Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-12-2023, 11:40   #14
Hazard
 
Hazard's Avatar
 
Reputacja: 1 Hazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Mi Raaz Zobacz post
Ogólnie zasada polega na tym, że bonus nie jest przypisany do rasy. Znaczy, półork dostaje +2 do siły, +1 do kondycji. Wg Tashy może dać +2 w coś, i +1 w coś innego. Pula zostaje ta sama, ale daje szanse na stworzenie Pólorka warlocka, bez upośledzenia jego charyzmy.

Poza tym jest tam opcja wymiany rasowych proficiency: np. pólorki dostają profkę w zastraszaniu, to można ją zamienić na inną umiejętność (np. skradanie). Krasnoludy z profką w toporach, mogą ją zamienić np. na profkę w mieczach. Do tego dochodzi możliwość zamieniania języków startowych (np. półork wychowywany przez ludzi może nie znać orkish, tylko common i dwarven).

No i zawsze można zmienić proficiency w czymś wyżej, na coś niżej, czyli zamiast biegłości (proficiency) w broni, można wziąć w narzędziach.

Gram akurat w innej sesji krasnoludem, który zamienił topory na zestaw gorzelniczy...
No i przekonałeś mnie
Poczytałem jeszcze kilka opinii o tej zasadzie i wydaje mi się słuszna. Daję większą swobodę w tworzeniu postaci i nie narzuca dopasowywania rasy pod klasę.

Więc zezwalam
 
Hazard jest offline