Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-09-2023, 12:47   #20
Wired
 
Wired's Avatar
 
Reputacja: 1 Wired nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Googolplex Zobacz post
Ja się zgadzam, że weganizm to absurd, ale nie o to pytałem.
Co więcej teraz chciałbym też wiedzieć dlaczego druid w metalowej zbroi to absurd, wyjaśnisz?
Ta zasada jest stara, sięga 1ed ADnD, powód czemu jest trochę inny w każdej wersji, ale zasada została:
1. AD&D 1e - metalowy pancerz przeszkadza w czerpaniu sił z natury (uniemożliwia czary, zmianę kształtu itd.)
2. AD&D 2e - chyba to samo co w pierwszej
3. DnD 3.5e - metalowy pancerz jest dziełem cywilizacji, oddala druida od natury, noszenie go jest tożsame z rażącym łamanie przykazań wyznawanego boga przez kapłana i może skutkować odebraniem mocy druidowi przez MG
4. DnD 5e - w samym podręczniku nie ma wyjaśnienia, doszło w ramach rozmów z twórcami gry wydanego jako Saga Advice Compendium http://media.wizards.com/2016/downlo...Compendium.pdf które później lądują w Erratach, powód czysto ideologiczny:
Cytat:
What happens if a druid wears metal armor? The druid explodes.
Well, not actually. Druids have a taboo against wearing metal armor and wielding a metal shield. The taboo has been part of the class’s story since the class first appeared in Eldritch Wizardry (1976) and the original Player’s Hanbook (1978). The idea is that druids prefer to be protected by animal skins, wood, and other natural materials that aren’t the worked metal that is associated with civilization.
Druids don’t lack the ability to wear metal armor. They choose not to wear it. This choice is part of their identity as a mystical order. Think of it in these terms: a vegetarian can eat meat, but the vegetarian chooses not to. A druid typically wears leather, studded leather, or hide armor, and if a druid comes across scale mail made of a material other than metal, the druid might wear it.
If you feel strongly about your druid breaking the taboo and donning metal, talk to your DM. Each class has story elements mixed with its game features; the two types of design go hand-in-hand in D&D, and the story parts are stronger in some classes than in others. Druids and paladins have an especially strong dose of story in their design. If you want to depart from your class’s story, your DM has the final say on how far you can go and still be considered a member of the class. As long as you abide by your character’s proficiencies, you’re not going to break anything in the game system, but you might undermine the story and the world being created in your campaign
 

Ostatnio edytowane przez Wired : 24-09-2023 o 13:07.
Wired jest offline