to raczej te szubieniczne, ale ja pozostawiam Quirki graczom, więc nie ma powodu żeby nie miały to być popijawy.

Czy quirk, że nie lubi dziczy, ale udaje że lubi mam rozumieć, że on sam przed sobą tak udaje?

Raczej udaje przed innymi. Quirki bardziej pomagają odgrywać postać, nie powinny ograniczać decyzji gracza. Pamiętaj, ta postać to gotowiec, normalnie sam wybrałbyś sobie takie quirki z którymi lepiej Tobie się gra. A może chcesz sobie je zmienić na wygodniejsze dla Ciebie? Jeśli tak to tylko pamiętaj, żeby się punkty zgadzały.

Brak wpisu w Appearance traktuję jako wygląd zwykły, za 0 punktów, tak?

Zgadza się.

Anglish to będzie jakiś uniwersalny język w świecie, w którym gram?

Tak, to uniwersalny język w settingu GURPS Banestorm. W tej sesji świat jest generalnie celowo niedookreślony

Czy w sekcji reakcje nie powinno być zaznaczone -1 za delusion?

Raczej nie, bo to jego własne urojenie, ewentualnie dodać -1 (dwarves, when known) ale w tym scenariuszu z innymi krasnoludami raczej się nie spotkasz, więc pewnie autor to pominął.

Jak zadziała survival w obecnej sytuacji? Czy ma zastosowanie?

Generalnie tak i Survival byłby testowany gdybyś poszedł do zamku górą, przez śnieżycę.

Nie widzę na wyposażeniu tarczy - jak rozumiałem, postać miała ją nosić na ręce bez dłoni?

Generalnie tak, nosiłaby ją na ręce bez broni i tak, nie ma jej na karcie. SPOILER: Być może można ją natomiast gdzieś znaleźć…

Co to jest Bulk, Rel i LC przy rzucanym toporze?

Z GURPS Basic Set
Bulk
Ranged weapons only. A measure of
the weapon’s size and handiness. Bulk
modifies your weapon skill when you
take a Move and Attack maneuver (see
Move and Attack, p. 365). It also serves
as a penalty to Holdout skill when you
attempt to conceal the weapon.
Rcl (Recoil)
Firearms only. A measure of how
easy the weapon is to control when firing
rapidly: the higher the value, the
less controllable the weapon. Rcl 1
means the weapon is recoilless, or
nearly so.
When firing at RoF 2+, every full
multiple of Rcl by which you make
your attack roll means you score one
extra hit, to a maximum number of
hits equal to total shots fired; see Rapid
Fire (p. 373). (Firearms with RoF 1 still
list Rcl, for use with certain rules.)
LC (Legality Class)
This is only noted for firearms and
grenades. All melee weapons and muscle-
powered ranged weapons intended
for combat are LC4. An exception is
the force sword, which is LC2. Ignore
LC for “weapons” intended as tools, or
for hunting or recreation, and for
those that are completely improvised
(like a wooden stake). See Legality
Class (p. 267).



Genralnie musisz też pamiętać, że GURPS to nie system do grania, ale system do tworzenia systemów do grania. Jest mnóstwo opcji do wszystkiego co tylko chcesz i do modyfikacji tego.


 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.

Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 25-08-2023 o 10:06.
Prince_Iktorn jest offline