Na początku kwestia rzutów. Ponieważ Kostnicy już nie ma, a nie znam innych symulatorów kości umożliwiających przeklejenie rzutów, pozostawiam je Wam.
Mechanika:
Będziemy grali na mechanice Zewu Cthulhu 5.5 z pewnymi zmianami.
Zasada opcjonalna: Cechy losujecie k10+8
Na umiejętności macie WYKx20 + INTx20 punktów (Zwykli zjadacze chleba mają 20WYK +10 INT)
Dobór umiejętności zależy od Was. Pewną pomocą mogą być opisy profesji z Zew Cthulhu, ale nie wymagam zgodności z nimi.
W sobotę siądę nad Sztuczkami, w tym Sztuczkami z Pochodzenia i Archetypu, by postarać się je przetłumaczyć na mechanikę ZC
W sesji planuję wstęp, po którym będziecie mogli, jeśli zechcecie, wprowadzić poprawki do Cech, Umiejętności i Sztuczek
Zasada Opcjonalna: Wytrzymałość określamy, dodając BC i KON, i odejmując 5 (zwykli zjadacze chleba dzielą na pół sumę BC i KON).
Zasada Opcjonalna: Przerzut. Po nieudanym rzucie na umiejętność można zadeklarować Przerzut - drugi rzut, którego wynik należy zaakceptować lub zmodyfikować Szczęściem (patrz niżej). Przerzucony rzut nie liczy się do nabywania doświadczenia. Przerzutu można użyć także w walce. W praktyce uznam za deklarację przerzutu przez Was umieszczenie dwóch wyników rzutu przy jednym teście
Zasada Opcjonalna: Szczęście. Każdy BG dysponuje punktami Szczęścia. Może je wydać, by dzięki nim obniżyć wynik na kostkach. (Przykład: Harvey ma umiejętność "pistolet" na 20%. Wyrzucił 06. Obniża wynik rzutu o 2 punkty, by uzyskać Przebicie w teście na obrażenia.). Zużyte punkty Szczęścia regenerują się w liczbie 10 po każdym dniu gry (żeby było westernowo, o zachodzie słońca). Szczęścia można użyć także w walce.
Fabuła:
Jeśli nie powoduje to u Was reakcji alergicznej, poprosiłbym o historię bohatera w punktach - najważniejsze wydarzenia, znajomości, wrogowie itp.
Prosiłbym też o rozpisanie 1000 dolarów "dorobku życia" i na co idzie 500 dolarów, które Wasze postaci dostały na start. Oczywiście pieniądze mogą być zdeponowane w Banku Federalnym. Nie oczekuję rozpiski do jednej chusteczki, nie będę się też kłócił z wizją gracza, jeśli wyjdzie kilka gambli więcej.
Super by było, gdybyście dodali, jakimi elementami gry chcecie się zająć w przygodzie, a co Was nudzi, np poziom szczegółów na temat broni, pojazdów, rodzaje działań jakie postaci preferują, a jakich unikają itp.
Prosiłbym o umieszczenie opisu fabularnego i mechanicznego postaci w komentarzach, chyba, że są jakieś tajemnice nie przeznaczone dla ogółu lub macie inne do tego zastrzeżenia.
Ostatnio edytowane przez Reinhard : 18-01-2024 o 15:30.
|