Przygotowuję kartę dla jeszcze jednej postaci, która chciała zostać kucharzem. 1ed nie ma takiej gotowej postaci. W mojej ocenie byłby to rzemieślnik (kucharz) i należałoby zacząć grać czeladnikiem. Jednak powiedzmy sobie szczerze - czeladnik jest mało atrakcyjny fabularnie. Nieważne czy jest czeladnikiem kucharza, kowala czy cieśli, są praktycznie tacy sami.
Z drugiej strony jest wiele fanowskich profesji kucharza, z których można skorzystać. Czemu jednak kucharz miałby być profesją początkującą, a kowal już nie? Trochę rozbija to cały system. Pogłówkowałem, podumałem i przedstawiam profesję kuchcika (profesja może być wielopoziomowa, na rzemieślnika (kucharza) a potem na kuchmistrza - tego poziomu, póki co, nie wymyślałem). Zaproponowana profesja ma statycznie 2,8 umiejętności w odróżnieniu od 1,75 zwykłego czeladnika, więcej wyposażenia (aczkolwiek nie ma dostępu do zwykłej broni jednoręcznej) i o jedno rozwinięcie dostępne więcej. Umiejętności profesyjne myślę, że są zrozumiałe. Ale gdyby ktoś chciał podyskutować, to chętnie.
Może profesja ta zainteresuje również z czasem Trartexa?